Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011

Νέοι κινητήρες στην F1 ( δηλαδή και νέος ήχος;)

Το θέμα των νέων κινητήρων που θα λανσαριστούν από το 2014 στη Formula 1 απασχολεί όλες τις ομάδες και αυτές που είναι κατασκευαστές και εκείνες που θα τους προμηθευτούν. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι νέοι κινητήρες θα είναι V6 (αντί για V8 που ισχύει μέχρι σήμερα), υπετροφοδοτούμενοι, χωρητικότητας 1.600 κ.εκ., με μία τουρμπίνα και όριο περιστροφής τις 15.000 σ.α.λ.


Ηδη, τα τεχνικά τμήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα τη σχεδίαση και εξέλιξη των κινητήρων προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα.

Η Mercedes-Benz είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει πολύ σύντομα τις δοκιμές του νέου μοτέρ. Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι φόβοι από τους τεχνικούς υπεύθυνους των ομάδων ότι ο ήχος της νέας γενιάς κινητήρων θα είναι διαφορετικός και ξεφεύγει από αυτόν που μέχρι πρότινος αποτελούσε την ταυτότητα την Formula 1.

«Οι κινητήρες έχουν υψηλό όριο στροφών. Δε μπορείς να έχεις τη μέγιστη ροή καυσίμου κάτω από τις 10.500 σ.α.λ. και το μέγιστο όριο είναι 15.000 σ.α.λ.», δήλωσε ο Αντι Κόουελ, επικεφαλής μηχανικής της Γερμανικής εταιρείας.

Η απόφαση για τη νέα γενιά κινητήρων έχει δημιουργήσει φόβους στις τάξεις της Formula 1 για πόλεμο δαπανών μεταξύ των κατασκευαστών. Με αυτή την άποψη διαφωνεί η Mercedes-Benz καθώς θεωρεί ότι οι αυστηροί τεχνικοί κανονισμοί έχουν καταφέρει να διατηρήσουν το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Κάτι που αυτομάτως αναιρεί τη Συμφωνία Περιορισμού Δαπανών.

Ο Τόμας Φουρ, διευθυντής των Κινητήρων υψηλής Απόδοσης της Mercedes-Benz επικροτεί και εκθειάζει την πολύ καλή δουλειά της FIA στο θέμα τεχνικών κανονισμών πάνω στους κινητήρες. «Η FIA μαζί με τους κατασκευαστές έκαναν πολύ καλή δουλειά. Πολλά πράγματα ήταν προκαθορισμένα έτσι ώστε να μην ξοδεύεις χρήματα για να τα αναπτύξεις. Γνωρίζετε ότι υπάρχει μόνο μια τουρμπίνα και αυτό κάτι τα πράγματα πολύ, πολύ πιο εύκολα. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο όφελος αυτών των κανονισμών.

Εάν το ελέγχεις τεχνικά, τότε είναι πιο εύκολο να λες ότι το ελέγχεις και σε άλλους τομείς. Βλέπετε πόσο πολύπλοκο είναι το εμπρός μέρος του μονοθέσιου. Η FIA έχει αναλάβει τους κινητήρες και δεν μπορείς να ξεφύγεις».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes-Benz το 2011 κατέλαβε την πρώτη θέση στους κατασκευαστές κινητήρων με 731 βαθμούς καθώς πέραν της Mercedes GP, είναι προμηθευτής τόσο της McLaren όσο και της Force India.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου