Watch Videos

Δείτε εκατοντάδες videos από αγώνες, κόντρες, παρουσιάσεις νέων και βελτιωμένων αυτοκινήτων στο κανάλι μας στο YouTube! Σχολιάστε, βαθμολογήστε και εγγραφείτε!

TETRAKOSARI.GR

Το event που άλλαξε τα δεδομένα στην επιτάχυνση σε όλη την Ελλάδα! Το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ του περιοδικού Autokinisimag δημιούργησε νέους κανονισμούς που ακολούθησαν οι παλιοί προσπαθώντας να μάθουν από τις καινοτομίες μας!

Η βελτίωση είναι στο DNA μας!

Δοκιμάζουμε τα πιο δυνατά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και σας μεταφέρουμε μέσω των σελίδων του περιοδικού μας στην ώρα της δοκιμής! Πάντοτε με δικές μας μετρήσεις με όργανα από την RaceLogic και παράλληλες παραγωγές στο κανάλι μας στο YouTube.

Διαφημιστείτε έξυπνα!

Διαφημιστείτε έξυπνα και προβάλετε την επιχείρηση και τα προϊόντα σας με πρωτότυπο τρόπο μέσω του περιοδικού Autokinisimag, των ιστοσελίδων που διαθέτει ή μέσω του καναλιού μας στο YouTube και των video που μπορούμε να παράγει η εταιρεία μας για εσάς.

Dragtimes

Καταχωρήστε τους χρόνους σας και τις λεπτομέρειες του οχήματος σας και δείτε που βρίσκεστε στην κατάταξη του DRAGTIMES.GR, στα 0-400 ή στα 100-200χλμ/ω. Λεπτομέρειες εντός του site.

Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

Το Chevrolet Captiva στον 28ο Μαραθώνιο


 Το δικό του ‘Παρών’ έδωσε το Chevrolet Captiva στον 28ο Κλασσικό Μαραθώνιο με σκοπό την διευκόλυνση του έργου του Σώματος Εθελοντών Σαμαρειτών Διασωστών & Ναυαγοσωστών για την υγειονομική κάλυψη του Μαραθωνίου.
 
Το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, είναι η μεγαλύτερη εθελοντική οργάνωση Πρώτων Βοηθειών και Διάσωσης στην Ελλάδα. Στόχος και σκοπός των Εθελοντών Σαμαρειτών είναι να προσφέρουν τη βοήθειά τους όταν και όπου αυτή θεωρείται αναγκαία, με σύνεση, σωστή και καλή οργάνωση και συνεργασία, ώστε το αποτέλεσμα να είναι πάντα το καλύτερο δυνατό.

‘Η εταιρία μας πάντα στηρίζει και θα στηρίζει το σημαντικό έργο των Εθελοντών Σαμαρειτών’, δήλωσε ο κύριος Κυριάκος Διακάτος, Εμπορικός διευθυντής της Chevellas.

Nissan: Οικονομία για το περιβάλλον και την τσέπη σας!

Τα «πράσινα» αυτοκίνητα της Nissan προσφέρουν ουσιαστικό όφελος στους ιδιοκτήτες τους.


Η δέσμευση της Nissan Motor Co. για την προστασία του περιβάλλοντος και οι προσπάθειες που έχει καταβάλει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, αποδεικνύονται και στην πράξη. Συγκεκριμένα όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της εταιρείας, ευνοούνται σημαντικά από το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στη χώρα μας, το οποίο συνδέει αποκλειστικά το αντίτιμο που πληρώνει κάθε αγοραστής καινούργιου αυτοκινήτου με τις εκπομπές CO2 του κινητήρα του. Στη πράξη η εφαρμογή του νέου συστήματος υπολογισμού των τελών αποφέρει όφελος στα περισσότερα μοντέλα Nissan που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά τα 380 € σε ετήσια βάση.


Πέρα από τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, το πραγματικό όφελος των αγοραστών Nissan είναι πολλαπλό. Κι’ αυτό γιατί είναι γνωστό πως οι μειωμένες εκπομπές CO2 είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το εγγενές αυτό πλεονέκτημα λοιπόν, σε συνδυασμό με την γνωστή αξιοπιστία της ιαπωνικής φίρμας, επιφέρει ένα επιπλέον πολύ σημαντικό και συνεχές κέρδος για κάθε ιδιοκτήτη ή αγοραστή Nissan.


Τα κέρδη μάλιστα είναι ακόμη μεγαλύτερα και σε κοινωνικό επίπεδο, αφού η Nissan Motor Co. έχει εφαρμόζει εδώ και χρόνια ένα ειδικό πρόγραμμα προστασίας του περιβάλλοντος, το γνωστό «Nissan Green Program», το οποίο καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων, από το σχεδιασμό και την παραγωγή, μέχρι τη χρήση τους στο τέλος της ζωής τους (τα αυτοκίνητα της Nissan είναι σήμερα κατά 95% ανακυκλώσιμα). Σε πλήρη ανάπτυξη φυσικά βρίσκεται και το πρόγραμμα της αυτοκίνησης με μηδενικούς ρύπους, με πρώτη έκφανσή του την πρόσφατη έναρξη της παραγωγής του ηλεκτροκίνητου Nissan Leaf, του πρώτου του είδους σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε παράλληλο ρυθμό, όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος και όχι μόνο, κινείται και η Nικ. Ι Θεοχαράκης ΑΕ, η οποία εφαρμόζει εδώ και χρόνια ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος, έχοντας μάλιστα λάβει επίσημη πιστοποίηση λειτουργίας κατά το διεθνές περιβαλλοντικό πρότυπο ISO 14001/2004, από τον ανεξάρτητο φορέα TUV Hellas.


Τα νέα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων Nissan μειώνονται αισθητά και διαμορφώνονται σύμφωνα με τον παρακάτω ενδεικτικό πίνακα, ο οποίος επιπλέον περιλαμβάνει τις εκπομπές CO2 και την μέση κατανάλωση καυσίμου:
ΜΟΝΤΕΛΟ
cc
Καύσιμο
Κατ. Μ.Ο. (lt/100km)
CO2
Τέλη Κυκλ. από 1/11/2010
PIXO 1.0 (68 PS)
996
Βενζίνη
4,4
103
82,4
NOTE 1.4 (88 PS)
1.386
Βενζίνη
5,9
139
139,0
JUKE 1.6 (117 PS)
1.598
Βενζίνη
6,3
147
220,5
QASHQAI 1.6 (115 PS)
1.598
Βενζίνη
6,6
155
232,5
QASHQAI 2.0 (140 PS)
1.998
Βενζίνη
8,2
194
436,5
QASHQAI+2 1.6 (115 PS)
1.598
Βενζίνη
6,8
159
238,5
QASHQAI 2.0 (140 PS)
1.998
Βενζίνη
8,4
199
447,8
X-TRAIL 2.0 (141 PS)
1.998
Βενζίνη
8,7
208
520,0
EVALIA 1.5D (85 PS)
1.461
Πετρέλαιο
5,3
139
139,0
370Z 3.7 (331 PS)
3.696
Βενζίνη
10,5
249
622,5
MURANO 3.5 (252 PS)
3.498
Βενζίνη
10,9
261
783,0

Η λύση στην βελτίωση: Veltiosis | E. Paspalas

The online Tuning Shop
 Eπισκεφτείτε από το γραφείο σας ή το σπίτι σας το ηλεκτρονικό κατάστημα του Ευάγγελου Πασπαλά και καλύψτε όλες τις ανάγκες σας για την βελτίωση του κινητήρα σας!

Τα πάντα για την βελτίωση και ειδικά για τα 402 μέτρα!

Ένα Scion και μια βιονική οδηγός εναντίον της αστυνομίας!



Boxed in!
Η τηλεοπτική κάλυψη στα κυνηγητά της αστυνομίας στην αμερική είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Δεν σημαίνει όμως ότι κάθε κυνηγητό είναι συνηθισμένο! Στην προκειμένη περίπτωση μια γυναίκα οδηγός προσπαθεί να ξεφύγει από τα περιπολικά που την κυνηγούν κάνοντας σβούρες στον αυτοκινητόδρομο ενώ μάλιστα κάποια στιγμή αποφασίζει να κατέβει και για λίγο από το αυτοκινητό της!

Δεν αργεί η στιγμή που οι αστυνομικοί εφαρμόζουν το "box" όπως το αποκαλούν και βάζουν τέλος στο ξέφρενο κυνήγι.
Παρόλαυτα η ίδια επιμένει να αντιστέκεται από
την σύληψη και αναγκάζονται να την βγάλουν σηκωτή! Δείτε το video!
Γύρω-γύρω όλοι με την αστυνομία!

 
  Θέλετε να γράφετε στο blog μας; Μπορείτε! Επικοινωνείστε μαζί μας και γίνετε και εσείς ένας συντάκτης του autokinisimag.blogspot.com! Και που ξέρετε... μπορεί να γράψετε και για το επόμενο τεύχος του περιοδικού Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης !

BMW Motorrad @ Superbike

Η BMW Motorrad Ιταλίας εισέρχεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Η BMW Motorrad ανακοίνωσε την είσοδο της ομάδας BMW Motorrad Italia Superbike στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Superbike για το 2011. Η ομάδα θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση με αναβάτες τους Ayrton Badovini (ITA) και James Toseland (GBR) και θα λαμβάνει την τεχνική υποστήριξη από την εργοστασιακή ομάδα BMW Motorrad Motorsport που θα παρέχει τους κινητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα για την BMW S 1000 RR. Την ομάδα θα διευθύνει ο Andrea Buzzoni, διευθυντής της BMW Motorrad Ιταλίας και manager του εγχειρήματος. Ακόμα, ο Serafino Foti αναλαμβάνει καθήκοντα αγωνιστικού διευθυντή ενώ τεχνικός διευθυντής ορίστηκε ο Gerardo Acocella.

Το 2010 η BMW Motorrad Ιταλίας έκανε την πρώτη της αγωνιστική εμφάνιση σε διεθνές επίπεδο και κατέκτησε τόσο τον τίτλο αναβατών όσο και τον τίτλο κατασκευαστών στο Superstock 1000 FIM Cup με πρώτο αναβάτη της ομάδας τον Ayrton Badovini. Η ιταλική ομάδα θα συνεχίσει να αγωνίζεται σ' αυτόν το θεσμό με τον Lorenzo Zanetti (ITA).

"Στο DNA της BMW έχει αποτυπωθεί η αναζήτηση κορυφαίων επιδόσεων και πρωτοποριακών λύσεων, οι συγκρίσεις και η ομαδική δουλειά, ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη, καθώς και η ξεκάθαρη στρατηγική για την επίτευξη των στόχων", λέει ο Christian Kremer, διευθύνων  σύμβουλος του BMW Group Ιταλίας. "Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Superbike θα συμμετάσχουμε με τον ίδιο επαγγελματισμό και ενθουσιασμό που δείχνουμε μέχρι σήμερα. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η προσπάθεια θα μας οδηγήσει σε νέα και σημαντικά αποτελέσματα".

"Από την επόμενη σεζόν, η εργοστασιακή ομάδα BMW Motorrad Motorsport θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Superbike με μοτοσικλέτες BMW με εργοστασιακή υποστήριξη, ως ομάδα BMW Motorrad Italia SBK. Η ομάδα έχει πλούσια εμπειρία στους αγώνες και ειδικά σ' αυτό το πρωτάθλημα", λέει ο Hendrik von Kuenheim, γενικός διευθυντής της BMW Motorrad. "Την προηγούμενη χρονιά στο FIM Superstock 1000 Cup, η BMW Motorrad Ιταλίας απέδειξε με εντυπωσιακό τρόπο ότι έχει την ικανότητα να κατακτήσει την επιτυχία με την BMW S 1000 RR. Παρόλο που ο ανταγωνισμός στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike είναι αρκετά σκληρότερος, είμαι πεπεισμένος ότι η BMW Motorrad θα επωφεληθεί σημαντικά από αυτή τη νέα της συμμετοχή. Διότι τελικά ο ανταγωνισμός είναι η ψυχή του εγχειρήματος. Θα θέλαμε να ευχηθούμε στην ομάδα καλή επιτυχία".

"Μετά την κατάκτηση του τίτλου στο Superstock 1000 FIM Cup συνεχίζουμε με μία νέα πρόκληση στην αγωνιστική αρένα" προσθέτει ο Andrea Buzzoni. "Υλοποιούμε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο με ενθουσιασμό και αποφασιστικότητα και είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που συναντούμε τον ίδιο ενθουσιασμό και από διοίκηση της BMW AG. Η ιταλική ομάδα θα λαμβάνει τεχνική υποστήριξη από την ομάδα BMW Motorrad Motorsport. Η συνεργασία μεταξύ των δύο ομάδων θα επιτρέψει την ανταλλαγή εμπειριών, τεχνογνωσίας, λύσεων και ιδεών για την εξέλιξη. Κοινός στόχος είναι η συνεχής βελτίωση των επιδόσεων. Είμαστε ενθουσιασμένοι που μπορούμε να εξασφαλίσουμε την επάξια προώθηση του Ayrton, ο οποίος μας χάρισε τέτοια ικανοποίηση στο αγωνιστικό μας ντεμπούτο. Ο Ayrton θα αγωνιστεί δίπλα από τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή James Toseland, ο οποίος δείχνει απόλυτη αφοσίωση και έναν άκρατο ενθουσιασμό γι' αυτό το εγχείρημα".

 Θέλετε να γράφετε στο blog μας; Μπορείτε! Επικοινωνείστε μαζί μας και γίνετε και εσείς ένας συντάκτης του autokinisimag.blogspot.com! Και που ξέρετε... μπορεί να γράψετε και για το επόμενο τεύχος του περιοδικού Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης !

The Honda Sprinter!

Η ΣΠΡΙΝΤΕΡ ΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ HONDA ΘΡΙΑΜΒΕΥΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

Η Rochelle Gilmore, αρχηγός της Lotto Honda Ladies Team, κατέκτησε τη νίκη και ένα χρυσό μετάλλιο στον Αγώνα Δρόμου στα πλαίσια των 2010 Commonwealth Games (Αγώνες Κοινοπολιτείας 2010).

Η Gilmore, η οποία συμμετείχε στον πρώτο της αγώνα BMX σε ηλικία τριών ετών, συνδυάζει τώρα την αγωνιστική ποδηλασία με μία επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα η οποία περιλαμβάνει τη δική της ετικέτα ρούχων. Τους καλοκαιρινούς μήνες εργάζεται και προπονείται στην Ιταλία, παίρνοντας μέρος σε αγώνες σε όλη την Ευρώπη με την Lotto Honda Cycling Team.

Σε μία πίστα άριστα διαμορφωμένη για αθλήτρια ταχύτητας, η Gilmore ήταν αποφασισμένη να διασφαλίσει την πρώτη θέση στους Αγώνες της Κοινοπολιτείας που πραγματοποιήθηκαν στο Δελχί (Ινδία). Η επιτυχία της ήρθε σε συνέχεια των ασημένιων μεταλλίων στους Αγώνες Manchester το 2002 και στις κούρσες της πατρίδας της στην Αυστραλία το 2006.

Η Rochelle Gilmore δήλωσε: «Είμαι ενθουσιασμένη που κέρδισα το χρυσό μετάλλιο στους Αγώνες της Κοινοπολιτείας. Ήταν μία μεγάλη και απαιτητική σεζόν και χαίρομαι που η σκληρή δουλειά και η αφοσίωση απέδωσαν. Η Αυστραλιανή ομάδα έκανε φανταστική δουλειά διατηρώντας το ρυθμό που θα επέτρεπε και ένα δυνατό σπριντ στο τέλος, με αποτέλεσμα να νιώθω ξεκούραστη έτοιμη για τη νίκη έχοντας διανύσει 110km. 

«Σε ό,τι αφορά το μέλλον, οι διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2011 προβλέπονται μάλλον flat (χωρίς ιδιαίτερες υψομετρικές διαφορές), γι’ αυτό και θα έχω πολλές ευκαιρίες για άριστες εμφανίσεις, ενώ οι Ολυμπιακοί του 2012 πραγματοποιούνται επίσης σε μια πίστα πόλης που ευνοεί τις μεγάλες ταχύτητες, ενισχύοντας τις ελπίδες για δύο ακόμα δυνατές χρονιές».
Η Gilmore έχασε μία θέση στο τελευταίο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για να αποφύγει την κόπωση μετά τον αγώνα και να είναι άριστα προετοιμασμένη για την Ινδία. Το πρόγραμμα προπονήσεών της περιλάμβανε και τις Άλπεις. «Μερικές από τις πιο διάσημες ειδικές διαδρομές στην ιστορία της ποδηλασίας έχουν γίνει στις Άλπεις και τα βουνά είναι φανταστικά για προπόνηση» δήλωσε η Gilmore. «Πέρασα τρεις ημέρες στο Chamonix με την Lotto Honda Ladies Team κάνοντας προετοιμασία για τους Αγώνες της Κοινοπολιτείας. Σαν επίδοξη οδηγός αγώνων είχα επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσω το Honda CR-Z στα ορεινά περάσματα των Άλπεων».


Σχετικά με τη Rochelle Gilmore:

Η Rochelle Gilmore συμμετείχε στον πρώτο της ποδηλατικό αγώνα σε ηλικία τριών ετών, όταν αγωνίστηκε σε έναν αγώνα BMX για παιδιά κάτω των 5 ετών. Μετά από λίγο καιρό, την ανακάλυψε το Επαναστατικό Πρόγραμμα Εντοπισμού Ταλέντων της Αυστραλίας και μέσα σε τρεις μήνες έγινε Εθνική Πρωταθλήτρια στην κατηγορία κάτω των 15 ετών και στη συνέχεια κέρδισε μετάλλια στο junior και senior Παγκόσμιο Κύπελλο & Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε πίστες πριν στραφεί στην επαγγελματική ποδηλασία δρόμου σαν ειδικός στα σπριντ.

Η Gilmore είναι μία επιτυχημένη επιχειρηματίας. Σπουδές στην Αθλητική Δημοσιογραφία, την Επιστήμη του Αθλητισμού, την Προπόνηση για Φυσική Κατάσταση και Υψηλή Αντοχή, στον τομέα των Επιχειρήσεων και η γνώση της Ιταλικής γλώσσας την ανέδειξαν manager των δύο ποδηλατικών ομάδων της (Lotto Honda Ladies Team και Honda Dream Team) ενώ ίδρυσε και τη δική της ετικέτα ρούχων (rmgsport.com).

Honda CR-Z

Το Honda CR-Z είναι το παγκοσμίως πρώτο σπορ υβριδικό coupé. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού βενζινο/ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ενός κομψού αμαξώματος coupé, αμφισβητώντας τις προκαταλήψεις για τα υβριδικά μοντέλα και διατηρώντας χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Έχει ένα πρωτοποριακό Σύστημα 3 Προγραμμάτων Οδήγησης: ECON, SPORT και NORMAL.

Το CR-Z πρόσφατα αποδείχτηκε επίσημα ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης. Βαθμολογήθηκε με άριστα – 5 αστέρια – από τον ανεξάρτητο φορέα δοκιμών σύγκρουσης, Euro NCAP.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Honda CR-Z επισκεφθείτε το www.hondanews.eu


Θέλετε να γράφετε στο blog μας; Μπορείτε! Επικοινωνείστε μαζί μας και γίνετε και εσείς ένας συντάκτης του autokinisimag.blogspot.com! Και που ξέρετε... μπορεί να γράψετε και για το επόμενο τεύχος του περιοδικού Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης !

Jeannine for the win!

Θυμάστε αυτή τη δημοσίευση: Θέλω να γίνω οδηγός αγώνων!
Τότε αναφερθήκαμε στην Jeannine Johnson η οποία είναι υποψήφια οδηγός στον διαγωνισμό της Νational Hot Rod Association "Who want to be a Race Driver" (=Ποιός θέλει να γίνει οδηγός αγώνων). Ο Διαγωνισμός είναι όπως αυτός που βλέπουμε στην Ελλάδα σε μορφή του X factor ή του "Ελλάδα έχεις ταλέντο"!

Ο πατέρας της Jeannine ήρθε σε επικοινωνία μαζί μας και μας πληροφόρησε πως η κόρη του πέρασε με επιτυχία στην επόμενη φάση και η NHRA έχει δημοσιεύσει προσφάτως το δεύτερο video στο YouTube. Mπορείτε να το δείτε εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=9Jo2nPVChhM
Αλλά μπορείτε να δείτε και φωτογραφίες και σχόλια για την Jeannine στην επίσημη πια σελίδα της στο Facebook: Jeannine Johnson Racing

Καλή επιτυχία Jeannine!

Παρουσιάστηκε στο τεύχος Νο5: Kia Soul

Kia Soul 1.6
Νίκος Σκέμπερης
nskemperis@autokinisimag.gr

Υπάρχει μια κρίσιμη ηλικία στη ζωή κάθε ανθρώπου, από την οποία και μετά αρχίζει και συγκρίνει το σήμερα με «τα παλιά τα χρόνια». Συνήθως δε, «τα παλιά τα χρόνια» όλα ήταν καλύτερα! Το φαγητό πιο νόστιμο, ο αέρας πιο καθαρός, οι άνθρωποι πιο φιλικοί, τα παιδικά τηλεοπτικά προγράμματα λιγότερο βίαια και πιο έξυπνα, τα αυτοκίνητα πιο ωραία στην οδήγηση κ.λπ. Ένα παράδειγμα που επανήρθε στην επικαιρότητα ήταν τα γνωστά σε πολλούς Transformers, ένα κινούμενο σχέδιο πρωτοποριακό για το 1986, που μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 2007. Δεν ήταν τίποτα άλλο από ρομπότ, που μετατρέπονταν σε αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία είχαν έρθει από έναν μακρινό πλανήτη στη Γη και φαγώνονταν μεταξύ τους, χωρισμένα σε Autobots (οι «καλοί») και Decepticons (οι «κακοί»).

Από μια μακρινή χώρα ήρθε και το Kia Soul στην Ευρώπη, για να παλέψει με τους ανταγωνιστές του και να προσπαθήσει να την κατακτήσει. Το ταξίδι αυτό απαιτούσε πολύ κόπο και οργανωμένη προσπάθεια από το αρχηγείο. Στόχος ήταν να ξεφύγει από τα κλασσικά χαρακτηριστικά και να μιλήσει στη ψυχή των ανθρώπων, με την εμφάνιση και τις δυνατότητές του. Και τα δύο στοιχεία μάς θυμίζουν τα Transformers, αλλά σε ποιο στρατόπεδο ανήκει το Soul; Αν όντως τα καταφέρνει να επικοινωνήσει με τον άνθρωπο, είναι προφανώς Autobot. Αλλιώς, είναι με τους «κακούς» Decepticons.

Στην εμφάνιση, είναι φανερό ότι οι σχεδιαστές έδωσαν πολλή προσοχή. Έφτιαξαν ένα διαφορετικό αμάξωμα από τα συνηθισμένα, που θα έλεγε κανείς ότι το βρήκαν σε αυτοκινητάκια-παιχνίδια. Το αποτέλεσμα δεν είναι απλώς σύγχρονο, αλλά έως και φουτουριστικό. Το Soul έχει ένα σχήμα 5θυρου τζιπ σε διαστάσεις αρκετά συμμαζεμένες, με κάθετα τα εμπρός και πίσω παρμπρίζ. Έχει πιο δραστήριο χαρακτήρα από τα συμβατικά μοντέλα που ανταγωνίζεται, αλλά την ίδια στιγμή έχει ένα πολύ ευχάριστο look –σαν κινούμενο σχέδιο πάλι- που προκύπτει από τις καμπύλες, τα χρώματα αλλά και τα πανέμορφα προχωρημένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Το αυτοκίνητο δείχνει πολύ συμπαγές, με την οροφή να κλείνει προς το πίσω μέρος και τις δύο πίσω κολώνες να έχουν σεβαστό μέγεθος. Το να πούμε ότι είναι αυτοκίνητο του 2009, αδικεί τους σχεδιαστές της Kia ή μάλλον δείχνει πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα παλιά.

Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Το ταμπλό έχει ως βάση ένα κυκλικό μοτίβο και είναι απλό στο μάτι, με τα όργανα ξεκούραστα αλλά όχι ιδιαίτερα εξεζητημένα ή αντίστοιχα του εξωτερικού. Το χρώμα και η ποιότητα των πλαστικών θα μπορούσε να είναι πιο προχωρημένο, πάντα με γνώμονα την εμφάνιση και τον αέρα του Soul. Ευχάριστη έκπληξη τα ντουλαπάκια με το κόκκινο εσωτερικό τους, αλλά δεν είναι αρκετή. Τα τρία περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού είναι μεγάλα και κατανοητά, ενώ αντίστοιχα απλό εργονομικό είναι και το ηχοσύστημα που χρησιμοποιεί μια κόκκινη, μέτριων διαστάσεων, οθόνη. Μια που βρισκόμαστε στο 2009 και το Soul στοχεύει σε νέους ανθρώπους και νέες οικογένειες, υπάρχει και είσοδος Auxiliary και USB για να παίζει την αγαπημένη τους μουσική, γλιτώνοντάς τους από τα πεταμένα cd στην καμπίνα. Οι Κορεάτες έχουν διαβάσει το μέλλον καλά και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε γιατί τέτοιες ευκολίες δεν θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ, σε μια εποχή που ο μέσος εργαζόμενος τρώει πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητό του και ζητάει ένα πιο ευχάριστο (καθαρό) και προσαρμοσμένο σε αυτόν περιβάλλον. Πολύ καλή εντύπωση επίσης κάνει και η ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεφτών, αθόρυβη και χωρίς να δείχνει ότι ζορίζεται ο μηχανισμός, στοιχείο που δε συναντάται συχνά σε αυτές τις κατηγορίες.
Οι χώροι των επιβατών είναι πολύ καλοί εμπρός-πίσω, ενώ και 5ος επιβάτης δε θα νιώσει ιδιαίτερα άβολα. Το αυτοκίνητο μέσα δείχνει πολύ μεγαλύτερο και ευάερο από ό,τι υπόσχεται το μικρό σχετικά μήκος των 4,10 μέτρων, κάτι για το οποίο ευθύνονται το πλάτος και το ύψος του αμαξώματος, που είναι 1,78 μ. και 1,61 μ., αντίστοιχα. Ο χώρος αποσκευών είναι μάλλον μικρός με 222 λίτρων, που γίνονται 340 με τον αποθηκευτικό χώρο από κάτω, αλλά με πεσμένα τα καθίσματα γίνεται πολύ πρακτικός, λόγω του κυβισμένου πίσω μέρους.

Ο κινητήρας είναι ο 1.600αρης που κινεί και το Cee’d, με απόδοση 126 ίππων και ροπή 15,9 κιλών. Έχει σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού CVVT και αποδίδει γενικά στο άνω τμήμα του στροφόμετρου, από τις 4.000 σ.α.λ. και πάνω. Δεν έχει πολύ δύναμη χαμηλά, αλλά αυτό που μας έβαλε στη σύγκριση του παλιού καλού καιρού με το σήμερα, ήταν η απόκριση του γκαζιού. Μια και η εμπειρία από παραδοσιακά μοτέρ με ντίζα γκαζιού και μονά-διπλά καρμπιρατέρ δεν είναι πολύ μακριά για τον γράφοντα, το «άρπαγμα» του γκαζιού ήταν το πιο ευχάριστο χαρακτηριστικό του κινητήρα. Απόδειξη ότι οι ανταγωνιστές, που κομπάζουν για την οικονομία της τεχνολογίας με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι, δεν έχουν μελετήσει καλά την εξάλειψη της πολύ ενοχλητικής υστέρησής του. Το φαινόμενο είναι πολύ έντονο σε βαριά αμαξώματα και σε ξεκινήματα από φανάρι ή ανηφόρες και στο Soul απουσιάζει παντελώς. Δεν απουσιάζει όμως ο αυξημένος θόρυβος, που κυρίως εμφανίζεται λόγω κοντού κιβωτίου (120 χλμ/ώρα με 3.600 σ.α.λ.), απαραίτητου για το βάρος του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο, το Soul συμπεριφέρεται σαν ένα μαλακό hatchback, με την κλασική διάταξη McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το ηλεκτρικό τιμόνι είναι ελαφρύ στο παρκάρισμα και στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά στις υψηλές γίνεται πολύ βαρύ, θυμίζοντας αυτά με την υδραυλική υποβοήθηση της «παλιάς, καλής εποχής». Σε δρόμους με στροφές, όπως αυτές που δοκιμάσαμε στο Παγγαίο, το Soul δείχνει μεγάλο και παίρνει πλευρικές κλίσεις, αλλά διατηρεί καλή κατευθυντικότητα και έχει ένα αρκετά παιχνιδιάρικο πίσω μέρος. Με την απόκριση και το βαρύ τιμόνι, οι στροφές έχουν ενδιαφέρον για τον οδηγό του Soul, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να είναι εστιασμένο στη σπορ οδήγηση και με ξεκάθαρο τον πιο τουριστικό χαρακτήρα. Οι τροχοί του είναι 16 ιντσών με λάστιχα 205/55 της εταιρείας Nexen που βοηθούν στην άνεση λόγω υψηλού σχετικά προφίλ. Θα θέλαμε να τα δοκιμάσουμε και με λάστιχα υψηλότερων προδιαγραφών πάντως.

Το Soul το κρίνουμε μαλακό, με βάση τα hatchback, γιατί δεν προβλέπεται τετρακίνηση στο μέλλον, παρά την εμφάνιση και την απόσταση των 16,5 εκ. από το έδαφος που παραπέμπουν σε mini-SUV. Ωστόσο, δεν αρνείται να περάσει και χωματόδρομους χωρίς φόβο ότι θα «βρει κάτω» και μάλιστα χωρίς να κουράζει τους επιβάτες, πράγμα που αυξάνει αρκετά τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά τις τιμές, το Soul κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Η βασική έκδοση Mate κοστίζει 16.000€ και ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού. Ο μόνος λόγος που δεν την χαρακτηρίζουμε υπερπλήρη, είναι η ύπαρξη της πλουσιότερης έκδοσης Vibe, που με 1.400€ παραπάνω δίνει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή και δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων. Η δική μας επιλογή θα ήταν το Mate πάντως, καθώς έχει πολύ καλό value for money και ίσως καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο, λόγω μικρότερης ζάντας.

Σχεδιασμένο από τον Peter Schreyer (πρώην σχεδιαστή της Audi) το KIA Soul παίζει με μεγάλη ευκολία ανάμεσα στο 1990 και το 2009, προσπαθώντας να πάρει τα καλύτερα στοιχεία από «τα παλιά τα χρόνια» και να τα ενσωματώσει στο σήμερα. Στόχος του είναι να κερδίσει τους ανθρώπους με εκείνη την κρίσιμη ηλικία που λέγαμε στην αρχή, με τα ωραία χρώματα και τον πρωτότυπο χαρακτήρα του σα βοηθητικά στοιχεία. Είναι σίγουρα Autobot, αλλά θα χρειαστεί να περιμένει μέχρι την επόμενη γενιά μάλλον και να ωριμάσει συνολικά, για να μπει στη θέση του Optimus Prime, του θρυλικού αρχηγού των Autobots.


ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Ή ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ