Watch Videos

Δείτε εκατοντάδες videos από αγώνες, κόντρες, παρουσιάσεις νέων και βελτιωμένων αυτοκινήτων στο κανάλι μας στο YouTube! Σχολιάστε, βαθμολογήστε και εγγραφείτε!

TETRAKOSARI.GR

Το event που άλλαξε τα δεδομένα στην επιτάχυνση σε όλη την Ελλάδα! Το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ του περιοδικού Autokinisimag δημιούργησε νέους κανονισμούς που ακολούθησαν οι παλιοί προσπαθώντας να μάθουν από τις καινοτομίες μας!

Η βελτίωση είναι στο DNA μας!

Δοκιμάζουμε τα πιο δυνατά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και σας μεταφέρουμε μέσω των σελίδων του περιοδικού μας στην ώρα της δοκιμής! Πάντοτε με δικές μας μετρήσεις με όργανα από την RaceLogic και παράλληλες παραγωγές στο κανάλι μας στο YouTube.

Διαφημιστείτε έξυπνα!

Διαφημιστείτε έξυπνα και προβάλετε την επιχείρηση και τα προϊόντα σας με πρωτότυπο τρόπο μέσω του περιοδικού Autokinisimag, των ιστοσελίδων που διαθέτει ή μέσω του καναλιού μας στο YouTube και των video που μπορούμε να παράγει η εταιρεία μας για εσάς.

Dragtimes

Καταχωρήστε τους χρόνους σας και τις λεπτομέρειες του οχήματος σας και δείτε που βρίσκεστε στην κατάταξη του DRAGTIMES.GR, στα 0-400 ή στα 100-200χλμ/ω. Λεπτομέρειες εντός του site.

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

How can they film this ?minicooper country

SACS - Abarth 695 Tribute Ferrari

Το «SACS - Abarth 695 Tribute Ferrari» είναι ένα ολοκαίνουργιο σκάφος τύπου tender για όσους θέλουν να ζήσουν το όνειρο μιας άνευ όρων θαλάσσιας εμπειρίας. Προϊόν της συνεργασίας της SACS με την Abarth, το συγκεκριμένο σκάφος συνδυάζει με μοναδικό τρόπο κορυφαίες επιδόσεις και στυλ.

Ο συνδυασμός του απαράμιλλου, σπορ χαρακτήρα των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών και του υψηλού επιπέδου ποιότητας της SACS, ηγετικής δύναμης στην παραγωγή βοηθητικών σκαφών (dinghy) διεθνώς, οδήγησε στη δημιουργία μιας συλλεκτικής έκδοσης μοναδικής σχεδίασης, εμπνευσμένης εξολοκλήρου από τα αυτοκίνητα Abarth. Έχουν κατασκευαστεί μόνο 199 tender, τα οποία διατίθενται στα εξής χρώματα: Abarth 695 Tribute Ferrari, κόκκινο «Rosso Corsa», κίτρινο «Giallo Modena», μπλε «Blu Abu Dhabi» και γκρι «Grigio Titanio».

Το tender «SACS - Abarth 695 Tribute Ferrari» είναι το ιδανικό σκάφος για να ανακαλύψει κανείς τις ομορφιές ακόμη και των πιο απομονωμένων ορμίσκων, ακόμη και των πιο μικρών λιμανιών, ενώ είναι τέλειο για γρήγορες μετακινήσεις από το σκάφος στην ξηρά. Επιπλέον, αποτελεί την ιδανική λύση για τους ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών που δεν θέλουν να θυσιάσουν το σπορ στυλ τους ούτε στις πιο σύντομες μετακινήσεις τους.

Στα πλαϊνά του σκάφους - εικονίζεται το στάνταρ Rosso Corsa - φιγουράρουν τα σήματα «Abarth Tribute Ferrari», ενώ την κονσόλα καλύπτουν πάνελ με look ανθρακονημάτων σε απόλυτη αρμονία με το υπόλοιπο πλαίσιο. Τέλος, τα καθίσματα φέρουν τα χαρακτηριστικά κόκκινα γαζιά της Abarth.

Το σκάφος συνοδεύεται από μια χειροποίητη τσάντα SACS Mare Abarth, η οποία σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το διάσημο εργαστήριο Tramontano της Νάπολης και η οποία ταιριάζει απόλυτα με το προϊόν. Άλλο ένα 100% ιταλικό προϊόν αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες του «SACS - Abarth 695 Tribute Ferrari».

Celica vs F1




To αδύνατο έγινε δυνατό! Μία πορτοκαλί Toyota Celica είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στο φετινό Φεστιβάλ του Goodwood, αφήνοντας πίσω υπερκατασκευές, όπως ακόμη και πρώην οχήματα της F1. Φυσικά δεν πρόκειται για μια απλή Celica, αλλά για μια τροποποιημένη κατασκευή 800 ίππων!
Με τον Βρετανό πρωταθλητή Jonny Milner στο τιμόνι, η χρώματος πορτοκαλί Toyota Celica σημείωσε το νέο ρεκόρ πίστας στο ετήσιο φεστιβάλ του Goodwood αφήνοντας πίσω «υπερκατασκευές» αγωνιστικού τύπου, ακόμη και οχήματα της F1!

Η συγκεκριμένη Celica σημείωσε χρόνο της τάξης των μόλις 48.07 δευτερολέπτων και διεκδίκησε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας (FTD-fastest time of the day), μεταξύ 200 συνολικά οχημάτων που έλαβαν μέρος στο 3ήμερο φεστιβάλ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι προσπάθησε και πέρσι χωρίς επιτυχία, με 100 άλογα λιγότερα.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου αναφέρουν 1.050 κιλά βάρος, κινητήρα από Corolla WRC στα 2,0 λίτρα, και απόδοση 700 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., αλλά συνολικά 800 ίππους με τη χρήση νίτρο! Το μοτέρ φέρει τουρμπίνα Garrett GT35/42, ενώ στη μείωση του βάρους συμβάλλουν ακόμη και στοιχεία όπως το περιορισμένο σε χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου των 15 λίτρων.


(πηγή: www.autotriti.gr)

Έρχεται τον Νοέμβριο το Toyota Yaris 3ης γενιάς

Το δημοφιλέστερο μοντέλο της Toyota τα τελευταία χρόνια ανανεώθηκε και αναμένεται να βγει στην ευρωπαϊκή αγορά τον προσεχή Νοέμβριο μετά και την επίσημη πρεμιέρα της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη.

Το προφίλ ενός προσιτού, σε όλα τα επίπεδα, αυτοκινήτου αποτελεί το εφαλτήριο και για την τρίτη γενιά του Yaris, καθώς η αύξηση της τάξης των δέκα εκατοστών στο συνολικό της μήκος δεν δείχνει ικανή να απειλήσει τις αστικές προδιαγραφές της.

Από την άλλη, τα πέντε επιπλέον εκατοστά του μεταξονίου δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα, ενισχύοντας σημαντικά την ευρυχωρία του πενταθέσιου εσωτερικού και αυξάνοντας, κατά 12 λίτρα, τον όγκο του χώρου αποσκευών.


Σε επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Yaris θα προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα (Entry, Active, Style, Lounge), διαθέτοντας από το δεύτερη κιόλας έκδοση air condition, επτά αερόσακους, ABS, VSC και μία προηγμένη μονάδα ενημέρωσης.

Στις βασικές αρχές του Optimal Drive παραμένουν πιστά τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Yaris θα υπάρχουν δύο επιλογές. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 998 κ.εκ. με απόδοση 69 ίππους και 93 Nm ροπής και το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1,33 λίτρων με ισχύ 99 ίππους και ροπή 125 Nm.

Από το νέο Yaris, ωστόσο, δεν θα μπορούσαν να λείψουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Συγκεκριμένα, το μικρό Toyota εξοπλίζεται με ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,4 λίτρων, το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και φίλτρο μικρο-σωματιδίων, αποδίδοντας 90 ίππους και 205 Nm ροπής. Την ίδια στιγμή η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,9 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 τα 103 γρ./χλμ.

(πηγή: auto.in.gr)

Πως γίνεται να επιβιώσεις αν περάσει από πάνω σου μια Λαμποργκίνι;


Δείτε το βίντεο που έχει σπάσει ρεκόρ views στο youtube. Το μικρό σκιουράκι κοντοστάθηκε για κλάσματα του δευτερολέπτου ανάμεσα στις ρόδες του ιταλικού τετράτροχου και έτσι την γλίτωσε! Άμα δεν σου γράφει τελικά…


Από την κατηγορία TOO FAST

...τα αυτοκίνητα της ΤΟΟ FAST που πήραν μέρος στο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ ΙΙΙ έκαναν χρόνους που πολλοί δεν περιμέναν. Δείτε άλλα δυο βιντεο, από το την Alfetta του Τάσου Μητρούδη και το VW Golf του Σωτήρη Αβαλιάνη:



Ένα υβριδικό diesel-ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση

Υβριδικό diesel-ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που συνδυάζεται με την ξεχωριστή υψηλής κατηγορίας εμφάνιση για να προσφέρει μία πρωτότυπη ιδέα στον κόσμο των αυτοκινήτων all-road και ενισχυμένη οδηγική απόλαυση : το νέο Peugeot 508 RXH.

Όλα αυτά τα στοιχεία του μοντέρνου σχεδιασμού των αυτοκινήτων Peugeot, αποκαλύπτονται σήμερα σε παγκόσμια πρεμιέρα. Ο σχεδιασμός του 508 RXH και ο καινοτομικός κινητήρας HYbrid4 του προσδίδουν χαρακτηριστικά, που επιτρέπουν να συνδυάζεται η ελευθερία στην κίνηση και η οδηγική απόλαυση με έναν τρόπο που είναι πρωτοφανής στην κατηγορία:

  • 200 hp,
  • 4-κίνηση,
  • Μηδενικοί ρύποι ZEV, όταν λειτουργεί 100% ηλεκτρικά,
  • Εκπομπές CO2 109 g/km.

Μετά την παρουσίαση του 508 και του 508SW την άνοιξη 2011, αναγνωρισμένων για την αισθητική τους κομψότητα, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την προσοχή στη λεπτομέρεια, το 508 RXH αναβαθμίζει την εικόνα της Peugeot, ενισχύοντας την τεχνολογική και περιβαλλοντική της ηγετική θέση. Ο σχεδιασμός του, τοποθετεί το 508 RXH στον κόσμο των υψηλής κατηγορίας all road αυτοκινήτων. Μοναδικό, εξευγενισμένο, πιο ψηλό και πιο πλατύ, διακρίνεται επίσης από την ξεχωριστή του οπτική υπογραφή, με τα χαρακτηριστικά φώτα LED που είναι ορατά τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, δίνοντας την εντύπωση τριών «νυχιών» σε κάθε πλευρά της γρίλιας, τονίζοντας το μοναδικό του στυλ. Για να ενισχύσει τον αποκλειστικό του χαρακτήρα, το εσωτερικό του 508 RXH διαθέτει πολλά ειδικά χαρακτηριστικά με ξεχωριστά χρώματα και πολυτελή υλικά, όπως το άριστης ποιότητας εσωτερικό και ταπετσαρία. Το μοναδικό επίπεδο φινιρίσματος και εξοπλισμού είναι σε απόλυτη συνάφεια με την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην υψηλή κατηγορία καθώς και τον τεχνολογικό του εξοπλισμό. Με πλήρη βασικό εξοπλισμό, σύστημα «Open & Go», ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα, head up display, ζάντες 18", κρυστάλλινη πανοραμική οροφή, φυμέ ηχομονωτικά πλευρικά παράθυρα, σύστημα ήχου και πλοήγησης τελευταίας γενιάς, καλωσορίζει τους επιβάτες με φροντίδα και υψηλό επίπεδο άνεσης.

Διαθέτει τον κινητήρα 2.0 l HDi FAP HYbrid4, που παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη στο 3008 Hybrid4, ο υβριδικός diesel-ηλεκτρικός κινητήρας του 508 RXH επεκτείνει την οδηγική απόλαυση και την ελευθερία κίνησης σε κάθε είδος δρόμου. Με μέγιστη ισχύ 147 kW (200 hp), τετρακίνηση και μέγιστη ροπή 450 Nm, το 508 RΧΗ έχει σχεδιαστεί για να προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες χρήσης. Επιπλέον, ανοίγει νέες προοπτικές στην κατηγορία, προσφέροντας μηδενικές εκπομπές ρύπων (ΖΕV) κατά την 100% ηλεκτρική χρήση, είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη με την μείωση της κατανάλωσης του μεικτού κύκλου σε λιγότερο από 4.2 l/100 km, με εκπομπές 109 g/km CO2. Μετά το λανσάρισμα του 3008 HYbrid4, η Peugeot θα συνεχίσει την καινοτομική της στρατηγική, συνδυάζοντας την απολαυστική οδήγηση με τις προηγμένες περιβαλλοντικές εξελίξεις, υιοθετώντας την τεχνολογία HYbrid4 και σε άλλα μοντέλα.

Το 508 RXH θα αποκαλυφθεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2011, και θα ξεκινήσει πωλήσεις την άνοιξη 2012.

90 χρόνια ο μύθος του αετού...

Στις 16,17 και 18 Σεπτεμβρίου 2011 στο Mandello del Lario, θα διοργανωθεί το μεγαλύτερο MOTO GUZZI PARTY για τον εορτασμό των 90 χρόνων της ιστορικής μάρκας, στα πλαίσια της διοργάνωσης GMG 2011 (Giornati Mondiali Guzzi)

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το πολυαναμενόμενο Guzzi World Days, ένα σημαντικό γεγονός που διαρκεί τρείς ημέρες γεμάτες πάθος και είναι αφιερωμένο στις μοτοσυκλέτες και τον μύθο του αετού από το Mandello del Lario.

Το Mandello del Lario η πόλη που θεωρείται το ιστορικό σπίτι της Moto Guzzi από το 1921, προετοιμάζεται να υποδεχθεί τους χιλιάδες φίλους από όλο τον κόσμο σε αυτό το ιδιαίτερο γεγονός που υπόσχεται να ξεπεράσει σε επιτυχία όλες τις προηγούμενες διοργανώσεις. Το GMG 2011 θα είναι η καλύτερη ευκαιρία για να γιορταστεί η 90η επέτειος του αετού του Mandello αφού αναμένονται πολυάριθμες συμμετοχές από όλες τις γύρω περιοχές και τους δήμους σε ένα τριήμερο γεμάτο εκδηλώσεις, μουσική και διασκέδαση.

Το ιστορικό σπίτι της Moto Guzzi στην Via Parodi 57, θα είναι ανοιχτό σε όλους τους φίλους της μάρκας για να γνωρίσουν από κοντά τον κόσμο της Moto Guzzi.

Από την κεντρική είσοδο, οι επισκέπτες θα μπορούν να ακολουθήσουν μια διαδρομή που θα τους οδηγήσει σε σημαντικά γεγονότα του θρύλου της Moto Guzzi, όπως την επιβλητική αεροσήραγγα, το τμήμα παραγωγής και το μουσείο της Moto Guzzi που περιλαμβάνει περισσότερα από 150 μοντέλα που αντιπροσωπεύουν την μαζική παραγωγή της εταιρίας, τα αγωνιστικά μοντέλα αλλά και τα πρωτότυπα.

Επιπλέον έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τους σχεδιαστές του Guzzi Style Centre οι οποίοι θα κάνουν μια σύντομη παρουσίαση για το μοναδικό χαρακτηριστικό στιλ των μοντέλων του σήμερα αλλά και του αύριο και ένας χώρος multimedia στο τέλος της διαδρομής που ολοκληρώνει την επίσκεψη στο Technological Treasure Trove.

Στα πλαίσια της εκδήλωσης έχει προγραμματιστεί η ιστορική παρέλαση και η συναυλία δίπλα στην λίμνη, η καθιερωμένη βράβευση με έπαθλα των MOTOGUZZI clubs και το προγραμματισμένο test ride όλων των μοντέλων της μάρκας: τη ναυαρχίδα Norge GT 8V, το περιπετειώδες Stelvio 8V το οποίο θα υπάρχει διαθέσιμο και σε έκδοση με όλα του τα αξεσουάρ, αλλά και το εντυπωσιακό V7 Classic.

Το πλήρες πρόγραμμα της εκδήλωσης με κάθε λεπτομέρεια για τις δραστηριότητες του τριημέρου και δυνατότητα προεγγραφών για τη συμμετοχή στην εκδήλωση GMG 2011 έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της MOTOGUZZI www.motoguzzi.com.

Το Πρώτο Ηλεκτρικό Όχημα με Απεριόριστη Ελευθερία Κινήσεων

Η Opel προάγει την έννοια ‘mobilty’ και εκπληρώνει την υπόσχεσή της: το επαναστατικό, κομψό και πρακτικό Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Ευρώπης που παρέχει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Οι πρώτες παραδόσεις του μοντέλου μαζικής παραγωγής θα ξεκινήσουν πριν το τέλος της χρονιάς.

Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 40 g/km CO2 (προκαταρκτικά δεδομένα).

Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h. Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας.

Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας άδειας μπαταρίας. Το Ampera προσφέρει όλα τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τις ζωηρές επιδόσεις ενός οχήματος μπαταρίας χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα.

Και ενώ ανεξάρτητες έρευνες δείχνουν ότι η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του Ampera με μηδενικούς ρύπους είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του 80% των Ευρωπαίων οδηγών, η συνολική αυτονομία του υπερβαίνει τα 500 km χάρη στο βενζινοκινητήρα επέκτασης της αυτονομίας του. Αυτός ενεργοποιείται αυτόματα για την παραγωγή ηλεκτρισμού εάν και εφόσον η μπαταρία έχει φτάσει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης.

Επαναστατική όσο το σύστημα Voltec είναι και η εντυπωσιακή σχεδίαση του Ampera. Κομψές, αεροδυναμικές γραμμές διαμορφώνουν μία καμπίνα η οποία καταργεί τα συμβατικά όργανα και χειριστήρια και εφοδιάζεται με έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και λειτουργίες αφής.

Η πρακτικότητα είναι ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Η διάταξη των πέντε θυρών παρέχει εύκολη πρόσβαση για τέσσερις επιβάτες, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και ο χώρος αποσκευών προσφέρει 310 L.

Το Ampera, που θα αρχίσει να πωλείται αργότερα μέσα στη χρονιά, ενσαρκώνει την παράδοση της Opel να παρέχει στους πελάτες της προηγμένη τεχνολογία με πραγματικά οφέλη σε ρεαλιστικές τιμές. Όπως όλα τα προϊόντα Opel, το Ampera υποστηρίζεται από μία εγγύηση καινούργιου αυτοκινήτου ‘Lifetime’ /160.000 km (Γερμανία/Βρετανία) και οκταετή /160.000 km εγγύηση για το σύστημα της μπαταρίας.

Το Ampera θα πωλείται 42.900 ευρώ (τιμή στη Γερμανία συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Λόγω διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού σε κάθε αγορά, οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα. Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η πολιτική τιμολόγησης της Opel είναι σαφής καθώς περιλαμβάνει πάντα το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου και της μπαταρίας.

Το Opel Ampera γνωρίζει ήδη ευρεία αποδοχή. Έχει κατακτήσει πολυάριθμα βραβεία από τον Τύπο και το κοινό. Το EV της Opel έχει ενθουσιάσει επίσης χιλιάδες ePioneers σε όλη την Ευρώπη. Πρόκειται για υποψήφιους πελάτες οι οποίοι πήραν από τους πρώτους το Ampera για test drive. Αυτοί απολαμβάνουν αποκλειστικές πληροφορίες και υπηρεσίες μαζί με πολλά ακόμα οφέλη. Περισσότεροι από 5.000 υποψήφιοι πελάτες έχουν προσχωρήσει στην κοινότητα ePioneer στο www.opel-ampera.com. Η Opel εκτιμά ότι οι πωλήσεις του Ampera το 2012 θα φτάσουν στις 10.000 μονάδες.

«Αντίθετα με ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα, το Opel Ampera μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες μετακινήσεων» σχολιάζει ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales της Opel. «Το Ampera προσφέρει τα πάντα: επαναστατικό σύστημα κίνησης, προηγμένο στυλ, εξαιρετική ασφάλεια, υψηλή ποιότητα και φιλικές προς το χρήστη λειτουργίες, όλα σε συνδυασμό με μία άριστη οδική συμπεριφορά».

Το Ampera είναι κάτι παραπάνω από ένα συναρπαστικό, high-tech προϊόν με υψηλή περιβαλλοντική αξία. Ο Visser προσθέτει: «Μεταμορφώνει το όραμα σε πραγματικότητα και ερμηνεύει τη φιλοσοφία και τις αξίες του Opel brand με ένα πολύ προηγμένο, καινοτόμο τρόπο. Το Ampera συμβολίζει την πιο οικολογική, πιο θετική, δημιουργική και προσανατολισμένη στο μέλλον πολιτική της εταιρίας, με τη οποία θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος».

Το Ampera αποτελεί την αιχμή του δόρατος στο λανσάρισμα ενός πρωτοποριακού προϊοντικού προγράμματος e-mobility της Opel, που περιλαμβάνει μικρά οχήματα μπαταρίας για την πόλη, αλλά και την εξέλιξη υδρογονοκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου που παράγουν αυτόνομα την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια.

Επαναστατικό σύστημα Voltec

Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση.

Στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, που ενεργοποιείται όποτε η μπαταρία φτάνει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, η ηλεκτρική ισχύς από τη γεννήτρια μεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα έλξης. Η γεννήτρια λειτουργεί μέσω ενός πολύ αποδοτικού βενζινοκινητήρα 1.4-λίτρων, 63 kW/86 hp.

Η Opel εκτιμά ότι στο 90% των περιπτώσεων, οι οδηγοί θα επιλέγουν ένα από τα δύο βασικά προγράμματα λειτουργίας: Normal και Sport. το ‘Sport’ mode αυξάνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού. Δύο ακόμα προγράμματα ενδείκνυνται για χρήση σε ειδικές οδηγικές συνθήκες: Το ‘Mountain’ mode διασφαλίζει την επάρκεια της μπαταρίας για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους. Το ‘Hold-charge’ mode διατηρεί την υπόλοιπη χωρητικότητα ενέργειας της μπαταρίας ενεργοποιώντας το βενζινοκινητήρα – επιτυγχάνοντας πλήρη εκμετάλλευση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας του Ampera για χρήση σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών ρύπων όπως οι αστικές περιοχές και τα κέντρα των πόλεων.

Η μονάδα της μπαταρίας σχήματος Τ, βάρους 198 kg και εγκατεστημένης χωρητικότητας 16 kWh τοποθετείται στο κεντρικό τούνελ του οχήματος και προστατεύεται από ράγες υψηλής αντοχής Martensite. Αποτελείται από 288 πρισματικές κυψέλες μπαταρίας ιόντων λιθίου και είναι διαμορφωμένη για βέλτιστη απόδοση και αντοχή. Για πρώτη φορά στη βιομηχανία, χρησιμοποιεί θερμικό σύστημα διαχείρισης υγρών και είναι το μοναδικό σύστημα μπαταρίας μαζικής παραγωγής που μπορεί να θερμαίνεται και να ψύχεται. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναλλακτικών Συστημάτων Κίνησης της Opel στο Mainz-Kastel κοντά στο Rüsselsheim έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στον προηγμένο σχεδιασμό της μπαταρίας.

Το Ampera επαναφορτίζεται εύκολα και εφοδιάζεται με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα 230V/16A, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίζουν πλήρως τη μπαταρία σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται τα χαμηλότερα τιμολόγια του δικτύου ηλεκτρισμού εκτός ωρών αιχμής.

Εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση: Εμφάνιση που ‘ηλεκτρίζει’

Κομψές, ανάγλυφες επιφάνειες και σχεδιαστική ακρίβεια: το Ampera λανσάρει τη βραβευμένη σχεδιαστική γλώσσα της Opel στην κατηγορία EV, σε ένα μίγμα γλυπτικής τέχνης και Γερμανικής ακρίβειας. Οι ισορροπημένες αναλογίες σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο, φαρδύ αμάξωμα του Ampera δημιουργούν μία δυναμική, φουτουριστική εμφάνιση. Τα EV γίνονται ελκυστικότερα από ποτέ!

Τα κελύφη των προβολέων σχήματος μπούμερανγκ – νέο χαρακτηριστικό της σχεδιαστής γλώσσας της Opel – αποτελούν στοιχείο ταυτότητας του Ampera όπως και η εντυπωσιακή μάσκα με το τολμηρό έμβλημα της Opel. Κάθε στοιχείο αυτού του επαναστατικού αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί και αναλυθεί για την απόδοσή του. Το Ampera είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά και λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα της αγοράς.

Η καμπίνα του Ampera αντανακλά την επαναστατική φύση του συστήματος κίνησης. Δύο διαδραστικές έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας δηλώνουν τη μοναδικότητα και το κύρος του αυτοκινήτου στο προϊοντικό portfolio της Opel. Αυτές ενσωματώνονται σχεδιαστικά στο ταμπλό που ‘αγκαλιάζει’ την καμπίνα.

Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό. Το DIC που σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία χρήσης, συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας που είναι η βασική διεπαφή για όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, πρόγραμμα ισχύος και φόρτισης.

Μία ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας.

Η καμπίνα προσφέρει τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες ενός premium, μικρομεσαίου οχήματος: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με χώρο αποσκευών 310/1005 λίτρων. Η μονάδα της μπαταρίας τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται.

Πλούσιος εξοπλισμός: Προηγμένες επιλογές συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας

Πέραν του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου κλιματισμού (ECC) και των χειριστηρίων του ραδιοφώνου στο τιμόνι, ένα premium ηχοσύστημα Bose® προσφέρεται μαζί με σύστημα πλοήγησης σαν προαιρετικό πακέτο.

Το ηχοσύστημα Bose® της Σειράς Energy Efficient υπόσχεται μία ανώτερη ηχητική εμπειρία καταναλώνοντας 50% λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό ηχοσύστημα με παρόμοια απόδοση. Το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας περιλαμβάνει ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ένα sub-woofer, σκληρό δίσκο 60-GB με αποθηκευτική ικανότητα μουσικών αρχείων 30-GB, δορυφορική πλοήγηση με δυναμική καθοδήγηση σε ‘πραγματικό χρόνο’, χειριστήρια στο τιμόνι, φωνητική αναγνώριση και συνδεσιμότητα hand-free τηλεφώνου Bluetooth.

Ένα ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού καμπίνας, με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα διαμορφώνει ένα ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό ανεξαρτήτως καιρού. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις κλιματισμού – πρόγραμμα Ανεμιστήρα μόνο, Eco ή Comfort – που προσαρμόζουν τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού στην ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος ή την οικονομία καυσίμου.

Πλαίσιο σχεδιασμένο για τις ανάγκες και προτιμήσεις των Ευρωπαίων πελατών

Το Ampera συμπεριφέρεται σαν ένα ‘φτιαγμένο’ σπορ sedan. Οι μηχανικοί της Opel από το Rüsselsheim εξέλιξαν τα χαρακτηριστικά πλαισίου ώστε να ικανοποιούν τις προσδοκίες των απαιτητικών πελατών.

Η εμπρός ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson με αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου και υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ. Η ημι-ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση αποτελείται από έναν ημιάκαμπτο άξονα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα συμπαγών διαστάσεων με χαμηλό βάρος και σταθερό έλεγχο κάμπερ τροχών.

Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης της ZF κατασκευάζεται από υλικά ανώτερης ποιότητας. Έχει δύο πινιόν ένα για τη διεύθυνση και ένα για την μεταβλητή υποβοήθηση.

Το προηγμένο, ανάμικτο σύστημα πέδησης μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας που παράγεται στο φρενάρισμα. Επιτρέπει τη μέγιστη αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, επαναφορτίζει τη μπαταρία στο φρενάρισμα και ενεργοποιεί αυτόματα τα δισκόφρενα όποτε ο οδηγός πατά δυνατά το πεντάλ για ταχύτατο φρενάρισμα – και όλα αυτά χωρίς καν να γίνονται αντιληπτά στον οδηγό.

Μέγιστη παθητική ασφάλεια

Η βασική δομή αμαξώματος του Ampera διασφαλίζει άριστη συμπεριφορά και ακαμψία σε μία σύγκρουση. Περισσότερα από 50 crash tests σε διάφορες ταχύτητες και γωνίες πραγματοποιήθηκαν στη φάση εξέλιξης των συστημάτων ασφαλείας του Ampera, μεταξύ των οποίων μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις καθώς και ανατροπές.

Αρκετές δοκιμές έγιναν επίσης για να διερευνηθεί η ασφάλεια του συστήματος μπαταρίας ιόντων λιθίου, ανάμεσα στις οποίες η στεγανότητα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος ή πλημμυρισμένος. Σε επείγουσες περιπτώσεις, η μπαταρία αποσυνδέεται εύκολα από τις υπηρεσίες διάσωσης.

Το Ampera θα παράγεται στο εργοστάσιο της General Motors στο Hamtramck του Ντιτρόιτ. Το σύστημα της μπαταρίας θα κατασκευάζεται στις σχετικές εγκαταστάσεις της GM στην πόλη Brownstown, κοντά στο Ντιτρόιτ, το πρώτο εργοστάσιο του είδους που δημιούργησε στην Αμερική ένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων.