Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

Πρωτάθλημα F1: Γκραν Πρι Ισπανίας | Δηλώσεις των Πρωταγωνιστών

Το ανατρεπτικό γκραν πρι της Καταλονίας, όπως ήταν αναμενόμενο, ακολούθησε πλήθος δηλώσεων από τους πρωταγωνιστές του, εντός και εκτός πίστας. Συγκεντρώσαμε ορισμένες από αυτές και σας τις παρουσιάζουμε.


"Το να κερδίζω τον πρώτο μου αγώνα είναι ένα καταπληκτικό συναίσθημα. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε υπέροχα και διατηρήσαμε καλό ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο Alonso με κυνηγούσε συνεχώς αλλά κατάφερα να διατηρήσω σε τέτοια κατάσταση τα ελαστικά μου ώστε στους τελευταίους γύρους να απομακρυνθώ.  Η ομάδα έχει δουλέψει πάρα πολύ σκληρά όλη τη χρονιά και η νίκη είναι δική τους. Το ότι είμαι ο πρώτος οδηγός από την Βενεζουέλα που κερδίζει αγώνα F1 είναι μεγάλη τιμή και σκοπεύω να κερδίσω περισσότερους αγώνες στο μέλλον" δήλωσε ο νικητής του αγώνα Pastor Maldonado της Williams Renault.


"Ήταν ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για μένα. Δυσκολεύτηκα να προσπεράσω στην αρχή του αγώνα και έπειτα ο Schumacher έχοντας ένα DRS boost έπεσε πάνω μου στο τέλος της ευθείας. Αυτές οι κακότυχες στιγμές συμβαίνουν που και που αλλά από την άλλη το αυτοκίνητό μας έδειξε να κινείται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς στα χέρια του Pastor. Είμαι πολύ χαρούμενος για την νίκη του - είναι κάτι που θα βοηθήσει την ομάδα για την συνέχεια του πρωταθλήματος" ήταν οι δηλώσεις του Bruno Senna για τον αγώνα αλλά και για την σύγκρουση με τον Michael Schumacher.


Ο 2ος του αγώνα Fernando Alonso δήλωσε: "Αυτή η δεύτερη θέση είναι σαν νίκη για μένα. Έχοντας τερματίσει τον προηγούμενο αγώνα σχεδόν 1 λεπτό αργότερα από τον νικητή, σήμερα βρισκόμασταν εμπρός από τις Red Bull και αγωνιζόμασταν μέχρι τελευταία στιγμή για την νίκη. Επίσης, κερδίσαμε περισσότερους πόντους αυτό το Σαββατοκύριακο απ' ότι η Red Bull και η McLaren, κάτι που είναι επίσης πολύ θετικό. Ο Pastor έκανε καλύτερη επιλογή μπαίνοντας νωρίτερα από εμένα στα πιτ μιας και μετά έμεινα αρκετά πίσω λόγω κίτρινης σημαίας. Όταν κατάφερα και πάλι να τον φτάσω, άρχισα ξαφνικά να χάνω κράτημα από τα ελαστικά μου, ενώ η Williams εξακολουθούσε να είναι πολύ γρήγορη. Ευτυχώς που τα ελαστικά μου άντεξαν μέχρι το τέλος γιατί ο Kimi με πλησίαζε επικίνδυνα. Το πρωτάθλημα είναι ακόμη πολύ ρευστό με πολλές ομάδες να παρουσιάζουν εντελώς διαφορετική απόδοση από αγώνα σε αγώνα. Κάναμε μερικά λάθη με τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου αλλά καταφέραμε και διορθώσαμε ένα μεγάλο μέρος αυτών. Πρέπει να συνεχίσουμε έτσι μιας και έχουμε ακόμη πολύ δρόμο και οι διαφορές είναι πολύ μικρές."


"Είχα μια πάρα πολύ καλή εκκίνηση και θα μπορούσα να προσπεράσω από την εξωτερική αν δεν χτυπούσα κόφτη με 5η ταχύτητα. Είμαι λιγάκι απογοητευμένος μιας και αν όλα είχαν πάει καλά στο πρώτο κομμάτι του αγώνα θα μπορούσαμε να είχαμε νικήσει. Δεν υπήρχε πρόβλημα με το αυτοκίνητο και το πόσο ταχύ ήταν αλλά όλοι βρίσκονται τόσο κοντά, που ακόμη και το μικρότερο λάθος μπορεί να κοστίσει. Το αυτοκίνητό μας μπορεί να το κάνει αλλά όλα πρέπει να έρθουν έτσι όπως πρέπει για να κερδίσουμε. Αν σήμερα είχα μερικούς γύρους ακόμη θα μπορούσα να κερδίσω μιας και τα λάστιχά μου ήταν σε καλή κατάσταση προς το τέλος του αγώνα. Είμαστε δυνατοί παντού και μπορούμε να κάνουμε την διαφορά" δήλωσε ο Φινλανδός οδηγός της Lotus Renault, Kimi Raikkonen o ο οποίος τερμάτισε 3ος. Ο team mate του Romain Grosjean τερμάτισε 4ος και δήλωσε: "Στην εκκίνηση έχασα μια θέση και μαζί της ένα κομμάτι από την εμπρός μου πτέρυγα. Είμαι παρόλα αυτά πολύ ευχαριστημένος με την 4η θέση, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως το Σάββατο έχασα όλο το Q3. Το ότι τερματίσαμε σε τόσο καλές θέσεις είναι εξαιρετικό για την ομάδα. Στην αρχή είχα μερικές δυσκολίες - εξαιτίας και της "τραυματισμένης" πτέρυγας - αλλά προς το τέλος κάναμε μερικές αλλαγές και το αυτοκίνητο πραγματικά πετούσε."


Ο Kamui Kobayashi της Force India, τερμάτισε στην 5η θέση και δήλωσε: "Η ομάδα έκανε καταπληκτική δουλειά. Ο ρυθμός του αγώνα ήταν εξαιρετικά βελτιωμένος σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα. Πιστεύω πως θα μπορούσα να καταφέρω μια θέση στο πόντιουμ σήμερα αν εχθές δεν ήμουν τόσο άτυχος στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Όταν ξεκινάς 9ος και τερματίζεις 5ος είναι σίγουρα κάτι το ευτυχές, αλλά το αυτοκίνητο είχε ακόμη περισσότερες δυνατότητες. Η κίνηση και η έλλειψη DRS δεν με βοήθησε και έτσι έπρεπε να πιέζω στις στροφές και να παίρνω ρίσκα που είχαν σαν αποτέλεσμα να ταλαιπωρώ τα ελαστικά μου. Αν θέλεις να πετύχεις μια καλή θέση πρέπει να τα κάνεις όλα σωστά, όλο το τριήμερο του αγώνα. Η τελευταία φορά που τερμάτισα 5ος ήταν πέρσι στο Μονακό και σκοπός μου είναι να επιστρέψω στις υψηλές θέσης του τερματισμού."


"Ήταν ένας δύσκολος αγώνας. Δεν είμαι χαρούμενος μιας και θα μπορούσα να τερματίσω 5ος. Ανακτήσαμε το χαμένο έδαφος στο τέλος του αγώνα και είχε αρκετή πλάκα, ιδιαίτερα κατά τους τελευταίους γύρους αλλά όταν υπάρχουν συνέχεια σκαμπανεβάσματα γίνεται αρκετά δύσκολο. Δεν ήξερα ποιο είναι το πρόβλημα όταν αλλάξαμε το εμπρός ρύγχος. Δεν ήξερα αν ήταν κάποια ζημιά ή κάποιο κομμάτι γόμας που είχε κολλήσει εκεί αλλά όταν το αλλάξαμε - αν και χάσαμε πολύ χρόνο - κατάλαβα ότι ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε" ήταν οι δηλώσεις του περυσινού παγκόσμιου πρωταθλητή με την ομάδα της Red Bull Sebastian Vettel.

Ο Lewis Hamilton ο οποίος ξεκίνησε τον αγώνα από την τελευταία θέση μετά από την ποινή που του επιβλήθηκε το Σάββατο δήλωσε: "Είμαι περήφανος για την απόδοσή μου σήμερα αλλά και για την ομάδα. Έκαναν εκπληκτική δουλειά ενώ καταφέραμε να βελτιώσουμε τον τομέα στον οποίο υστερούσαμε μέχρι τώρα - τα πιτ στοπ. Νομίζω ότι κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε. Ήμουν ο μόνος οδηγός σε στρατηγική δύο πιτ στοπ και ήταν πραγματική πρόκληση να εκκινείς από το τέλος και να πρέπει να τους προσπεράσεις όλους. Λένε ότι είμαι επιθετικός οδηγός, αλλά το τελευταίο μου στιντ διήρκεσε 31 γύρους - κάτι που λέει πολλά για τον τρόπο με τον οποίο κατάφερα να διατηρήσω τα ελαστικά μου. Ο σημερινή ημέρα ήταν η πραγματική ουσία των αγώνων μιας και έτρεξα με την καρδιά μου. Παρά τις ατυχίες, βρίσκομαι μόνο 8 βαθμούς πίσω από την πρωτοπορία και όταν όλα δουλεύουν καλά μπορώ να πετύχω σπουδαία πράγματα. Πολλά συγχαρητήρια στον Pastor και στην ομάδα της Williams."


Ο Michael Schumacher, συμπρωταγωνιστής του Bruno Senna στο εντυπωσιακό ατύχημα που είχαν στο τέλος της μεγάλης ευθείας δήλωσε: "Προφανώς δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα του αγώνα μιας και θα μπορούσαμε να είχαμε πετύχει μερικούς πολύ καλούς βαθμούς σήμερα. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο συμβαίνει στους αγώνες. Δεν είναι εύκολο να κρίνεις από τα replays αλλά έτσι όπως είδα εγώ τα πράγματα, ο Bruno άλλαξε μια φορά γραμμή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του και έπειτα και εντελώς ξαφνικά, λίγο πριν από τα φρένα έστριψε ξανά αριστερά. Όταν βρίσκεσαι τόσο κοντά στον άλλον , προσπαθείς με κάθε τρόπο να τον αποφύγεις αλλά όπως φάνηκε δεν είχα αρκετό χώρο. Είναι κρίμα αλλά τώρα κοιτάω μπροστά, στον επόμενο αγώνα του πρωταθλήματος."

Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως 90 περίπου λεπτά μετά την λήξη του αγώνα, ξέσπασε πυρκαγιά στο γκαράζ της Williams. Ενώ οι πανηγυρισμοί δεν είχαν ακόμη τελειώσει, το pit lane γέμισε πυκνούς καπνούς. Η κινητοποίηση των μηχανικών της Williams αλλά και των γειτονικών (Force India, Caterham) ήταν άμεση και προσπάθησαν με πυροσβεστήρες να σβήσουν την φωτιά που είχε ξεσπάσει εξαιτίας μιας έκρηξης στον τομέα όπου βρίσκονται τα καύσιμα. Συνολικά 31 άτομα μεταφέρθηκαν στο ιατρικό κέντρο της πίστας ενώ 7 από αυτά πήραν τον δρόμο για το νοσοκομείο. Όλοι παρόλα αυτά ξεπέρασαν τα τραύματά τους και χαίρουν άκρας υγείας. Από την πυρκαγιά προκλήθηκαν αρκετές ζημιές ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγεται και η καταστροφή του μονοθέσιου του Bruno Senna, ο οποίος είχε νωρίτερα εγκαταλείψει τον αγώνα.






Πηγή: Formula1



Περιοδικό Autokinisimag





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου