Τετάρτη, 4 Απριλίου 2012

RE Amemiya FurinKazan










Νομίζω πως η RE Amemiya δεν χρειάζεται συστάσεις. Πασίγνωστος βελτιωτής περιστροφικών κινητήρων –το λέει και το όνομα Rotary Engine-, μας έχει δώσει μερικά από τα καλύτερα αλλά και εκκεντρικότερα RX7 και RX8 ενώ παράλληλα συμμετέχει και στα Super GT, στο πρωτάθλημα D1 και σε events όπως τα Touge Battles του Hot Version. Αυτή η δημιουργία όμως ίσως να είναι από τα εξυπνότερα projects που έχω δει τελευταία. Θα καταλάβετε στη συνέχεια το γιατί μόνοι σας, δεν θα σας εξηγώ το καθετί.
Το όνομα του αυτοκινήτου είναι FurinKazan. Κυριολεκτικά σημαίνει «Αέρας, δάσος, φωτιά και βουνό» και ήταν η «σημαία» του Takeda Shingen, ενός διαβόητου daimyo της φεουδαρχικής Ιαπωνίας που παρέθεσε μία ρήση από την Τέχνη του Πολέμου (δεν το παίζω έξυπνος, και εγώ χρειάστηκε να το ψάξω). Έτσι λοιπόν εξηγείται και το theme στα γραφικά του αμαξιού. Αν δεν αναγνωρίσατε ποιο αμάξι κρύβεται κάτω από την φανταχτερή περιβολή, δεν σας αδικώ. Πρόκειται για ένα Westfield! Οι αλλαγές όμως είναι αναρίθμητες.
Το chassis προφανώς παρέμεινε απαράλλαχτο, όπως και τα διπλά ψαλίδια  στις άκρες του αμαξώματος που απλά αφαιρέθηκαν προσωρινά για να βαφτούν. Στον τομέα των αναρτήσεων επιλέχθηκε η λύση των πολύ ιδιαίτερων Quantum RS αμορτισέρ με ελατήρια της Hyperco εμπρός και της Swift πίσω. Η ρυθμισιμότητα της ανάρτησης είναι πολύ σημαντικό «προσόν» για track cars όπως αυτό και πιστέψτε με, η Quantum RS είναι πλήρως ρυθμιζόμενη. Το αυτοκίνητο φρενάρει με ένα σετ τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo από κάποια Porsche 996 σε δίσκους 294mm της ίδιας εταιρίας. Μπορεί να σας ακούγεται μικρό το μέγεθος αλλά σε ένα τέτοιο αμάξι του οποίου το βάρος τείνει προς το μηδέν, οτιδήποτε μεγαλύτερο θα ήταν υπερβολή. Στο κάτω-κάτω, τα φρένα αποτελούν μη αναρτώμενη μάζα, που επηρεάζει δραστικά την οδική συμπεριφορά και καλό είναι να μην έχουν μεγαλύτερο μέγεθος από αυτό που πρέπει.  Τέλος, οι τροχοί αποτελούνται από τις Enkei Sport ES Tarmac 16×7 εμπρός και 16×8 πίσω με ελαστικά Yokohama Advan 050 semi slicks.
Το «έξυπνο» του όλου project όμως βρίσκεται κάτω από το καπό. Η RE Amemiya όπως σας είπα αλλά ούτως ή άλλως ξέρατε, ειδικεύεται στους Wankel κινητήρες και ένας τέτοιος κινεί και το FurinKazan. Πρόκειται για έναν απλό, ατμοσφαιρικό 13Β με ελάχιστες αλλαγές σε σύγκριση με τον stock που αποδίδει πάνω από 250 άλογα. Οι μοναδικές αλλαγές για τις οποίες γνωρίζω είναι το custom σύστημα τροφοδοσίας, ο MoTeC M2R εγκέφαλος και η custom εξάτμιση από τιτάνιο. Από εκεί και πέρα ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα κιβώτιο της Mazda με κοντές σχέσεις και συμπλέκτη από την Ogura. Δεν θα μπορούσε τέλος να λείπει το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης από την ίδια την RE Amemiya. Κατά την γνώμη μου –και όσο και αν αντιπαθώ τους περιστροφικούς κινητήρες- ο 13Β είναι ο ιδανικός κινητήρας για αυτό το αμάξι. Γραμμικός, χωρίς εξάρσεις, δυνατός, ελαφρύς και το μοναδικό ελάττωμά του που είναι η έλλειψη ροπής αντισταθμίζεται από το πολύ χαμηλό βάρος του Westfield! Τέλειος συνδυασμός!
Για το παρουσιαστικό δεν θα πω πολλά. Είναι υποκειμενικό. Εμένα προσωπικά από την μέση και πίσω –δηλαδή οι καλυμμένοι τροχοί και η JDM-style αεροτομή- δεν μου άρεσε. Μου θυμίζει και λίγο Caparo T1 που ούτε αυτό μου αρέσει. Το εσωτερικό από την άλλη είναι ότι περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Σπαρτιατικό! Δύο bucket της Bride, ζώνες τεσσάρων σημείων και ένας λιτός και πληροφοριακός πίνακας οργάνων που εκτός από το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, φιλοξενεί και όργανα ελέγχου της θερμοκρασίας του νερού και θερμοκρασίας και πίεσης λαδιού. Πολύ όμορφη λεπτομέρεια είναι το πώς εκτείνεται ο λεβιές των ταχυτήτων έτσι ώστε να φτάσει δίπλα στο τιμόνι, εκεί που πρέπει να είναι.
Γενικά και αν εξαιρέσει κανείς την υποκειμενική εμφάνιση, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Μπορεί να μην είναι το πρώτο ή το μοναδικό Westfield με Wankel κινητήρα αλλά ο τρόπος υλοποίησης του project, το πόσο άρτιο και καλοφτιαγμένο είναι και το όνομα πίσω από αυτό μου κέντρισαν το ενδιαφέρον…


Διάβασε το πλήρες άρθρο εδώ: RE Amemiya FurinKazan - AutoBlog.gr 

Αντιδράσεις: