Η ιδέα δεν είναι νέα. Είχε πρωτοπαρουσιαστεί από την Ferrari πριν από 2 χρόνια σε μια εφαρμογή βασισμένη στη 599 GTB - στην οποία ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός - στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, στην έκθεση του Πεκίνου η Ferrari ξαναχτύπησε παρουσιάζοντας το σύστημα HY-KERS (Hybrid Kinetic Energy Recovery System) για δωδεκακύλινδρους κινητήρες τοποθετημένους στο κέντρο, φωτογραφίζοντας έτσι την διάδοχο της θρυλικής Enzo.
Το σύστημα, το οποίο αρχικά σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για να καλύψει τις αγωνιστικές ανάγκες των αυτοκινήτων F1 της Ferrari αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα και στο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στέλνοντας ηλεκτρικά παραγόμενη δύναμη στους πίσω τροχούς, ενώ ο δεύτερος χρησιμοποιείται για να τροφοδοτήσει το air condition, το power steering, τους σερβομηχανισμούς της πέδησης καθώς και άλλα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου. Η ενέργεια αποθηκεύεται κατά την επιβράδυνση σε μια μπαταρία τοποθετημένη χαμηλά στο κέντρο του οχήματος για βέλτιστη κατανομή βάρους. Όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας που έχει αναλάβει την υποβοήθηση της αποδιδόμενης δύναμης στέλνει δύναμη στον ένα από τους δύο συμπλέκτες, με αποτέλεσμα θηριώδη νούμερα ροπής και επιτάχυνση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Ο ηλεκτροκινητήρας αναμένεται επίσης να εκτελεί χρέη διαφορικού εμπλέκοντας κατά τη διάρκεια του στριψίματος το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (traction control) και το σύστημα ηλεκτρικής κατανομής της πέδησης (electronic brake force distribution), βελτιστοποιώντας έτσι την πρόσφυση των τροχών.
Το παραπάνω σύστημα θα συμβάλει στη συνολική απόδοση του κινητήρα ενώ παράλληλα θα μειώσει τις εκπομπές αέριων ρύπων. Η Ferrari ισχυρίζεται πως μέσω του HY-KERS είναι δυνατή μια αύξηση της ιπποδύναμης της τάξεως του 10% με ταυτόχρονη μείωση των εκπομπών κατά 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό V12 κινητήρα. Αν οι προβλέψεις αποδειχθούν αληθινές, τότε ο κινητήρας της διαδόχου της Enzo θα αγγίζει και ίσως ξεπερνά τους 900 ίππους (από τους οποίους οι 120 "ηλεκτρισμένοι") και θα είμαστε σε θέση να μιλούμε για το γρηγορότερο και καθαρότερο αυτοκίνητο της ιταλικής φίρμας.
Πηγή: Autopia, Ferrari
Περιοδικό Autokinisimag
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου