Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

Αερόσακος για πεζούς από την Volvo

Κανένας δεν πρέπει να χάσει τη ζωή του ή να τραυματιστεί μέσα σε ένα Volvo (ή έξω από αυτό) μέχρι το 2020.

Με αυτή τη φιλοσοφία, οι μηχανικοί της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα στον τομέα της παθητικής ασφάλειας των οχημάτων τους, εξοπλίζοντας το νέο Volvo V40 με την στάνταρ επιλογή του αερόσακου για τους πεζούς σε περίπτωση σύγκρουσης. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 50χλμ/ώρα μιας και η εταιρία θεωρεί πως τα περισσότερα ατυχήματα που περιλαμβάνουν πεζούς, συμβαίνουν σε αυτό το εύρος ταχυτήτων. Σκοπός του αερόσακου είναι να προστατεύσει τους πεζούς από τραύματα που συνήθως προκαλούνται από τα μηχανικά μέρη κάτω από το καπό, το κάτω μέρος του παρμπρίζ καθώς και τις εμπρός κολόνες (A-pillars).


Σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό λοιπόν, οι αισθητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα, αξιολογούν το είδος και την ένταση της σύγκρουσης και όταν κριθεί απαραίτητο δίνουν εντολή έτσι ώστε, μέσω ενός πυροτεχνικού συστήματος, να ανασηκωθεί το πίσω μέρος του καπό κατά 10 εκατοστά, να μείνει σε αυτό το σημείο αποτρέποντας τον πεζό να έρθει σε επαφή με σκληρότερα και βαρύτερα μέρη του μηχανοστασίου, ενώ παράλληλα ο αερόσακος καλύπτει περίπου το 1/3 της γυάλινης επιφάνειας του παρμπρίζ, το κάτω μέρος των A-pillars και μέρη που μπορούν επίσης να προκαλέσουν τραυματισμούς, όπως οι υαλοκαθαριστήρες.


Η λειτουργία του αερόσακου της Volvo για πεζούς εξηγείται αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο:


Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, πρωτοπόρος σε ζητήματα παθητικής ασφάλειας (μην ξεχνάτε πως η πρώτη εφαρμογή των ζωνών ασφαλείας έγινε από την Saab), δείχνει το δρόμο όσον αφορά στην προστασία των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης. Μένει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, με σκοπό την ουσιαστική βελτίωση και εξέλιξη των συστημάτων.




Πηγή: Volvo



Περιοδικό Autokinisimag

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου