Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

398% αυξήθηκε η πώληση μεταχειρισμένων από Ελλάδα στο εξωτερικό!

Αύξηση 398% καταγράφουν οι εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat στο πρώτο 10μηνο του 2011 πέρασαν τα ελληνικά σύνορα προς άλλα κράτη μέλη ή μη 972 ΙΧ έναντι 195 οχημάτων στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι καταγράφοντας ουσιαστικά την τάση που πρόκειται να ακολουθηθεί το 2012 στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.



Οσον αφορά στην αξία των οχημάτων που έχουν εξαχθεί από την Ελλάδα εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ενώ το 2009 και το 2010 τα οχήματα ανήλθαν σε 254 και 257 αντίστοιχα η αξία τους ήταν εντελώς διαφορετική με 1 εκατ. ευρώ για το 2009 και σχεδόν 3 εκατ. ευρώ για το 2010. Οσον αφορά τις αξίες των 972 οχημάτων που έχουν εξαχθεί μέχρι τον Οκτώβριο ανήλθαν περίπου στα 5 εκατ. ευρώ!

Οπως τόνισε το μέλος του δ.σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Κων/νος Τουλίτσης: “Είναι η ευκαιρία της Ελλάδας με κατάλληλες τροποποιήσεις που ούτως ή άλλως θα γίνουν στην φορολόγηση των ΙΧ κατά την εισαγωγή τους να διαμορφωθούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να γίνει εξωστρεφής και να εξάγει κάτι το οποίο δεν παράγει όπως άλλα κράτη-μέλη. Οσον αφορά στις εξαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ εκτιμώ πως τα 972 οχήματα που έχουν εξαχθεί έως και τον Οκτώβριο θα έχουν καταγράψει τεράστια αύξηση τους επόμενους δύο μήνες του 2011 ενώ για το 2012 πραγματικά θα καταρριφθεί κάθε ρεκόρ.”.

“Φουλ” στις εξαγωγές

Οι τράπεζες πρωτοστατούν στις εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες κατασχεμένα ΙΧ τα οποία συνεχώς αυξάνονται ενώ από την άλλη μεριά οι χρονομισθωτικές εταιρείες τους βρήκαν ακόμη ένα ασφαλές κανάλι διάθεσης των εταιρικών αυτοκινήτων που ήταν δύσκολο να απορροφηθούν από τους εγχώριους εμπόρους.

Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από την συγκεκριμένη κατάσταση έχει να κάνει με την αύξηση των τιμών κυρίως στα μικρά αυτοκίνητα πόλης που “χτυπούν” οι Ελληνες έμποροι και μάλιστα όπως αναφέρουν ανέρχονται πλέον σε απαγορευτικές τιμές.

Να αναφέρουμε βέβαια πως τα μεταχειρισμένα ΙΧ που εξάγονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία οδεύουν προς τρίτες χώρες με εξαίρεση κάποια υπερπολυτελή οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία διατίθενται σε αγορές των κρατών-μελών.

Πάντως και οι Ελληνες έμποροι έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες ανεύρεσης κάποιου καναλιού ώστε να διαθέτουν οι ίδιοι τα μεταχειρισμένα οχήματά τους προς Τρίτες Χώρες και να μην μεσολαβούν Γερμανοί ή Βέλγοι έμποροι που όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν αποκτούν κάποιο μοντέλο έναντι 3.000 ευρώ και το διαθέτουν στην Αφρική ή σε άλλες χώρες της Ασίας τουλάχιστον 2 με 3.000 ευρώ ακριβότερα.

Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μικλώντας στην “ΗτΣ” τόνισε μεταξύ άλλων πως: “Τόσα χρόνια οι ελληνες έμποροι μετέβαιναν σε άλλα κράτη μέλη κυρίως Γερμανία και Βέλγιο για να προμηθευτούν φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ. Σήμερα η υπερφορολόγηση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα τόσο κατά την απόκτηση όσο και στη χρήση έχουν μετατρέψει το αυτοκίνητο σε είδος πολυτελείας. Αυτό που γίνεται τους τελευταίους μήνες πραγματικά δεν το έχει βιώσει και πάλι η εγχώρια αγορά καθώς όπως φαίνεται τα ελληνικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν δέλεαρ για τους ευρωπαίους εμπόρους αυτοκινήτων οι οποίοι καταφθάνουν στη χώρα μας σαρώνοντας ότι βρουν μπροστά τους δίνοντας βέβαια ψίχουλα. Από τη μία οι έλληνες έμποροι στη σκιά της χρεοκοπίας αναγκάζονται να τα δώσουν όσο-όσο ενώ από την άλλη οι καταναλωτές προσπαθούν με κάθε τρόπο να ξεφορτωθούν τα αυτοκίνητά τους που αποτελούν τεκμήριο στην φορολογική τους δήλωσε και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν.”.

Εξαγωγή με ζημιές

Το θέμα των εξαγωγών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποτελεί τη μοναδική λύση για τους εμπόρους καθώς μέχρι πρότινος έβλεπαν τα οχήματα που έχουν στα καταστήματά τους να απαξιώνονται καθημερινά χωρίς να υπάρχει φως στο τούνελ. Παράλληλα κατά την εξαγωγή των αυτοκινήτων το κράτος είναι υποχρεωμένο να τους επιστρέψει τον ΦΠΑ όταν πρόκειται για όχημα “Neto” όπως το χαρακτηρίζουν οι έμποροι που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ για κάποιο όχημα πολυτελείας. Ετσι ενώ μέχρι πρότινος τα μοντέλα με κινητήρες 2 λίτρων και άνω δεν είχαν καμία απολύτως αξία φαίνεται πως θα διοχετευθούν σε άλλες αγορές παρά το γεγονός πως οι έμποροι που τα έχουν μπορεί να καταγράψουν μεγάλες ζημιές...

Άρθρο της εφημερίδας "Hμερησία"

Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου