Η Opel προάγει την έννοια ‘mobilty’ και εκπληρώνει την υπόσχεσή της: το επαναστατικό, κομψό και πρακτικό Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Ευρώπης που παρέχει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Οι πρώτες παραδόσεις του μοντέλου μαζικής παραγωγής θα ξεκινήσουν πριν το τέλος της χρονιάς. Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 40 g/km CO2 (προκαταρκτικά δεδομένα). Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h. Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας. Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας άδειας μπαταρίας. Το Ampera προσφέρει όλα τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τις ζωηρές επιδόσεις ενός οχήματος μπαταρίας χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα. Και ενώ ανεξάρτητες έρευνες δείχνουν ότι η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του Ampera με μηδενικούς ρύπους είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του 80% των Ευρωπαίων οδηγών, η συνολική αυτονομία του υπερβαίνει τα 500 km χάρη στο βενζινοκινητήρα επέκτασης της αυτονομίας του. Αυτός ενεργοποιείται αυτόματα για την παραγωγή ηλεκτρισμού εάν και εφόσον η μπαταρία έχει φτάσει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης. Επαναστατική όσο το σύστημα Voltec είναι και η εντυπωσιακή σχεδίαση του Ampera. Κομψές, αεροδυναμικές γραμμές διαμορφώνουν μία καμπίνα η οποία καταργεί τα συμβατικά όργανα και χειριστήρια και εφοδιάζεται με έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και λειτουργίες αφής. Η πρακτικότητα είναι ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Η διάταξη των πέντε θυρών παρέχει εύκολη πρόσβαση για τέσσερις επιβάτες, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και ο χώρος αποσκευών προσφέρει 310 L. Το Ampera, που θα αρχίσει να πωλείται αργότερα μέσα στη χρονιά, ενσαρκώνει την παράδοση της Opel να παρέχει στους πελάτες της προηγμένη τεχνολογία με πραγματικά οφέλη σε ρεαλιστικές τιμές. Όπως όλα τα προϊόντα Opel, το Ampera υποστηρίζεται από μία εγγύηση καινούργιου αυτοκινήτου ‘Lifetime’ /160.000 km (Γερμανία/Βρετανία) και οκταετή /160.000 km εγγύηση για το σύστημα της μπαταρίας. Το Ampera θα πωλείται 42.900 ευρώ (τιμή στη Γερμανία συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Λόγω διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού σε κάθε αγορά, οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα. Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η πολιτική τιμολόγησης της Opel είναι σαφής καθώς περιλαμβάνει πάντα το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου και της μπαταρίας. Το Opel Ampera γνωρίζει ήδη ευρεία αποδοχή. Έχει κατακτήσει πολυάριθμα βραβεία από τον Τύπο και το κοινό. Το EV της Opel έχει ενθουσιάσει επίσης χιλιάδες ePioneers σε όλη την Ευρώπη. Πρόκειται για υποψήφιους πελάτες οι οποίοι πήραν από τους πρώτους το Ampera για test drive. Αυτοί απολαμβάνουν αποκλειστικές πληροφορίες και υπηρεσίες μαζί με πολλά ακόμα οφέλη. Περισσότεροι από 5.000 υποψήφιοι πελάτες έχουν προσχωρήσει στην κοινότητα ePioneer στο www.opel-ampera.com. Η Opel εκτιμά ότι οι πωλήσεις του Ampera το 2012 θα φτάσουν στις 10.000 μονάδες. «Αντίθετα με ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα, το Opel Ampera μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες μετακινήσεων» σχολιάζει ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales της Opel. «Το Ampera προσφέρει τα πάντα: επαναστατικό σύστημα κίνησης, προηγμένο στυλ, εξαιρετική ασφάλεια, υψηλή ποιότητα και φιλικές προς το χρήστη λειτουργίες, όλα σε συνδυασμό με μία άριστη οδική συμπεριφορά». Το Ampera είναι κάτι παραπάνω από ένα συναρπαστικό, high-tech προϊόν με υψηλή περιβαλλοντική αξία. Ο Visser προσθέτει: «Μεταμορφώνει το όραμα σε πραγματικότητα και ερμηνεύει τη φιλοσοφία και τις αξίες του Opel brand με ένα πολύ προηγμένο, καινοτόμο τρόπο. Το Ampera συμβολίζει την πιο οικολογική, πιο θετική, δημιουργική και προσανατολισμένη στο μέλλον πολιτική της εταιρίας, με τη οποία θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος». Το Ampera αποτελεί την αιχμή του δόρατος στο λανσάρισμα ενός πρωτοποριακού προϊοντικού προγράμματος e-mobility της Opel, που περιλαμβάνει μικρά οχήματα μπαταρίας για την πόλη, αλλά και την εξέλιξη υδρογονοκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου που παράγουν αυτόνομα την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια. Επαναστατικό σύστημα Voltec Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση. Στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, που ενεργοποιείται όποτε η μπαταρία φτάνει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, η ηλεκτρική ισχύς από τη γεννήτρια μεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα έλξης. Η γεννήτρια λειτουργεί μέσω ενός πολύ αποδοτικού βενζινοκινητήρα 1.4-λίτρων, 63 kW/86 hp. Η Opel εκτιμά ότι στο 90% των περιπτώσεων, οι οδηγοί θα επιλέγουν ένα από τα δύο βασικά προγράμματα λειτουργίας: Normal και Sport. το ‘Sport’ mode αυξάνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού. Δύο ακόμα προγράμματα ενδείκνυνται για χρήση σε ειδικές οδηγικές συνθήκες: Το ‘Mountain’ mode διασφαλίζει την επάρκεια της μπαταρίας για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους. Το ‘Hold-charge’ mode διατηρεί την υπόλοιπη χωρητικότητα ενέργειας της μπαταρίας ενεργοποιώντας το βενζινοκινητήρα – επιτυγχάνοντας πλήρη εκμετάλλευση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας του Ampera για χρήση σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών ρύπων όπως οι αστικές περιοχές και τα κέντρα των πόλεων. Η μονάδα της μπαταρίας σχήματος Τ, βάρους 198 kg και εγκατεστημένης χωρητικότητας 16 kWh τοποθετείται στο κεντρικό τούνελ του οχήματος και προστατεύεται από ράγες υψηλής αντοχής Martensite. Αποτελείται από 288 πρισματικές κυψέλες μπαταρίας ιόντων λιθίου και είναι διαμορφωμένη για βέλτιστη απόδοση και αντοχή. Για πρώτη φορά στη βιομηχανία, χρησιμοποιεί θερμικό σύστημα διαχείρισης υγρών και είναι το μοναδικό σύστημα μπαταρίας μαζικής παραγωγής που μπορεί να θερμαίνεται και να ψύχεται. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναλλακτικών Συστημάτων Κίνησης της Opel στο Mainz-Kastel κοντά στο Rüsselsheim έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στον προηγμένο σχεδιασμό της μπαταρίας. Το Ampera επαναφορτίζεται εύκολα και εφοδιάζεται με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα 230V/16A, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίζουν πλήρως τη μπαταρία σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται τα χαμηλότερα τιμολόγια του δικτύου ηλεκτρισμού εκτός ωρών αιχμής. Εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση: Εμφάνιση που ‘ηλεκτρίζει’ Κομψές, ανάγλυφες επιφάνειες και σχεδιαστική ακρίβεια: το Ampera λανσάρει τη βραβευμένη σχεδιαστική γλώσσα της Opel στην κατηγορία EV, σε ένα μίγμα γλυπτικής τέχνης και Γερμανικής ακρίβειας. Οι ισορροπημένες αναλογίες σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο, φαρδύ αμάξωμα του Ampera δημιουργούν μία δυναμική, φουτουριστική εμφάνιση. Τα EV γίνονται ελκυστικότερα από ποτέ! Τα κελύφη των προβολέων σχήματος μπούμερανγκ – νέο χαρακτηριστικό της σχεδιαστής γλώσσας της Opel – αποτελούν στοιχείο ταυτότητας του Ampera όπως και η εντυπωσιακή μάσκα με το τολμηρό έμβλημα της Opel. Κάθε στοιχείο αυτού του επαναστατικού αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί και αναλυθεί για την απόδοσή του. Το Ampera είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά και λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα της αγοράς. Η καμπίνα του Ampera αντανακλά την επαναστατική φύση του συστήματος κίνησης. Δύο διαδραστικές έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας δηλώνουν τη μοναδικότητα και το κύρος του αυτοκινήτου στο προϊοντικό portfolio της Opel. Αυτές ενσωματώνονται σχεδιαστικά στο ταμπλό που ‘αγκαλιάζει’ την καμπίνα. Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό. Το DIC που σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία χρήσης, συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας που είναι η βασική διεπαφή για όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, πρόγραμμα ισχύος και φόρτισης. Μία ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας. Η καμπίνα προσφέρει τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες ενός premium, μικρομεσαίου οχήματος: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με χώρο αποσκευών 310/1005 λίτρων. Η μονάδα της μπαταρίας τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται. Πλούσιος εξοπλισμός: Προηγμένες επιλογές συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Πέραν του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου κλιματισμού (ECC) και των χειριστηρίων του ραδιοφώνου στο τιμόνι, ένα premium ηχοσύστημα Bose® προσφέρεται μαζί με σύστημα πλοήγησης σαν προαιρετικό πακέτο. Το ηχοσύστημα Bose® της Σειράς Energy Efficient υπόσχεται μία ανώτερη ηχητική εμπειρία καταναλώνοντας 50% λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό ηχοσύστημα με παρόμοια απόδοση. Το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας περιλαμβάνει ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ένα sub-woofer, σκληρό δίσκο 60-GB με αποθηκευτική ικανότητα μουσικών αρχείων 30-GB, δορυφορική πλοήγηση με δυναμική καθοδήγηση σε ‘πραγματικό χρόνο’, χειριστήρια στο τιμόνι, φωνητική αναγνώριση και συνδεσιμότητα hand-free τηλεφώνου Bluetooth. Ένα ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού καμπίνας, με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα διαμορφώνει ένα ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό ανεξαρτήτως καιρού. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις κλιματισμού – πρόγραμμα Ανεμιστήρα μόνο, Eco ή Comfort – που προσαρμόζουν τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού στην ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος ή την οικονομία καυσίμου. Πλαίσιο σχεδιασμένο για τις ανάγκες και προτιμήσεις των Ευρωπαίων πελατών
Το Ampera συμπεριφέρεται σαν ένα ‘φτιαγμένο’ σπορ sedan. Οι μηχανικοί της Opel από το Rüsselsheim εξέλιξαν τα χαρακτηριστικά πλαισίου ώστε να ικανοποιούν τις προσδοκίες των απαιτητικών πελατών.
Η εμπρός ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson με αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου και υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ. Η ημι-ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση αποτελείται από έναν ημιάκαμπτο άξονα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα συμπαγών διαστάσεων με χαμηλό βάρος και σταθερό έλεγχο κάμπερ τροχών.
Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης της ZF κατασκευάζεται από υλικά ανώτερης ποιότητας. Έχει δύο πινιόν ένα για τη διεύθυνση και ένα για την μεταβλητή υποβοήθηση.
Το προηγμένο, ανάμικτο σύστημα πέδησης μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας που παράγεται στο φρενάρισμα. Επιτρέπει τη μέγιστη αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, επαναφορτίζει τη μπαταρία στο φρενάρισμα και ενεργοποιεί αυτόματα τα δισκόφρενα όποτε ο οδηγός πατά δυνατά το πεντάλ για ταχύτατο φρενάρισμα – και όλα αυτά χωρίς καν να γίνονται αντιληπτά στον οδηγό.
Μέγιστη παθητική ασφάλεια
Η βασική δομή αμαξώματος του Ampera διασφαλίζει άριστη συμπεριφορά και ακαμψία σε μία σύγκρουση. Περισσότερα από 50 crash tests σε διάφορες ταχύτητες και γωνίες πραγματοποιήθηκαν στη φάση εξέλιξης των συστημάτων ασφαλείας του Ampera, μεταξύ των οποίων μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις καθώς και ανατροπές.
Αρκετές δοκιμές έγιναν επίσης για να διερευνηθεί η ασφάλεια του συστήματος μπαταρίας ιόντων λιθίου, ανάμεσα στις οποίες η στεγανότητα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος ή πλημμυρισμένος. Σε επείγουσες περιπτώσεις, η μπαταρία αποσυνδέεται εύκολα από τις υπηρεσίες διάσωσης.
Το Ampera θα παράγεται στο εργοστάσιο της General Motors στο Hamtramck του Ντιτρόιτ. Το σύστημα της μπαταρίας θα κατασκευάζεται στις σχετικές εγκαταστάσεις της GM στην πόλη Brownstown, κοντά στο Ντιτρόιτ, το πρώτο εργοστάσιο του είδους που δημιούργησε στην Αμερική ένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου