Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2011

Συμπαγή μοντέλα Opel: 75 χρόνια επιτυχίες

Η ιστορία του πεντάθυρου Astra, του Sports Tourer και του GTC ξεκίνησε δειλά πριν από 75 χρόνια. Αν και την εποχή εκείνη ο εκπρόσωπος της Opel στην κατηγορία των συμπαγών είχε το όνομα Kadett, ήταν αυτό το οποίο έθεσε τις βάσεις για την ιστορία επιτυχίας ενός δημοφιλούς, αξιόπιστου και τεχνικά προηγμένου αυτοκινήτου που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Kadett, το πρώτο συμπαγές αυτοκίνητο
Τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων του 1936, η Opel είναι ήδη από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με τη βοήθεια του Kadett, η Opel επεκτείνει τη γκάμα της και επιχειρεί μία τολμηρή είσοδο στην κατηγορία των συμπαγών οχημάτων. Οι μηχανικοί του Rüsselsheim βασίζονται στα επιτυχημένα προηγούμενα μοντέλα. Το Kadett
δανείζεται τον τετρακύλινδρο 1.1 λίτρ. με 23 hp από το P4 και το μοντέρνο σχήμα του από το Olympia. Είναι η πρώτη φορά που μοντέλο παραγωγής μεγάλης κλίμακας υιοθετεί αυτοφερόμενη δομή αμαξώματος αποκλειστικά από ατσάλι. Την εποχή αυτή διατίθεται σε δύο εκδόσεις: sedan και cabrio. Και οι δύο έχουν τέσσερα καθίσματα, δύο πόρτες και η τιμή τους ξεκινά από 2.100 Γερμανικά μάρκα. Τετράθυρες εκδόσεις προορίζονται για εξαγωγή. Οι πωλήσεις της πρώτης γενιάς του Kadett ξεπερνούν τις 100.000 μονάδες μέχρι που η παραγωγή ΙΧ αυτοκινήτων σταματά το 1940 λόγω του πολέμου. Με το τέλος του πολέμου το 1945, οι νικήτριες δυνάμεις αποφασίζουν να παραδώσουν όλα τα εργοστάσια και τα σχέδια στη Σοβιετική Ένωση. Η πρώτη έκδοση Kadett παράγεται στη Ρωσία μέχρι τη δεκαετία του 1950 ως Moskvich 400.

Το Opel Kadett επιστρέφει
το 1962 και μετά, το νέο Kadett με κινητήρα 1.0 λίτρ. με βαλβίδες επικεφαλής και 40 hp περνά από τη γραμμή παραγωγής του Bochum. Το συμπαγές Opel που είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο επανέρχεται στο προσκήνιο. Ενώ πολλά μεγαλύτερα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν τρεις ταχύτητες, το Kadett A, που διατίθεται σε εκδόσεις και station wagon, έχει ήδη κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Λίγο αργότερα, λανσάρεται μία έκδοση 48 hp coupe. Η τρίτη γενιά κυκλοφορεί το φθινόπωρο του 1965 σε μία ποικιλία εκδόσεων. Όλες παράγονται στο Bochum και περιλαμβάνουν από δίθυρα και τετράθυρα notchback μέχρι τη fast-back limousine, δύο εκδόσεις coupe και τρίθυρο και πεντάθυρο station wagon. Από το 1967 κυκλοφορεί η πολυτελής έκδοση Olympia με στοιχεία του Rekord και του σπορ Rallye-Kadett με το οποίο η Opel συμμετέχει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έτσι ολοκληρώνεται η γκάμα. Περίπου 2,7 εκατομμύρια Kadett B κατασκευάζονται μέχρι το 1973.

Η ‘άγρια’ δεκαετία του ᾿70: σπορ και ανοιχτά
Επόμενο στη σειρά είναι το Kadett C. Το νέο Kadett λανσάρεται για πρώτη φορά σε εκδόσεις sedan, station wagon και coupe. Στην αρχή, το σπορ GT / E 1975 coupe αντλεί ισχύ από ένα κινητήρα 1.9 λίτρ.με σύστημα ψεκασμού. Νέο μέλος είναι το Kadett City – ένα τρίθυρο μοντέλο με μεγάλη πίσω πόρτα. Επίσης, είναι το πρώτο Γερμανικό συμπαγές hatchback με πίσω κίνηση (RWD). Για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ᾿30, υπάρχει και πάλι αποκλειστικό, ανοιχτό συμπαγές μοντέλο Opel, το 1976. Το cabrio ονομάζεται ‘Aero’ και κατασκευάζεται από τον καροσερίστα Baur στη Στουτγάρδη. Για λόγους ακαμψίας και προστασίας επιβατών διαθέτει targa roll bar. Πάνω από 1,7 εκατομμύρια

Opel Kadett κατασκευάζονται μέχρι το 1979.
Σύγχρονη εποχή: FWD και κινητήρες εγκάρσια τοποθετημένοι
Το Opel πέμπτης γενιάς προαναγγέλλει την εποχή της εμπρός κίνησης (FWD) και του εγκάρσια τοποθετημένου κινητήρα. Ο νέος τετρακύλινδρος 1.3 λίτρ. είναι ο πρώτος κινητήρας της Opel με κυλινδροκεφαλές ελαφρού κράματος και εκκεντροφόρο επικεφαλής. Στη συνέχεια, λανσάρεται ένας 1.6 diesel βασισμένος στο βενζινοκινητήρα. Είναι ο πρώτος κινητήρας αυτανάφλεξης σ’ αυτή την κατηγορία. Κυρίως οι επιβάτες ωφελούνται από τη νέα διάταξη κίνησης. Η καμπίνα και ο χώρος αποσκευών έχουν βελτιωθεί. Το διαφημιστικό σλόγκαν του είναι: ‘Το νεότερο Opel – το νέο Kadett. Έχει κάτι που πολλοί θέλουν!’, για παράδειγμα το ετήσιο βραβείο ‘Το Χρυσό Τιμόνι’. Το 1979, είναι η σειρά του Kadett D να κερδίσει το περίοπτο βραβείο. Διατίθεται και πάλι σαν hatchback και στη δημοφιλή έκδοση station wagon που έχει καθιερωθεί πλέον στην προϊοντική γκάμα Opel. Ωστόσο, το δημοφιλές notchback όπως και η ανοιχτή έκδοση είναι εκτός προγράμματος. Επιστρέφουν και οι δύο με το Kadett E.
Χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας και νικητής πολλών διακρίσεων
Τον Αύγουστο του 1984, η Opel παρουσιάζει το νέο μοντέλο σε μία μεγάλη ποικιλία. Το σπορ GSi με FWD έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόνο 0.30, με αποτέλεσμα το μοντέλο 115 hp να είναι το πιο αεροδυναμικό sedan στον κόσμο. Στο 51ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Opel λανσάρει το cabrio. Το Kadett είναι προϊόν συνεργασίας του κέντρου σχεδίασης του Rüsselsheim με τον Nuccio Bertone. Όπως ο προκάτοχός του, το Kadett E κερδίζει το Γερμανικό βραβείο ‘Το Χρυσό Τιμόνι’. Συνολικά παράγονται πάνω από 3,7 εκατομμύρια τέτοια αυτοκίνητα. Μέχρι το 1989, ολόκληρη η σειρά ξεπερνά την ένδειξη των 10 εκατομμυρίων οχημάτων.
Πριν από 20 χρόνια: νέο όνομα, ίδια κατηγορία

Ο κατασκευαστής από το Rüsselsheimer συνεχίζει την αλφαβητική κατάταξη με το μοντέλο F. Ωστόσο, η παραδοσιακή ετικέτα ‘Kadett’ ανήκει τώρα στο παρελθόν. Η οικογένεια συμπαγών μοντέλων της Opel αποκτά τώρα το όνομα ‘Astra’. Ακόμα και πριν από είκοσι χρόνια, το νέο μοντέλο είναι πρωτοποριακό προσφέροντας προστασία από πλευρική σύγκρουση και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας. Επίσης εγκαινιάζει νέα πρότυπα στην παθητική ασφάλεια και στις τεχνολογίες εναλλακτικών συστημάτων κίνησης: για πρώτη φορά ένα συμπαγές Opel μπορεί να κινείται με φυσικό αέριο. Πολύ πριν ξεκινήσει η παραγωγή του Ampera, το πειραματικό Astra F λειτουργεί ακόμα και με ηλεκτρισμό.

Η πρώτη γενιά Opel Astra που κατασκευάζεται μέχρι το 1998 πουλά πάνω από τέσσερα εκατομμύρια οχήματα και γίνεται best seller στην ιστορία της μάρκας. Στις αρχές του 1998, ξεκινά η παραγωγή του Astra G. Αυτό ξεχωρίζει από το ανταγωνισμό με μία ποικιλία εκδόσεων.
Επιπλέον των τρίθυρων και πεντάθυρων hatchback, διατίθεται επίσης έκδοση cabrio και coupe, αλλά και πεντάθυρο Caravan. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις προσιτές τεχνολογίες Opel για μείωση του κόστους καυσίμου. Επιπλέον, το σπορ στυλ και η οδηγική απόλαυση ήταν ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων. Το 1999, λανσάρεται το σπορ μοντέλο OPC με δίλιτρο κινητήρα 160 hp. Στην αρχή της νέας χιλιετίας, κάνει ντεμπούτο το Astra Eco 4. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο κατανάλωσης ‘τεσσάρων λίτρων’ στην κατηγορία. Το Astra G αποτελεί τη βάση του πρώτου συμπαγούς μοντέλου ενός όγκου Opel Zafira, που εγκαινιάζει νέα πρότυπα με το σύστημα καθισμάτων του Flex 7.
Η τρίτη γενιά Astra λανσάρεται το Μάρτιο του 2004, με τον κωδικό H. Νέα χαρακτηριστικά είναι ηλεκτρονικό σύστημα μεταβλητής απόσβεσης που προσαρμόζεται αυτόματα στις μεταβολές των οδηγικών και οδικών συνθηκών και οι προβολείς με δυναμικό φωτισμό στροφών. Το Astra TwinTop διαθέτει hardtop τριών τμημάτων, που ανοίγει ή κλείνει σε λιγότερο από 30 δεύτερα πιέζοντας ένα μπουτόν. Το νέο Astra GTC προσφέρει στους επιβάτες μία νέα οπτική διάσταση με το προαιρετικό, πανοραμικό παρμπρίζ. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με παρμπρίζ που εκτείνεται μέχρι τη μέση της οροφής.
Το GTC αποτελεί μία εντυπωσιακή εκδοχή της τέταρτης γενιάς Astra που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2009. Το συναρπαστικό συμπαγές coupe παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό στο 64ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011. Διαθέτει αποκλειστικό high-tech πλαίσιο και εμπρός άξονα με HiPerStrut (High Performance Strut) που βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά. Άλλες καινοτομίες του GTC είναι συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα στη δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye και το προηγμένο σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού AFL +. Η κορωνίδα της σειράς αναμένεται το καλοκαίρι του 2012 με τη μορφή του μοντέλου υψηλών επιδόσεων OPC (Opel Performance Center) που θα ολοκληρώσει τη γκάμα του. Παρά τη σπορ γοητεία του, η λειτουργικότητα και η οικονομία καυσίμου παραμένουν σημαντικά, όπως με το Kadett. Οι μηχανικοί από το Rüsselsheim εργάζονται αυτή τη στιγμή πάνω σε άλλα μοντέλα Astra. Μετά από 75 χρόνια και πωλήσεις 21 και πλέον εκατομμυρίων αυτοκινήτων, η ιστορία επιτυχίας του Kadett και του Astra συνεχίζεται. Επομένως, το διαφημιστικό σλόγκαν της δεκαετίας του ᾿50, ‘Opel compact class, is in short: OK’ παραμένει επίκαιρο ακόμα και σήμερα.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου