Ο πρόσφατα εστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel κέρδισε το 10ο φετινό grand prix του παίρνοντας από τον πρώτο γύρο προβάδισμα στην κούρσα, από τη δεύτερη θέση εκκίνησης και με τη βοήθεια μιας σωστής στρατηγικής pit stop για να διατηρήσει το πλεονέκτημα του. Τώρα του δίνεται η ευκαιρία να ισοφαρίσει το ρεκόρ 13 νικών σε μία σεζόν του Michael Schumacher. Με τον Mark Webber να τερματίζει τρίτος, η Red Bull Racing σφράγισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών κάνοντας νταμπλ στους τίτλους για δεύτερη συνεχή χρονιά με την 25η νίκη της.
Το Κορεατικό Grand Prix ξεκίνησε με βροχή την Παρασκευή που σημαίνει ότι οι ομάδες είχαν μόνο μία ώρα με στεγνό καιρό το Σάββατο το πρωί για να αξιολογήσουν τις επιδόσεις των Pirelli P Zero slick με διαφορετικά φορτία καυσίμου, πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Συνεπώς οι ομάδες είχαν πολλά αναπάντητα ερωτηματικά παίρνοντας θέση για την εκκίνηση του πρώτου Κορεατικού grand prix σε στεγνές συνθήκες: ας θυμηθούμε ότι ο εναρκτήριος αγώνας πέρσι ξεκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Το δίδυμο της Red Bull Racing, Sebastian Vettel και Mark Webber, υιοθέτησε μία ασυνήθιστη στρατηγική κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών τρέχοντας αποκλειστικά με P Zero Red supersoft θέλοντας να ‘φυλάξει’ τα P Zero Yellow soft για τον αγώνα. Αντίθετα, οι McLaren και Ferrari επέλεξαν να κάνουν τη μέγιστη δυνατή οικονομία στα P Zero Red supersoft. Όλοι οι οδηγοί που τερμάτισαν έκαναν δύο pit stop με εξαίρεση τους πιλότους της Sauber, Kamui Kobayashi και Sergio Perez, και τον Vitantonio Liuzzi της HRT που ήρθαν στα pits τρεις φορές.
Ο Vettel χρησιμοποίησε τα πολύ μαλακά ελαστικά για τα δύο πρώτα stint πριν αλλάξει σε μαλακά για το τελευταίο, που σημαίνει ότι δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει όλα τα ελαστικά που είχε στη διάθεσή του, κερδίζοντας τον αγώνα με διαφορά 12,0 δευτ. Ο Webber τερμάτισε τρίτος μετά από μακρά μάχη με τον Lewis Hamilton της McLaren, ο οποίος πήρε pole position για πρώτη φορά φέτος και τερμάτισε δεύτερος: ήταν η πρώτη του θέση στο βάθρο μετά τη φετινή νίκη του στο Γερμανικό Grand Prix. Οι θέσεις δύο έως πέντε στην Κορέα καλύφθηκαν από 4 δευτερόλεπτα στο τέλος, με τον Jaime Alguersuari της Toro Rosso να ισοβαθμεί στην έβδομη θέση σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του. Ο Ισπανός έκανε δύο stints με supersoft ελαστικά και ένα τελευταίο μεγαλύτερο με soft: παρόμοια στρατηγική με του Vettel.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Αν και σκόπιμα κάναμε μία τολμηρή επιλογή ελαστικών για τον αγώνα και οι ομάδες είχαν ελάχιστα δεδομένα για να προχωρήσουν λόγω του καιρού της Παρασκευής, διαπιστώσαμε αμέσως ότι τα supersoft ‘κράτησαν’ πάνω από 10 γύρους στην αρχή του αγώνα με γεμάτο ρεζερβουάρ και τα soft πάνω από 20 γύρους. Ήταν σαφές ότι η πίστα είχε εξελιχθεί σε πολύ σε σύντομο διάστημα και ξέραμε από τον πρώτο γύρο των stops ότι πλέον βαδίζαμε με μία στρατηγική δύο pit stops, λιγότερα από όσα που περιμέναμε. Εφαρμόστηκαν αρκετές διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών, αλλά στο τέλος οι οδηγοί διατήρησαν πολύ καλό ρυθμό και με τις δύο γόμες – με τον Vettel να σημειώνει τον ταχύτερο τελευταίο γύρο με μαλακά ελαστικά – παρά το ότι κάποιοι είχαν προβλέψει τέσσερις στάσεις ή ακόμα περισσότερες και σημαντική φθορά το ξεκίνημα του grand prix. Τέλος, θα ήθελα να συγχαρώ τη Red Bull Racing για την κατάκτηση ενός ακόμα πρωταθλήματος κατασκευαστών σε μία πολύ επιτυχημένη σεζόν για την ομάδα».
Το Κορεατικό Grand Prix σηματοδότησε την τελευταία εμφάνιση των πολύ μαλακών P Zero Red για φέτος, τα οποία είδαμε ήδη σε Μονακό, Καναδά, Ουγγαρία και Σιγκαπούρη. Στους υπόλοιπους τρεις αγώνες θα έχουμε ένα συνδυασμό από μαλακές και μεσαίες γόμες P Zero.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου