Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

Εγκαινιάστηκε ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού υδρογονοκίνητων οχημάτων


Ο πρώτος Βρετανικός σταθμός ελεύθερης πρόσβασης για τον ανεφοδιασμό υδρογονοκίνητων οχημάτων ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Honda στο Swindon. Την κατασκευή και λειτουργία του έργου ανέλαβε η εταιρία βιομηχανικών αερίων BOC, μέλος του Linde Group, ενώ το όλο εγχείρημα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Honda με τη BOC και την εταιρία οικονομικής ανάπτυξης Forward Swindon.

Στο νέο σταθμό έχουν ελεύθερη πρόσβαση όλοι οι ερευνητές ή χρήστες υδρογονοκίνητων οχημάτων. Ο ανεφοδιασμός οχημάτων γίνεται στα 350 bar και 700 bar: πρόκειται για τις δύο στάνταρ πιέσεις που υιοθετεί η βιομηχανία αυτοκινήτου.

Ο σταθμός που φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της UK Manufacturing της Honda στο Swindon, στοχεύει να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη υδρογονοκίνητων οχημάτων – όπως το Honda FCX Clarity κυψελών καυσίμου- και στη σχετική υποδομή ανεφοδιασμού.

Επίσης, δημιουργεί ένα στρατηγικό κρίκο κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου Μ4 που συνδέει το Λονδίνο με τη Swansea. Πρόκειται για έναν πλήρως λειτουργικό σταθμό εμπορικής κλίμακας που χρησιμοποιεί δοκιμασμένη τεχνολογία και μπορεί να εξαπλωθεί σε όλη τη χώρα, προκειμένου να δημιουργηθεί το απαραίτητο δίκτυο για ευρεία χρήση υδρογονοκίνητων μέσων μεταφοράς.

Μεταξύ των πολλών καινοτομιών του νέου σταθμού είναι η δυνατότητα συνεχούς ανεφοδιασμού από μία συστοιχία κυλίνδρων υδρογόνου. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα θα μπορούν να ανεφοδιάζονται το ένα κατόπιν του άλλου, χωρίς αναμονή για την παραγωγή υδρογόνου.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι η σχεδίαση: μοιάζει με συμβατικό σταθμό ανεφοδιασμού και ο χρόνος ανεφοδιασμού δεν διαφέρει σημαντικά από τον αντίστοιχο των συμβατικών καυσίμων. Το Honda FCX Clarity, για παράδειγμα, χρειάζεται λιγότερο από πέντε λεπτά. Ο καταναλωτής θα νομίζει ότι βρίσκεται σε ένα συνηθισμένο πρατήριο καυσίμων.

Με την ευκαιρία των εγκαινίων, ο Richard Kemp-Harper, Επικεφαλής Τεχνολόγος σε θέματα Μεταφοράς και Ενέργειας, στο Συμβούλιο Τεχνολογικής Στρατηγικής (Technology Strategy Board) δήλωσε: «Η αλλαγή από τα συμβατικά συστήματα μεταφοράς σε βιώσιμες, εναλλακτικές λύσεις χαμηλών επιπέδων άνθρακα είναι κάτι που μπορεί να γίνει μέσα από τη συνεργασία επιχειρήσεων και κυβέρνησης στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων. Ο νέος σταθμός ανεφοδιασμού δίνει μία πρώτη ρεαλιστική εικόνα από το σημαντικό ρόλο του υδρογόνου όταν χρησιμοποιείται σε πραγματικές συνθήκες. Είναι ένα άριστο παράδειγμα του είδους της συνεργασίας και καινοτομίας που χρειαζόμαστε».

Ο Mike Huggon, Διευθύνων Σύμβουλος της BOC σε Βρετανία και Ιρλανδία, δήλωσε: «Είναι ο πρώτος Βρετανικός σταθμός εμπορικής κλίμακας με ελεύθερη πρόσβαση. Καταδεικνύει ότι μπορούμε να ‘χτίσουμε’ την απαραίτητη υποδομή για την καθιέρωση ενός συστήματος ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς. Αλλά ακόμα και με ιδιωτική και δημόσια υποστήριξη – όπως αυτή στο Swindon – χρειαζόμαστε τη δέσμευση της Κυβέρνησης ώστε να επεκταθούμε σε όλη τη χώρα. Εμείς μπορούμε να προσφέρουμε τα εργαλεία, αλλά η Κυβέρνηση πρέπει να δημιουργήσει το πλαίσιο της πολιτικής στο οποίο θα μπορούμε να κατασκευάσουμε τις υποδομές τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα του αύριο».

Ο Ian Piper, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας οικονομικής ανάπτυξης Forward Swindon, δήλωσε: «Νιώθω περήφανος που συμμετέχουμε σε μία τόσο ενδιαφέρουσα σύμπραξη δημοσίου-ιδιωτικού τομέα. Η Forward Swindon ήταν ο ‘εγκέφαλος’ αυτού του project και συγκέντρωσε τα κεφάλαια: έτσι αποδεικνύεται πως καινοτόμα projects μπορούν να υλοποιηθούν στη Βρετανία, ακόμα και σε εποχή ύφεσης. Η στρατηγική θέση του Swindon το καθιστά κοιτίδα νέων τεχνολογιών του τομέα μεταφορών και είμαι σίγουρος ότι το ενδιαφέρον και οι σχετικές πρωτοβουλίες θα αυξηθούν».

Ο Thomas Brachmann, Επικεφαλής R&D Ηλεκτροκινητήρων της Honda, σχολίασε: «Η τεχνολογία καυσίμου υδρογόνου είναι η απόλυτη λύση στο χώρο της αυτοκίνησης, καθώς πληροί τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και προσφέρει την αυτονομία και τις επιδόσεις που προσδοκούν οι πελάτες. Η συνεργασία αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Honda, παρόχων υποδομών όπως η BOC και δημοσίου τομέα μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για μελλοντική ανάπτυξη».

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου