Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Project D3 | Korres Engineering

Περιπλανώμενοι σήμερα στα σοκάκια της ελληνικής αυτοκινητιστικής μπλογκόσφαιρας καθώς και σε διάφορα fora παρόμοιου περιεχομένου, συναντήσαμε κάτι που μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Πρόκειται για μια ελληνική προσπάθεια που φέρει τα διακριτικά του Δημήτρη Κορρέ και της ομάδας του, με τους Κωνσταντίνο Μαλανδρίνο και Θάνο Παππά να βρίσκονται πίσω από τη σχεδίαση ενός οχήματος το οποίο προορίζεται για αστική χρήση από άτομα με αναπηρία.

Σύμφωνα λοιπόν με το δελτίου τύπου, το Project D3 είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, σχεδιασμένο να οδηγείται από άνθρωπο με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.





Το όχημα έχει ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering το οποίο του χαρίζει καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος. Του δίνει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίου χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο – ηλεκτρικό ή χειροκίνητο. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα).






Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται αυτόματα είτε με υποβοήθηση ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας).


Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το γνωστό σε όλους μας renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος – εμφανείς από το εξωτερικό) – 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm.

Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.



Παρακάτω μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το Project D3:
Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων.
Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων.
Η εταιρία Korres Engineering είναι μια ομάδα από έμπειρους μηχανικούς που ασχολούνται με ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων (μετεγκατάσταση κτηριακών δομών, υποστήριξη σε μεγάλα έργα υποδομής, σχεδιασμός οχημάτων). Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολούνται μεταξύ άλλων με το σχεδιασμό την εξέλιξη και την κατασκευή ενός οχήματος ειδικού τύπου με επαναστατικό σχεδιασμό ανάρτησης, που θα παρουσιαστεί σύντομα.

Πηγή: Korres Engineering, Autoblog.gr

Περιοδικό Autokinisimag


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου