Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012

Ινδικό Grand Prix

Ο θίασος της Formula 1 ταξιδεύει στην Ινδία αυτό το Σαββατοκύριακο – για δεύτερη χρονιά - και όπως πέρσι η Pirelli επέλεξε τα σκληρά ελαστικά P Zero Silver και τα μαλακά P Zero Yellow. Ωστόσο, οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές συγκριτικά με τις αντίστοιχες περσινές, επομένως γνωρίζοντας καλύτερα το σιρκουί Buddh και έχοντας κάποια πραγματικά δεδομένα, η Pirelli μπορεί να είναι λιγότερο συντηρητική – μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις χρονικές διαφορές μεταξύ των οδηγών. 

Συγκριτικά με το προηγούμενο grand prix στην Κορέα, όπου η Pirelli έφερε τις δύο πιο μαλακές γόμες της, η Ινδία έχει υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, ξεκινώντας από τις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος που υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η χάραξη της πίστας περιλαμβάνει αρκετές γρήγορες στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία για τα ελαστικά: ειδικά η στροφή 10 με κλίση που μοιάζει με τη διάσημη στροφή 8 της Τουρκίας. Το εμπρός αριστερό ελαστικό υπόκειται σε επιτάχυνση 4G στην έξοδο της στροφής, όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση για διατήρηση της αγωνιστικής γραμμής, αλλά στην πραγματικότητα τα ελαστικά υπόκεινται σε πλήρες πλευρικό φορτίο επί έξι δευτερόλεπτα μέσα στη στροφή, κάτι που αυξάνει τη φθορά. Στην αρχή της πίστας ειδικότερα υπάρχουν κάποιες αισθητές αλλαγές κλίσης που ασκούν κατακόρυφες δυνάμεις και στα ελαστικά, σε συνδυασμό με μία επιβράδυνση 3,6G πριν την είσοδο στη στροφή 4. Η κύρια ευθεία, μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, είναι από τις μεγαλύτερες της χρονιάς: ενώ η θερμοκρασία πέλματος που ξεπερνά ακόμα και τους 100 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια ενός γύρου, πέφτει αισθητά στο τέλος της ευθείας. Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αναμένεται να εξελιχθεί σημαντικά μέσα στο Σαββατοκύριακο. Μία βρώμικη πίστα προκαλεί υπερβολική ολίσθηση των τροχών καθώς τα μονοθέσια αγωνίζονται για πρόσφυση, κάτι που αυξάνει επίσης τη φθορά των ελαστικών. Γενικά όμως, ο ασφαλτοτάπητας του Buddh είναι πολύ ομαλός, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το degradation των ελαστικών.

Πηγή: Pirelli

Περιοδικό Autokinisimag

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου