Τρίτη, 1 Μαΐου 2012

Η νέα διαφήμιση της Honda

Δεν ξέρω αν σήμερα το έχει η ημέρα - 18η επέτειος από το θάνατο του Ayrton Senna, του οποίου η αγωνιστική πορεία ήταν στενά συνδεδεμένη με την Honda - ή αν πρόκειται απλώς για μια σειρά ιαπωνικών συμπτώσεων, αλλά οποιοδήποτε κλικ του ποντικιού οδηγεί και σε κάτι που σχετίζεται με τη φίρμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παρακάτω διαφήμιση, η οποία κατακλύζει τους διαδικτυακούς αυτοκινητιστικούς τόπους. Ρίξτε μια ματιά (μην ξεχάσετε να ενεργοποιήσετε τους αγγλικούς υπότιτλους) :




Πρόκειται λοιπόν για μια διαφήμιση της Honda η οποία μέσω των επιτευγμάτων του παρελθόντος της, κοιτά προς το μέλλον. Έτσι, παρατηρούμε πως το σενάριό της εκτυλίσσεται πάνω σε μια χρονική βάση, το τελευταίο στάδιο της οποίας αποτελεί ένα πρωτότυπο του νέου NSX - στα τελευταία δευτερόλεπτα του βίντεο ξεκινά και κινείται προς τα αριστερά σηματοδοτώντας τη μελλοντική εξέλιξη της εταιρίας και τη μετέπειτα πορεία της. Παρατηρούμε επίσης πως από το παραπάνω timeline λάμπουν διά της απουσίας τους ορισμένα σημεία-σταθμοί στην ιστορία της Honda, όπως για παράδειγμα Type-R μοντέλα, το S2000 και γενικότερα μοντέλα τα οποία διαδραμάτισαν (το καθένα στην εποχή του) σημαντικό ρόλο στη μέχρι τώρα ζωή του ιαπωνικού κατασκευαστή. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που η διαφήμιση έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση στα αυτοκινητιστικά fora, συγκεντρώνοντας παράλληλα απόψεις και ερμηνείες από όλες τις πλευρές. Ας ρίξουμε μια προσεκτικότερη ματιά στο μανιφέστο που συνοδεύει τις παραπάνω εικόνες:

"Αν βάλω τα δυνατά μου, κάποια μέρα θα ανταμειφθώ. Αν μείνω πιστός στα όνειρά μου, κάποια μέρα θα τα φθάσω.
Τα παραπάνω δεν είναι τίποτε άλλο παρά παραισθήσεις. Συνήθως η προσπάθεια δεν ανταμείβεται, συνήθως η δικαιοσύνη δεν νικά, συνήθως τα όνειρα δεν μπορούν επιτευχθούν.
Αυτός είναι συχνά ο κανόνας στον πραγματικό κόσμο.
Ε και;
Αυτή είναι μόνο η αρχή. Αν δοκιμάσεις κάτι νέο, θα αποτύχεις, θα εκνευριστείς και επομένως θα αρχίσεις να χάνεις τον ύπνο σου, να ξεχνάς γεύματα προσπαθώντας ξανά και ξανά.
Λοιπόν, ας ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας και το χθες.
Ας ξεπεράσουμε την Honda του χθες."

Γίνεται σαφές πως η Honda, για ακόμη μια φορά, μένει πιστή στη φράση που τη χαρακτηρίζει εδώ και πολλά χρόνια. "The Power of Dreams". Με αυτό τον τρόπο αναδεικνύει τη δημιουργική της πλευρά και το πάθος της να καινοτομεί και να εγκαινιάζει πρώτη νέα πεδία είτε στο χώρο του αυτοκινήτου, είτε στους διάφορους τομείς που δίνει το στίγμα της. Η χρονική περιδιάβαση που παρουσιάζεται στο βίντεο δεν αφορά μόνο τις αυτοκινητιστικές της πρωτοπορίες αλλά εκείνες στις οποίες χάραξε και συνεχίζει να χαράζει το δικό της χαρακτηριστικό δρόμο (μοτοσικλέτες, αγώνες, υβριδική τεχνολογία, κινητήρες). Παράλληλα, ο τίτλος της διαφήμισης - "(We) won't be beaten", "Δεν θα ηττηθούμε" - ίσως να αποτελεί και ένα μήνυμα απέναντι στην κριτική που έχει δεχθεί τον τελευταίο καιρό η Honda σχετικά με την αδράνειά(;) της, όσον αφορά για παράδειγμα τη χρήση τούρμπο κινητήρων στα επιβατικά της μοντέλα μαζικής παραγωγής.

Με λίγα λόγια, η διαφήμιση θα μπορούσε να αποτελεί μια προσπάθεια της Honda να δηλώσει παρούσα, να υπενθυμίσει σε όλους πως παραμένει δυναμική και έτοιμη, αν όχι να αποκαταστήσει, να διατηρήσει και να αναδείξει για ακόμη μια φορά την εταιρική της προσωπικότητα (και σίγουρα θα γνωρίζετε τη σχέση που έχουν οι Ιάπωνες με θέματα τιμής).

Όπως και να 'χει, το μέλλον (και το NSX) θα δείξει. Εμείς θα είμαστε εδώ και θα περιμένουμε. Τι λέτε;



Περιοδικό Autokinisimag


Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου