Τρίτη, 17 Απριλίου 2012

Μαλακές και μεσαίες γόμες για τις γρήγορες στροφές της Κίνας

Το σκηνικό
Η στρατηγική ελαστικών θα έχει τον πρώτο λόγο σε έναν τους πιο απαιτητικούς τεχνικά αγώνες της χρονιάς, καθώς η Pirelli ταξιδεύει στη Σαγκάη για το Κινεζικό Grand Prix. Πέρσι, οι τρεις πρώτοι της κατάταξης τερματισμού χρησιμοποίησαν διαφορετικές στρατηγικές σε έναν αγώνα που κρίθηκε στον τελευταίο γύρο - και καθώς φέτος μειώθηκαν οι διαφορές επιδόσεων μεταξύ των γομών, η έμφαση στη στρατηγική γίνεται ακόμα πιο σημαντική.
Η Pirelli φέρνει στην Κίνα τη μεσαία γόμα P Zero White και τη μαλακή P Zero Yellow: ένα σιρκουί που είναι διάσημο για τις γρήγορες και παρατεταμένες στροφές, τις μεγάλες ευθείες και τα έντονα φρεναρίσματα.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη στρατηγική ελαστικών, ενώ πέρσι νικηφόρα αποδείχτηκε η στρατηγική τριών pit stop. Τα μεσαία και μαλακά ελαστικά εγγυώνται τον καλύτερο συγκερασμό μεταξύ πρόσφυσης και επιδόσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αλλά και η βροχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο, γι’ αυτό ενδέχεται να δούμε τα ενδιάμεσα Cinturato Green και τα Cinturato Blue full wet. Αντίθετα με τη Μαλαισία όπου οι νεροποντές είναι συνήθως σύντομες και ισχυρές, η βροχή στην Κίνα είναι συχνά ελαφριάς έντασης αλλά μεγάλης διάρκειας, με ιδανική την ενδιάμεση γόμα.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli Paul Hembery: «Το GP Κίνας αποδείχτηκε ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες στην πρώτη μας χρονιά με τη στρατηγική ελαστικών σε ρόλο κλειδί, επομένως έχουμε δύσκολη αποστολή. Ωστόσο, η φετινή φιλοσοφία μας μεγαλώνει τη χιλιομετρική κάλυψη σε συνθήκες μέγιστων επιδόσεων με slick ελαστικά, που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα μπορούν να τρέχουν πιο ανταγωνιστικά και με μικρότερες χρονικές διαφορές. Αν και οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος ενδέχεται να είναι πολύ χαμηλές στην Κίνα, η φθορά των ελαστικών είναι κατά κανόνα υψηλή λόγω διάταξης της πίστας. Επομένως, παρά το ότι έχουμε τις ίδιες γόμες που είδαμε στην Αυστραλία – μεσαίες και μαλακές – τα P Zero θα αντιμετωπίσουν μία τελείως διαφορετική πρόκληση αυτό το Σαββατοκύριακο στη Σαγκάη».
Από τη θέση του οδηγού Sergio Perez, Sauber F1 Team: «Για τα ελαστικά στη Σαγκάη πολύ σημαντικό είναι το σωστό σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στον εμπρός άξονα. Οι γρήγορες, παρατεταμένες στροφές, κυρίως η Νο 1, καταπονούν εξαιρετικά τα εμπρός ελαστικά και απαιτείται προσοχή για την καθυστέρηση της φθοράς τους. Αυτό είναι το σημαντικότερο από πλευράς ελαστικών στο Shanghai International Circuit. Ανυπομονώ γι’ αυτό τον αγώνα. Έχουμε αποδείξει ότι η Sauber C31-Ferrari μπορεί να είναι ανταγωνιστική. Τώρα πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι και να επιδιώξουμε με κάθε τρόπο περαιτέρω βελτιώσεις.
Ο οδηγός δοκιμών της Pirelli Jaime Alguersuari: «Στο Κινεζικό grand prix, η χρήση και η στρατηγική ελαστικών κάνουν τη διαφορά. Αν θέλουμε να δούμε κάποια παραδείγματα, αρκεί να θυμηθούμε τον περσινό αγώνα: Ο Lewis Hamilton κέρδισε κάνοντας μία στάση παραπάνω από τον Sebastian Vettel, ενώ ο Mark Webber αν και χαμηλά στις κατατακτήριες δοκιμές, έκανε καλή χρήση των ελαστικών που τον βοήθησαν να τερματίσει τρίτος».
«Δύο είναι οι στροφές που ξεχωρίζουν και όπου τα ελαστικά κάνουν τη διαφορά: το μυστικό για να τις αξιοποιήσεις άριστα είναι να καταλάβεις πώς συμπεριφέρονται οι δύο διαφορετικές γόμες: ας ξεκινήσουμε με την πρώτη στροφή, τη Νο1. Είναι μια παρατεταμένη δεξιά στροφή που όμως κλείνει συνεχώς καταλήγοντας σχεδόν σε έναν κύκλο! Τα ελαστικά καταπονούνται τρομερά για να διατηρηθεί η ιδανική γραμμή».
Η άλλη σημαντική στροφή είναι η Νο 13, επίσης παρατεταμένη δεξιά πριν τη βασική ευθεία. Πρόκειται για μία γρήγορη στροφή, με ελαφρά κλίση, όπου τα ελαστικά καταπονούνται όλο και περισσότερο καθώς επιταχύνεις προς την ευθεία και τη ζώνη DRS. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο της στροφής είναι ζωτικής σημασίας – κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές – ώστε να μπεις με μεγάλη ταχύτητα στην ευθεία, κάτι που διαμορφώνει το χρόνο του γύρου».
Τεχνικές πληροφορίες:
Η Pirelli φέρνει το συνδυασμό ελαστικών που είχε στην Αυστραλία, το P Zero White medium και το P Zero Yellow soft, αλλά αυτή τη φορά αντιμετωπίζει μία τελείως διαφορετική πρόκληση.
Η διάταξη του Κινεζικού σιρκουί είναι πιο απαιτητική σε σχέση με του Albert Park, με ένα σημείο στο τέλος της μεγάλης ευθείας όπου τα μονοθέσια φρενάρουν από τα 320 χλμ/ώρα στα 68 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 130 μέτρα: η επιβράδυνση των 6 G είναι από τις υψηλότερες που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά στο ημερολόγιο της F1.
Τα πλευρικά φορτία των ελαστικών, στο γρήγορο, μεσαίο κομμάτι του γύρου, αντιστοιχούν σε 3 G.
Τα δυνατά φρεναρίσματα που απαιτούνται στην Κίνα καταπονούν περισσότερο τα

εμπρός ελαστικά από όσο τα πίσω. Τα εμπρός δοκιμάζονται επίσης στη στροφή 1 – που είναι σχεδόν ένας ολόκληρος κύκλος – καθώς τα μονοθέσια βασίζονται καθαρά στη μηχανική και όχι στην αεροδυναμική πρόσφυση.
Η άσφαλτος είναι μεσαίας πρόσφυσης αλλά λιγότερο τραχιά σε σχέση με της Μαλαισίας. Η κλίση της στροφής 13 αυξάνει την καταπόνηση του σκελετού των ελαστικών, καθώς η επιφάνεια επαφής μπορεί να αυξηθεί τρεις φορές πάνω από το κανονικό.
Ο Lewis Hamilton είναι ο μοναδικός δύο φορές νικητής στην Κίνα. Πέραν αυτού, κάθε χρόνο έχουμε διαφορετικό νικητή από το 2004 που έγινε το πρώτο grand prix εκεί, κάτι που επιβεβαιώνει τις ποικίλες προκλήσεις του σιρκουί της Σαγκάης.
Πέρσι, ο Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο γύρο όλων των εποχών στις κατατακτήριες δοκιμές της Σαγκάης: 1m33.706s, με το μαλακό ελαστικό P Zero Yellow προδιαγραφών 2011.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου