Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2011

Το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο!

Σύμφωνα με το βιβλίο Γκίνες, το σουηδικό Koenigsegg Agera R είναι το γρηγορότερο αυτόκινητο στον κόσμο,που βγαίνει στην παραγωγή, σε επιτάχυνση και επιβράδυνση. Επιταχύνει από 0-300 χλμ/ω σε 14,53 δευτερόλεπτα ενώ για να ακινητοποιηθεί από τα 300 χλμ χρειάζεται μόλις 6.6''. Δηλαδή σε 21,19'', ξεκινάει, φτάνει τα 300 χλμ και ακινητοποιείται.

Η Agera R φορά έναν twin-turbo V8 5.0 λίτρων κινητήρα (που μπορεί να καταναλώσει και βιοκαύσιμο E85) και αποδίδει 1115 άλογα με 120 Nm όταν καταναλώνει E85, ενώ με χρήση 95 οκτανίων βενζίνης αποδίδει 940 άλογα με 1100 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ζυγίζει 1.330 κιλά. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2.9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7.5 δευτερόλεπτα, τα 0-200-0 χλμ/ώρα σε 12.7 δευτερόλεπτα χάρη στα carbon αεριζόμενα κεραμικά φρένα 397mm μπροστά με 6πιστονες δαγκάνες και 380mm πίσω με 4πίστονες δαγκάνες. H τελική της ταχύτητα ξεπερνά τα 420 χλμ/ώρα. Έχει μέση κατανάλωση 14.7 λίτρα/100 χλμ (εξωπραγματικά μικρή κατανάλωση για τις επιδόσεις της) και εκπέμπει 310 γρ/χλμ.


Το Agera R έκανε το ντεμπούτο του τον προηγούμενο Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης - με ειδικά Michelin ελαστικά. Είναι στην ουσία μια ειδική έκδοση Agera, η οποία λειτουργεί με βιοκαύσιμα , και όχι βενζίνη.(που βγαίνει στην παραγωγή)

Tα φτερά στο Agera R διαφέρουν από το συνηθισμένο αυτοκίνητο, γιατί δεν είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αλλά χρησιμοποιείται η πίεση του ανέμου που δημιουργείται στις υψηλές ταχύτητες, για να αναγκάσει το φτερό να πάει προς τα κάτω και να μειώθεί έτσι η αντίσταση του αέρα. Το σύστημα δεν είναι μόνο ελαφρύτερο από τα συμβατικά υδραυλικά συστήματα, αλλά και πιο έξυπνη καθώς είναι σε θέση να ανταποκριθεί αμέσως σε αντίθετο ή ευνοικό άνεμο. Ο σχεδιασμός είναι τόσο καλά μελετημένος που ακόμα και οι πυλώνες που βαστάνε το φτερό είναι χρήσιμες. Έχουν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, που βοηθά για την εξαγωγή αέρα από το χώρο του κινητήρα προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.



Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου