Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011

O Vettel κερδίζει τον παγκόσμιο τίτλο της F1 με ελαστικά Pirelli

Ο Sebastian Vettel στο τιμόνι μιας Red Bull Racing, γίνεται μέλος ενός αποκλειστικού club Παγκόσμιων Πρωταθλητών της F1 με ελαστικά Pirelli: Giuseppe Farina (1950), Alberto Ascari (1952, 1953) και Juan Manuel Fangio (1951, 1954,1957). Ο Γερμανός είναι πλέον ο νεαρότερος, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία της F1 και ο ένατος οδηγός που κερδίζει δύο τίτλους συνεχόμενα.

Το Ιαπωνικό Grand Prix στη Suzuka, που έχει στέψει 11 παγκόσμιους πρωταθλητές τα τελευταία 24 χρόνια, ανέδειξε νικητή τον πιλότο της McLaren Jenson Button, ο οποίος πήρε την τρίτη νίκη του φέτος με ελαστικά Pirelli και ανέβασε το συνολικό αριθμό νικών της McLaren στη Suzuka σε εννέα. Η Βρετανική ομάδα ενίσχυσε το κύρος της ως η πιο επιτυχημένη κατασκευάστρια στη συγκεκριμένη πίστα, ενώ ο Button κλείδωσε τη 2η θέση στο φετινό πρωτάθλημα οδηγών.

Ο Vettel χρειαζόταν μόνο ένα βαθμό για να πάρει τον τίτλο του πρωταθλητή για δεύτερη φορά. Ξεκινώντας από pole position τερμάτισε τρίτος συνεχίζοντας τη φετινή παράδοση της Red Bull Racing να έχει τουλάχιστον ένα μονοθέσιο στο βάθρο σε κάθε αγώνα. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari τερμάτισε δεύτερος.

Με τη φθορά των ελαστικών να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στην Ιαπωνία λόγω του είδους της πίστας και των υψηλών πλευρικών φορτίων, οι τρεις πρώτοι οδηγοί έκαναν τρία pit stop. Τα πρώτα τρία stint έγιναν με μαλακές γόμες P Zero Yellow, και ακολούθησε ένα πολύ μεγαλύτερο stint με τα μεσαία P Zero White, ώστε να αξιοποιηθεί το πλεονέκτημα της έξτρα αντοχής της σκληρότερης γόμας με το ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου.

Ο Button χρησιμοποίησε το δεύτερο κύκλο pit stops για να φτάσει στην κορυφή, ακολουθώντας τον Vettel που έκανε στάση στο 19ο γύρο. Ο Vettel ήταν ο πρώτος οδηγός που άλλαξε σε μεσαία ελαστικά κάνοντας τελευταία στάση στον 33ο γύρο και τρέχοντας με τη σκληρότερη γόμα επί 20 γύρους μέχρι τον τερματισμό. Μετά από τέσσερις γύρους, ο Fernando Alonso μπήκε για αλλαγή σε μεσαίες γόμες, και πέρασε μπροστά από τον Vettel για να τερματίσει στη δεύτερη θέση.

Πέντε γύρους από το τέλος, οι τέσσερις πρώτοι πιλότοι είχαν διαφορά μεταξύ τους λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, προσφέροντας ένα θεαματικό φινάλε καθώς ο Alonso πλησίασε τον Button σε απόσταση αναπνοής. Μόλις 1.1 δεύτερα χώριζαν τους δύο πιλότους στον τερματισμό και οι δύο με μεσαία ελαστικά.

Εκτός από τους Button και Vettel, ο άλλος μεγάλος νικητής του Ιαπωνικού Grand Prix ήταν ο Nico Rosberg της Mercedes. Ένα υδραυλικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών ανάγκασε τον οδηγό να ξεκινήσει τελευταίος, αλλά άλλαξε σε μεσαία γόμα μετά από τρία stint με μαλακή και κατάφερε να αναπληρώσει 14 θέσεις και να τερματίσει 10ος κερδίζοντας ένα βαθμό. Οι οδηγοί με την υψηλότερη κατάταξη και στρατηγική 2 pit stop ήταν οι Sergio Perez (Sauber) και Vitaly Petrov (Lotus Renault), στην όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα, έχοντας ξεκινήσει με μεσαία ελαστικά.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Πρωτίστως θα ήθελα να συγχαρώ τον Sebastian Vettel που έγινε ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής με ελαστικά Pirelli με την επάνοδό μας στη F1. Είναι άπιαστος από την αρχή της χρονιάς και η κατάκτηση του δεύτερου παγκόσμιου τίτλου ήταν αναμενόμενη. Θα θέλαμε επίσης να συγχαρούμε τον Jenson Button για μία νίκη που πήρε επάξια εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού. Οι οδηγοί παίρνουν όλα τα εύσημα σήμερα για ένα καταπληκτικό αγώνα αλλά κι εμείς από την πλευρά μας είμαστε άκρως ικανοποιημένοι από την αντοχή των ελαστικών σε ένα τόσο απαιτητικό σιρκουί, με δύο έως τρία pit stop όπως είχε προβλεφθεί και φθορά εντός των συνηθισμένων ορίων».


ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ PIT STOPS – GRAND PRIX ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2011

Button: SU SU (10) SU (20) MN (36) 3
Alonso: SU SU (10) SU (21) MN (37) 3
Vettel: SU SU (9) SU (19) MN (33) 3
Webber: SU SU (10) SU (19) MN (34) 3
Hamilton: SU SU (8) SU (21) MN (35) 3
Schumacher: SU SU (9) SN (24) MN (41) 3
Massa: SU SU (11) SU (22) MN (36) 3
Perez: MN SN (20) SN (37) 2
Petrov: MN MN (18) SN (39) 2
Rosberg: MN SN (12) SN (24) SU (41) 3
Sutil: SU SN (8) SU (23) MN (37) 3
Di Resta: SU SN (10) SU (24) MN (35) 3
Kobayashi: SU SN (10) MN (24) 2
Maldonado: MN MN (16) SN (25) SU (41) 3
Alguersuari: MN SN (17) SU (36) 2
Senna: MN MN (15) SN (35) 2
Barrichello: SU SU (12) SN (24) MN (37) 3
Kovalainen: SN SU (10) SU (22) MN (37) 3
Trulli: SN SU (11) SU (24) MN (38) 3
Glock: SN SU (12) SU (19) MN (36) 3
D’Ambrosio: SN SU (13) SU (23) MN (37) 3
Ricciardo: SN SU (11) SU (22) MN (38) 3
Liuzzi: SN MN (8) SU (23) SU (35) 3

Buemi: SN SU (11) 1 NC

Η πρώτη στήλη δείχνει τα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε το μονοθέσιο τον αγώνα.

S = Μαλακή γόμα (Soft)
M = Μεσαία γόμα (Medium)
N = Νέα γόμα
U = Χρησιμοποιημένη γόμα (Used)

NC = Δεν τερμάτισε


Η τελευταία στείλει δείχνει το συνολικό αριθμό των pit stops.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου