Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ!

Διατεθειμένος να απελευθερώση την πετρελαιοκίνηση φάνηκε , πριν από λίγο ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ। Παπακωνσταντίνου κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής। Προϋπόθεση της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης είναι να παταχθεί η νοθεία και να ληφθούν μέτρα για τον έλεγχο της αγοράς καυσίμων.

Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να συνδυαστεί με παρεμβάσεις στην αγορά καυσίμων και στον έλεγχο της ποιότητάς τους καθώς και την πάταξη της νοθείας, στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό των πόλεων και κυρίως της Αθήνας. Κύριος άξονας των εν λόγω παρεμβάσεων θα είναι η επανεξέταση του μέτρου του Δακτυλίου, η εφαρμογή ενός νέου Πράσινου Δακτυλίου, αλλά και η ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων.

"Στο στάδιο αυτό το Υπουργείο εξετάζει την άρση της απαγόρευσης, την οποία αντιμετωπίζει κατ’ αρχάς θετικά, υπογραμμίζοντας όμως ότι μια τέτοια ενέργεια θα πρέπει να συνδυαστεί με την εφαρμογή παράλληλων μέτρων που αφορούν παρεμβάσεις στην αγορά καυσίμων και στον έλεγχο της ποιότητάς τους καθώς και την πάταξη της νοθείας που πραγματοποιείται", όπως ανέφερε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

«Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δεν είναι ζήτημα τεχνολογίας αλλά εξαρτάται από το αν και κατά πόσο καλύπτονται προϋποθέσεις όπως η ποιότητα των καυσίμων, η επάρκεια του συστήματος ελέγχου των οχημάτων και τα επίπεδα αέριας ρύπανσης σε αιωρούμενα σωματίδια και οξείδια αζώτου. Εκφράστηκαν σοβαρές επιφυλάξεις που πρέπει να διερευνηθούν.

Ζήτησα από τον Υπουργό ΠΕΚΑ να αναμείνει την γνώμη της Επιτροπής αλλά και να πάρει θέση ως προς το ζήτημα των πληθυσμιακών και περιβαλλοντικών κριτηρίων που πρέπει να ισχύσουν για τα ταξί. Ζήτησα επίσης να εξεταστεί αν πρέπει να επεκταθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης και σε άλλες πόλεις της χώρας που παρουσιάζουν προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης» σημείωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής-βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης.

Τι λένε φορείς – περιβαλλοντικές οργανώσεις

Ο κ. Ν. Χαραλαμπίδης, διευθυντής της Greenpeace που συμμετείχε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος τόνισε ότι παρά τα αυστηρότερα όρια που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία (Euro5), οι περιβαλλοντικές επιδόσεις των πετρελαιοκινητήρων εξακολουθούν να υπολείπονται σημαντικά από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες, ως προς τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου που αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για τη δημιουργία του όζοντος.

Ο Πρόεδρος του Ecocity κ. Θ. Ζαφειρόπουλος όπως και η Καθηγήτρια Ιατρικής Κ. Κατσουγιάννη τόνισαν ότι οι σημερινές συνθήκες δεν επιτρέπουν την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης λόγω της νοθείας των καυσίμων και των ήδη αυξημένων επιπέδων αέριας ρύπανσης.

Στο υπόμνημα που απέστειλε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος ο Καθηγητής ΑΠΘ - Τμ. Μηχανολόγων Μηχανικών (Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής) κ. Ζήσης Σαμαράς θεωρεί ότι ο συνδυασμός της αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων και της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης οδηγεί σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε ελαφρά μείωση των εκπομπών σωματιδίων σε αστικό επίπεδο και σε οριακή διακύμανση (μικρότερη μείωση ή μεγαλύτερη αύξηση ανάλογα των χρονικό ορίζοντα) των εκπομπών αζώτου.

Τέλος, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΑ κ. Βασιλάκης τάχθηκε υπέρ της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης επισημαίνοντας ότι έχει ιδιαίτερη σημασία η επαναθεώρηση του Δακτυλίου και του γενικότερου κυκλοφοριακού μοντέλου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αλλά και η αξιολόγηση του συστήματος ελέγχου των οχημάτων.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι για την αγορά του αυτοκινήτου δεν υπάρχει ιδιαίτερο όφελος από την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης τονίζοντας ότι ουσιαστικά η καθυστέρηση της λήψης απόφασης για το ζήτημα αυτό έχει ως αποτέλεσμα την στασιμότητα στη συγκεκριμένη αγορά.



Πηγή:www.capital.gr

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου