Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Ευφυής, Ευαίσθητη και Εντυπωσιακή

Εικονικά πλήκτρα, διαδραστικές οθόνες, μαγικά κουμπιά σε γυαλί ή μέταλλο – η Continental παρουσιάζει νέες λειτουργίες για οχήματα βασισμένες στην οικονομικά αποδοτική ως προς το κόστος ολοκλήρωση συστημάτων.Η εταιρεία Continental, διεθνής κατασκευάστρια εξοπλισμού για την αυτοκινητοβιομηχανία, μελετά συνεχώς νέες ιδέες πάνω στις δυνατότητες ελέγχου και παρουσίασης για τη Διασύνδεση Ανθρώπου Μηχανής (Human Machine Interface, HMI) και είναι στη θέση να ενσωματώνει διαρκώς ολοένα και περισσότερες δυνατότητες στις μονάδες ελέγχου της. Ενώ στο παρελθόν όλες οι νέες λειτουργίες είχαν ως πελατειακό στόχο τα κορυφαία αυτοκίνητα πολυτελείας, οι αναδυόμενες αγορές με τις πολύ εξειδικευμένες απαιτήσεις τους σε οχήματα και το παραδοσιακό προσιτό αυτοκίνητο αναδεικνύονται ολοένα και περισσότερο σε στόχους για νέες εξελίξεις. Το όχημα επίδειξης “Simplify your Drive – High Tech Low Cost” («Απλούστερη οδήγηση – Υψηλή τεχνολογία, χαμηλό κόστος») της Continental παρουσιάζει πολυάριθμες καινοτόμες εξελίξεις που προσφέρουν σε αυτοκίνητα μέσου κόστους και μαζικής κατασκευής λειτουργίες γνωστές από τα αυτοκίνητα πολυτελείας. Έτσι, το ερευνητικό όχημα είναι το πρώτο αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού το οποίο μπορεί ο οδηγός να εξατομικεύσει, να το ανοίγει και να το κλείνει με κλειδί ενσωματωμένο στο κινητό του τηλέφωνο. Επίσης, είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία της νέας ιδέας της Continental για την καινούργια Μαγική Διασύνδεση με τον Χρήστη (Magic User Interface) – με ενεργή επιφάνεια ταμπλό. Μια ανεξάρτητη οθόνη στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι τόσο φωτεινή και φιλική προς τον χρήστη όσο ένας σύγχρονος υπολογιστής ταμπλέτα. Επιπλέον, το ταμπλό είναι εξοπλισμένο με εξ ολοκλήρου εικονικούς και επομένως λεπτούς διακόπτες που ελέγχονται με τεχνολογία υπέρυθρων αισθητήρων.

Επικοινωνία κοντινού πεδίου: Το κινητό τηλέφωνο μετατρέπεται σε κλειδί
Εντελώς κυριολεκτικά, το κινητό τηλέφωνο παίζει ρόλο-κλειδί στο ερευνητικό όχημα της Continental. Επειδή και το όχημα, και το κινητό τηλέφωνο, έχουν εξοπλιστεί με τεχνολογία επικοινωνίας κοντινού πεδίου (Near Field Communication, NFC), μπορούν να ανταλλάζουν δεδομένα σε μικρή απόσταση με απολύτως ασφαλή και αξιόπιστο τρόπο. Μόλις αποθηκευτεί το ψηφιακό κλειδί του αυτοκινήτου στην κάρτα SIM, το κινητό τηλέφωνο μετατρέπεται σε έξυπνο ανοιχτήρι της πόρτας. Το κλειδί του αυτοκινήτου στο κινητό τηλέφωνο μπορεί όμως να κάνει περισσότερα από το απλό ξεκλείδωμα της πόρτας ή το ξεκίνημα της μηχανής μόλις μπει ο οδηγός στο αυτοκίνητο. Η Continental σχεδιάζει μια διαδικτυακή υπηρεσία που θα επιτρέπει την εξατομίκευση και τη διευθέτηση ενός μεγάλου φάσματος επιλογών για το όχημα και θα τις συνδέει με το κλειδί στο κινητό τηλέφωνο – από τους αγαπημένους ραδιοσταθμούς και την προτιμώμενη θέση του καθίσματος μέχρι τον προτιμώμενο φωτισμό περιβάλλοντος. Ακόμη περισσότερο, ο οδηγός θα μπορεί να έχει πρόσβαση στις πληροφορίες του υπολογιστή του οχήματος οπουδήποτε και οποτεδήποτε και, μετά από μια λαβυρινθώδη περιπλάνηση στην πόλη, θα μπορεί να ζητάει από το κινητό του να τον οδηγήσει στο σημείο όπου έχει παρκάρει το αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα νέα χαρακτηριστικά βασίζονται στις ολοένα και ικανότερες μονάδες ελέγχου του αμαξώματος. Σε πολύ διαφορετικές εκδοχές, ειδικά προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου οχήματος, συντονίζουν όχι μόνο βασικές λειτουργίες όπως ο εσωτερικός και εξωτερικός φωτισμός και οι λειτουργίες του παραθύρου, αλλά και τις εξελιγμένες λειτουργίες των συστημάτων παθητικής εκκίνησης και εισόδου ή τη νέα τεχνολογία κλειδώματος με βάση την επικοινωνία κοντινού πεδίου (NFC). Το σύστημα δεν ενισχύει απλώς τις ανέσεις στο όχημα. Με τη νέα τεχνολογία κλειδώματος, η Continental προετοιμάζει το έδαφος και για καινοτόμες ιδέες στην αυτοκίνηση. Για παράδειγμα, τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα και οι στόλοι ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων γίνονται πολύ πιο ελκυστικά αν οι πελάτες δεν παραγγέλνουν απλώς το αυτοκίνητό τους μέσω Διαδικτύου, αλλά μπορούν και να εγκαθιστούν το κλειδί του στο κινητό τους τηλέφωνο με ένα απλό κλικ του ποντικιού. Επιπλέον, η τεχνολογία NFC μπορεί να συνδυαστεί με ασύρματο φορτιστή κινητού τηλεφώνου. Το κινητό τηλέφωνο μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και να φορτιστεί χωρίς ειδικό σταθμό υποδοχής. Το σύστημα θα παρουσιαστεί από την Continental κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου (ΙΑΑ 2011) στη Φρανκφούρτη.

Συνεχώς διαθέσιμες πληροφορίες για την περιφερειακή όραση
Μόλις ανοίξει η πόρτα, το ερευνητικό όχημα της Continental καλωσορίζει τον οδηγό με το όνομά του. Ένα πολύχρωμο καλωσόρισμα που αναβοσβήνει στην οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα είναι η πρώτη εντύπωση του οδηγού από ένα νέο στοιχείο των μελλοντικών διασυνδέσεων ανθρώπου και μηχανής (Humane Machine Interfaces, HMI). Για την Continental δεν πρόκειται απλώς για ένα πολύχρωμο παιχνιδάκι. Εγκατεστημένη πάνω στο ταμπλό των οργάνων, ανάμεσα στα όργανα, ή ως οθόνη στην κεντρική κονσόλα, είναι μια νέα κατηγορία οθόνης που αξιοποιεί την περιφερειακή όραση του οδηγού για να ανοίξει ένα νέο κανάλι επικοινωνίας. Χωρίς να αναγκάζει τον οδηγό να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο, αυτή η ευφυής επιφάνεια μπορεί να διεγείρει κρίσιμα ερεθίσματα με την επίδραση των χρωμάτων και μόνο και έτσι να διαβιβάζει κρίσιμες πληροφορίες. Κόκκινα σήματα στην άκρη των ματιών του οδηγού μπορεί να προειδοποιούν για κινδύνους ενώ πράσινα σήματα μπορεί να του προσφέρουν επιβεβαίωση ότι οδηγεί αποτελεσματικά. Ακόμη περισσότερο, με αυτή την οθόνη μπορεί να συνδεθούν σήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, όπως μια ένδειξη εισερχόμενης κλήσης.

Δημιουργικές επιφάνειες: Ευαίσθητα χειριστήρια
Αυτό που τραβάει το μάτι στο ταμπλό του ερευνητικού οχήματος είναι η ανεξάρτητη οθόνη στην κεντρική κονσόλα. Με επιφάνεια αφής πυκνωτή, σηματοδοτεί την επόμενη γενιά στις οθόνες αφής και φέρνει στα αυτοκίνητα την άνεση με την οποία χρησιμοποιούνται οι σύγχρονοι υπολογιστές ταμπλέτες. Αντί να απαιτείται σημαντική πίεση στην επιφάνεια αφής, το προϊόν της Continental είναι τόσο ευαίσθητο ώστε αρκεί ένα απαλό πέρασμα με το δάχτυλο. Τα ιδιαίτερα ευαίσθητα χειριστήρια και η λαμπρή, κρυστάλλινα καθαρή εικόνα στην οθόνη 7 ιντσών ανοίγουν τον δρόμο σε εντελώς νέες δομές μενού, κινούμενες εικόνες και ιδέες ελέγχου των ηλεκτρονικών των οχημάτων. Μέσω της οθόνης, η Continental δεν ελέγχει απλώς τις κλασικές λειτουργίες του οχήματος και τις λειτουργίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Μαζί με την ενσωμάτωση του κινητού τηλεφώνου μέσω NFC και του ασύρματου φορτιστή κινητού τηλεφώνου, προσφέρει μια σειρά από πολλές καινοτόμες υπηρεσίες όπως περιήγηση Ιστού, υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ειδήσεων, αλλά και προσαρμοσμένα δελτία κυκλοφορίας και διαδικτυακές αναζητήσεις.

Εικονικά πλήκτρα όσο το πάχος της επιδερμίδας
Η Continental ολοκλήρωσε επίσης μια νέα προσέγγιση για την απάλειψη συμβατικών διακοπτών, κουμπιών και συρόμενων χειριστηρίων. Τα αντίστοιχα πεδία ελέγχου απλώς τυπώνονται στις επιφάνειες και ένας αισθητήρας υπερύθρων ανιχνεύει τη θέση των δαχτύλων του οδηγού. Ένα άμεσο πλεονέκτημα είναι ότι δημιουργούνται νέες σχεδιαστικές δυνατότητες. Τα χειριστήρια μπορούν πλέον να τοποθετούνται κατευθείαν στο γυαλί, στις μεταλλικές κονσόλες ή στις ξύλινες επενδύσεις ακόμη και όταν οι επιφάνειες είναι καμπύλες. Με αυτή την καινοτομία η Continental μειώνει τις απαιτήσεις χώρου σε μία από τις πιο πυκνά εξοπλισμένες περιοχές του οχήματος. Μια και τα χειριστήρια έχουν πια, τρόπος του λέγειν, το «πάχος μιας επιδερμίδας», το ερευνητικό όχημα των ειδικών στα ηλεκτρονικά εξακολουθεί να διαθέτει αρκετό χώρο πίσω από τη μονάδα κλιματισμού για να χωρέσει, για παράδειγμα, μια ειδικά κατασκευασμένη υποδοχή για ένα κινητό τηλέφωνο.

Κάτι περισσότερο από ένα οραματικό ερευνητικό πρόγραμμα
Το ερευνητικό όχημα της Continental παραμένει μοναδικό στο είδος του. Και πάλι, όμως, τα καινοτόμα στοιχεία του για το αυτοκίνητο του μέλλοντος είναι κάτι περισσότερο από όραμα. Στον ρόλο της στην ολοκλήρωση συστημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία, η Continental συνεργάζεται ήδη με τους βιομηχανικούς εταίρους της για να υλοποιήσει την απαραίτητη λειτουργική υποδομή για το Εικονικό Κλειδί. «Η Continental προσδοκά ένα μέλλον όπου οι οδηγοί θα μπορούν να διαλέξουν αν θα χρησιμοποιούν το παραδοσιακό κλειδί ή αν νιώθουν την άνεση να χρησιμοποιούν ένα κλειδί οχήματος από το κινητό τηλέφωνό τους με δυνατότητα επικοινωνίας κοντινού πεδίου», εξηγεί ο Andreas Wolf, επικεφαλής της εταιρικής μονάδας Αμαξώματος & Ασφάλειας. Αλλά σε ό,τι αφορά την Continental, ακόμη και το κλασικό κλειδί του αυτοκινήτου είναι κάτι περισσότερο από απλό κλειδί. Η πιο καινούργια γενιά συστημάτων Παθητικής Εκκίνησης και Εισόδου (Passive Start and Entry, PASE) μπορεί να αναγνωρίζει τον οδηγό πολύ πριν φτάσει στην πόρτα του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να επιτρέπει στον εξωτερικό φωτισμό να βοηθάει τον οδηγό να μπει στο αυτοκίνητο, ενώ ταυτόχρονα μετακινεί το κάθισμα στην προτιμώμενη θέση του. Με το σύστημα PASE, το κλειδί που εξουσιοδοτεί το δικαίωμα πρόσβασης του οδηγού «συνομιλεί» με το «δικό του» αυτοκίνητο μέσω ραδιοσυχνότητας. Το ξεκίνημα του κινητήρα είναι εξίσου άνετο με την είσοδο στο όχημα. Δεν χρειάζεται πια κλειδί για τη μίζα –εφόσον το κλειδί-τηλεχειριστήριο βρίσκεται στο ταμπλό, το αυτοκίνητο μπορεί να ξεκινήσει πατώντας ένα κουμπί. Ολοκλήρωση συστημάτων δεν σημαίνει μόνο μείωση κόστους, αλλά και αύξηση των ανέσεων στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου