Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2012

Grand Prix Αμπού Ντάμπι

Το μεσαίο P Zero White και το μαλακό P Zero Yellow είναι οι επιλογές για το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα είναι η τελευταία αγωνιστική εμφάνιση για τη μαλακή γόμα τη φετινή σεζόν όπου αποδείχτηκε το πιο ευπροσάρμοστο ελαστικό της Pirelli, δίνοντας το παρών σε 15 από τα 20 grand prix του ημερολογίου. Η πίστα του Αμπού Ντάμπι αναδεικνύει άριστα τα προσόντα της μαλακής γόμας: είναι γρήγορη και ομαλή, με μεγάλη ποικιλία ταχυτήτων και στροφών, αφού σύμφωνα με τη φιλοσοφία χάραξης έπρεπε να περιλαμβάνει πολλά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων γνωστών σιρκουί. Εν τούτοις, η Yas Marina είναι μία πίστα με άριστη συνοχή, όπου η φθορά των ελαστικών είναι χαμηλή και οι οδηγοί μπορούν να πιέζουν δυνατά από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι ομάδες έχουν καλή γνώση της πίστας λόγω των στοιχείων που έχουν συγκεντρώσει από τις πολλές δοκιμές στο Αμπού Ντάμπι – όπως η παραδοσιακή δοκιμή νέων οδηγών, που θα γίνει και πάλι αμέσως μετά το grand prix με τη συμμετοχή έξι ομάδων φέτος. Το Yas Marina έχει ειδικές απαιτήσεις από τα ελαστικά. Το πρώτο κομμάτι αποτελείται από μία συνεχόμενη σειρά στροφών, όπου τα μονοθέσια υπόκεινται σε πλευρικές δυνάμεις 4g, πριν τη μεγάλη ευθεία όπου τα μονοθέσια παραμένουν με τέρμα γκάζι για περίπου 15 δευτερόλεπτα όπου τα κάθετα φορτία είναι της τάξης των 800 κιλών. Στη στροφή 11, τα ελαστικά υπόκεινται σε δυνάμεις επιβράδυνσης 5g, ενώ στο τελευταίο σετ στροφών το πέλμα του ελαστικού προοδευτικά ανεβάζει θερμοκρασίες έως και 120 βαθμούς Κελσίου. Μία ιδιαιτερότητα του Grand Prix του Αμπού Ντάμπι, είναι ότι ξεκινά το απόγευμα και συνεχίζεται μέχρι να σκοτεινιάσει, που σημαίνει ότι οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας τείνουν να πέφτουν αντί να αυξάνονται όσο προχωρά ο αγώνας – κάτι που επηρεάζει σημαντικά τη στρατηγική ελαστικών.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου