Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Η στρατηγική ελαστικών καθοριστική στο στεγνό Σιρκουί του Silverstone

Ο Mark Webber (Red Bull) πήρε τη δεύτερη νίκη του για φέτος στο Βρετανικό Grand Prix, μετά από δύσκολη αναμέτρηση με τον Fernando Alonso (Ferrari) στους τελευταίους γύρους, όπου και φάνηκε ο κρίσιμος ρόλος της στρατηγικής ελαστικών. Έτσι, ο Webber μείωσε τη διαφορά του από τον Alonso, ο οποίος παραμένει πρώτος στη βαθμολογική κατάταξη σε ένα από τα ανταγωνιστικότερα πρωταθλήματα στην ιστορία της F1. Επίσης, ο Webber έγινε ο δεύτερος οδηγός μετά τον Alonso με δύο νίκες τη φετινή σεζόν. Ο Alonso πήρε pole position και ξεκίνησε με σκληρή γόμα P Zero Silver, ενώ ο Webber ήταν δεύτερος στη σειρά εκκίνησης με P Zero Yellow soft. 

Ο Webber ολοκλήρωσε ένα stint με μαλακή γόμα και στη συνέχεια δύο stint με σκληρή, εκμεταλευόμενος την αντοχή του P Zero Silver για να φτάσει και να προσπεράσει τον Alonso τέσσερις γύρους πριν το τέλος. Το τελευταίο stint του Alonso ήταν με μαλακό ελαστικό αφού προηγήθηκαν δύο stint με τη σκληρότερη γόμα. Χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία από στεγνές συνθήκες πριν τον αγώνα, οι ομάδες είχαν περιορισμένες πληροφορίες για τα σκληρά και μαλακά ελαστικά στο Silverstone, καθώς τα είχαν χρησιμοποιήσει μόνο για λίγο στο τέλος των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου. 

Ο αγώνας ξεκίνησε με 31 βαθμούς στην πίστα, αντίθετα με τη βροχή και τις θερμοκρασίες των 15 βαθμών στην άσφαλτο που επικρατούσαν την Παρασκευή και το Σάββατο. Λόγω των καιρικών συνθηκών, οι περισσότεροι οδηγοί είχαν όλα τα slick ελαστικά σε άθικτη κατάσταση πριν ξεκινήσει ο αγώνας των 52 γύρων, και μόνον ο Webber φόρεσε ένα χρησιμοποιημένο σετ σκληρών ελαστικών στο τελευταίο stint. Οι δέκα πρώτοι ξεκίνησαν με μαλακό P Zero Yellow, πλην του Alonso και του Lewis Hamilton (McLaren), ενώ υπήρχαν πολλές επιλογές για την εκκίνηση. Ο Webber και ο Alonso έκαναν την πρώτη τους στάση για αλλαγή σε hard γόμα στον 14ο και 15ο γύρο αντίστοιχα (το πρώτο σετ του Webber και το δεύτερο σετ του Alonso), αλλά το πλεονέκτημα που διασφάλισε ο Alonso από νωρίς του έδωσε τη δυνατότητα να κάνει τη δεύτερη και τελευταία στάση για μαλακά ελαστικά 15 γύρους πριν το τέλος, χωρίς να χάσει την πρώτη θέση. Ωστόσο, ο Webber κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Ισπανό μετά από θρυλική μάχη στους τελευταίους γύρους.

Πηγή: Pirelli

Περιοδικό Autokinisimag

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου