Τρίτη, 24 Ιουλίου 2012

Γκραν Πρι Γερμανίας: Ανάλυση

Ερώτηση: Fernando συγχαρητήρια για την τρίτη σου νίκη. Πώς αισθάνεσαι που ένας Ισπανός με ιταλικό μονοθέσιο κατάφερε και κέρδισε εδώ στη Γερμανία, μπροστά σε όλους αυτούς τους Γερμανούς;

Fernando Alonso: Αν και δεν είμαι φίλος της πολιτικής και η οικονομική κατάσταση στην Ισπανία δεν είναι η καλύτερη, έχει ιδιαίτερη πλάκα να κερδίζεις με ένα ιταλικό αυτοκίνητο που έχει σχεδιάσει Έλληνας.

Ο Fernando Alonso μίλησε! Τόσο εντός όσο και εκτός πίστας και αυτά ήταν τα πρώτα του λόγια στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε μετά τον αγώνα. Ναι, το γνωρίζουμε πως ξεκινήσαμε λιγάκι ανάποδα αλλά η απρόσμενη δήλωση του Alonso σχημάτισε ένα χαμόγελο στο πρόσωπό μας - είμαστε απόλυτα σίγουροι πως το ίδιο συνέβη και με εσάς.

Έτσι λοιπόν ολοκληρώθηκε το γερμανικό γκραν πρι στην πίστα του Hockenheim το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, με τον Ισπανό να πετυχαίνει την τρίτη του νίκη στο εφετινό πρωτάθλημα και την Ferrari να αποδεικνύει πως αγώνα με τον αγώνα γίνεται όλο και καλύτερη. Εμείς φυσικά, έχουμε ακόμη ένα λόγο για να αισθανόμαστε χαρούμενοι και υπερήφανοι μιας και η δουλειά του Νικόλα Τομπάζη και της ομάδας του δείχνει να πιάνει τόπο. Τα πράγματα βέβαια δεν δείχνουν το ίδιο ευνοϊκά για τον έτερο οδηγό της ιταλικής ομάδας Felipe Massa, ο οποίος τερμάτισε στη 12η θέση ύστερα από τη σύγκρουσή του με τον Daniel Ricciardo στο ξεκίνημα του αγώνα - συμβάν που τον υποχρέωσε σε αναγκαστικό πιτ στοπ για να αντικαταστήσει το ρύγχος της F2012.

Στο στρατόπεδο της βρετανικής McLaren, οι επιδόσεις των δύο οδηγών της ακολούθησαν την ίδια εξέλιξη με αυτή της Scuderia. Ο Jenson Button τερμάτισε στη δεύτερη θέση πίσω από τον πρωτοπόρο Alonso ενώ ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε τον αγώνα ύστερα από ζημιά που προκλήθηκε στο μονοθέσιό του όταν αυτό ήρθε σε επαφή με συντρίμμια κατά τη διάρκεια του τρίτου γύρου του αγώνα. Η MP4-27 κατάφερε μετά από τις φροντίδες των μηχανικών της ομάδας να επιστρέψει στη μάχη, γεγονός όμως που διήρκεσε μέχρι τον 57ο γύρο οπότε και εγκατέλειψε οριστικά. Αδιαμφισβήτητα, η βρετανική ομάδα φάνηκε να βρίσκει ξανά τον καλό της εαυτό, γεγονός που επιβεβαιώνει η εξαιρετική επίδοση των οδηγών της αλλά και το ρεκόρ που πέτυχε η ομάδα, καταφέρνοντας το συντομότερο πιτ στοπ στην ιστορία της F1 με χρόνο μόλις 2,31 δευτερόλεπτα.




Αντίστοιχη επίδοση και για την Lotus, η οποία είδε τους οδηγούς της να στελεχώνουν την κορυφή και τη βάση της τελικής κατάταξης. O Kimi Raikkonen ύστερα από ένα μέτριο ξεκίνημα κατάφερε να κατακτήσει την τρίτη θέση (χάρη και στην ποινή του Vettel) ενώ ο Romain Grosjean υπέφερε από διάφορα προβλήματα - ξεκίνησαν με μια έξοδο αμέσως μετά την εκκίνηση - και δεν μπόρεσε να επιτύχει τίποτε καλύτερο από τη 18η θέση.

Στην ομάδα της Red Bull τα πράγματα όσον αφορά τις διαφορές των δύο οδηγών της ήταν καλύτερα, με τον Sebastian Vettel να κατακτά την 5η θέση και τον Mark Webber την 8η. Ο Γερμανός ήταν σε καλή φόρμα και κυνηγούσε επίμονα τον Alonso, αλλά μια στιγμή υπερβολής είχε σαν αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή 20 δευτερολέπτων ως επιβάρυνση στον τελικό του χρόνο. Ο αγώνας του Αυστραλού από την άλλη ήταν αδιάφορος και η όγδοη θέση μάλλον εξίσου αδιάφορα ήχησε στους κόλπους της ομάδας.

7 και 10 για τους Γερμανούς της Mercedes με την απόδοσή τους να μην κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική. Ο Schumacher ξεκίνησε δυναμικά και βρέθηκε να διεκδικεί τη δεύτερη θέση από τον Vettel, αλλά τελικά τελείωσε τον αγώνα έβδομος. Ο Rosberg από την άλλη αγωνίστηκε σκληρά για να βρεθεί από την 21η πρώτη στη 10η θέση αλλά συνολικά η γερμανική ομάδα δεν ικανοποίησε με την εντός έδρας εμφάνισή της.





Ικανοποιητική ήταν η εμφάνιση της Force India, με τα ελαστικά των μονοθέσιων να αποτελούν εμπόδιο για ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Ο Nico Hulkenberg κατέλαβε την 9η θέση και ο team mate του Paul Di Resta βρέθηκε δύο θέσεις πίσω του στην 11η. Η σύγκρουση του Massa με τον Ricciardo της Toro Rosso κατά την εκκίνηση του αγώνα έριξε τον δεύτερο στη 13η θέση, ενώ τα συντρίμμια είχαν σαν αποτέλεσμα ένα σκασμένο λάστιχο και για τον Jean-Eric Vergne ο οποίος δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 14η θέση.

Τα συντρίμμια από τις συγκρούσεις έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο γερμανικό αγώνα μιας και ο αγώνας του Pastor Maldonado της Williams, ο οποίος αρχικά βρισκόταν μέσα στη πρώτη δεκάδα, καταστράφηκε στέλνοντάς τον στην τελική 15η θέση. Ο Βραζιλιάνος Bruno Senna είδε επίσης το μονοθέσιο του να υποφέρει από σοβαρές ζημιές κατά το ξεκίνημα του αγώνα και αρκέστηκε στη 17η θέση ολοκληρώνοντας το καταστροφικό τριήμερο για την Williams. Ο Vitaly Petrov και ο Heikki Kovalainen της Caterham προσέφεραν θέαμα με τη μεταξύ τους μάχη η οποία έπεσε σε πιο ήπιους ρυθμούς καθώς οι γύροι αυξάνονταν. Η 16η και η 19η θέση ήταν το τελικό αποτέλεσμα για τη βρετανική ομάδα.

Τις 4 τελευταίες θέσεις της τελικής κατάταξης κατέλαβαν οι οδηγοί της Marussia Charles Pic (20) και Timo Glock (22) και Pedro De La Rosa (21) και Narain Karthikeyan (23) της HRT αναδεικνύοντας το κλασικό πρόβλημα των συγκεκριμένων ομάδων, το οποίο δεν είναι άλλο από την έλλειψη ρυθμού.






Τα αποτελέσματα του Hockenheim λοιπόν, βρίσκουν τον Fernando Alonso στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών με 154 βαθμούς, τον Αυστραλό Mark Webber να ακολουθεί με 120, τον team mate του Sebastian Vettel να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 110, τον Kimi Raikkonen στην τέταρτη με 98, τον Lewis Hamilton να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 92 βαθμούς και τον Nico Rosberg να ολοκληρώνει την πρώτη εξάδα με 76. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, Red Bull διατηρεί την πρώτη θέση με 230 βαθμούς, με την Ferrari να ακολουθεί με 177 βαθμούς και την McLaren στην τρίτη θέση με 160. Lotus, Mercedes και Sauber συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα με 159, 105 και 80 βαθμούς αντίστοιχα.




Όπως μετά από κάθε αγώνα, έτσι και στην περίπτωση του γερμανικού γκραν πρι η Caterham ετοίμασε ένα όμορφο φωτογραφικό αφιέρωμα, το οποίο θα βρείτε παρακάτω. Επόμενος αγώνας (11ος), το επόμενο Σαββατοκύριακο στη Βουδαπέστη.


Πηγή: Formula1

Περιοδικό AutokinisiMag

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου