Η πίστα του Μπαχρέιν είναι μία από τις τρεις στις οποίες η Pirelli αγωνίζεται φέτος για πρώτη φορά, αλλά αντίθετα με το Hockenheim στη Γερμανία και το Grand Prix Αμερικής, η Ιταλική φίρμα διαθέτει εμπειρία από το σιρκουί του Sakhir έχοντας ήδη πραγματοποιήσει εκεί δύο δοκιμές ελαστικών το Δεκέμβριο του 2010 και τον Ιανουάριο του 2011, εν όψει της επιστροφής της στη F1. Στην πρώτη περίπτωση, η δοκιμή διακόπηκε λόγω αμμοθύελλας που έφερε άμμο στην πίστα και επηρέασε τη λειτουργία του οχήματος δοκιμών: περιστατικό που αναδεικνύει ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του σιρκουί της Μέσης Ανατολής, στη μέση της ερήμου.
Η άμμος συχνά εισβάλλει στην πίστα με αρνητικές επιπτώσεις στην πρόσφυση αλλά είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις πότε και πού. Η Pirelli θα φέρει μεσαία P Zero White και μαλακά ελαστικά Zero Yellow στο Μπαχρέιν: είναι ο ίδιος συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε σε Αυστραλία και Κίνα.
Το σιρκουί του Sakhir θα επανέλθει στην αρχική διάταξη των 5.412 χλμ. το 2012, αφού χρησιμοποιήθηκε ένα εκτεταμένο loop το 2010, την τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί. Οι 15 στροφές και το μεταβλητό πλάτος της πίστας προσφέρουν άφθονες ευκαιρίες για προσπεράσεις. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις της πίστας, με τα μονοθέσια να επιβραδύνουν από τα 315χλμ/ώρα στα 65χλμ/ώρα σε 130m μόλις και σε τρία δεύτερα στην στροφή 1. Αυτό αναπτύσσει δυνάμεις στα ελαστικά αντίστοιχες των 5G. Η ύπαρξη άμμου στη γύρω περιοχή σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι πολύ βρώμικη, κυρίως στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, επομένως είναι σημαντικό για τους οδηγούς να ακολουθούν την αγωνιστική γραμμή, κυρίως στο γρήγορο αλλά ελικοειδές τμήμα από τις στροφές τέσσερα έως επτά.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli Paul Hembery: «Υπάρχουν αρκετές τεχνικές προκλήσεις προβλέψιμες για το Μπαχρέιν, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου και αναγκάζουν τα ελαστικά να λειτουργήσουν σε μεγάλο εύρος συνθηκών. Έχουμε συγκεντρώσει κάποια στοιχεία της πίστας από τις δοκιμές μας εκεί στο παρελθόν, αλλά τα ελαστικά και τα μονοθέσια έχουν αλλάξει τόσο πολύ από τότε ώστε είναι σαν να ξεκινάμε πάλι από την αρχή, από μία λευκή κόλλα χαρτιού. Ωστόσο, αναμένουμε ένα υψηλό επίπεδο degradation που σίγουρα θα ‘δοκιμάσει’ τις στρατηγικές των ομάδων. Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται συχνά, προβλέπουμε μεγάλη αλλαγή στην ελκτική πρόσφυση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Ο κίνδυνος εισβολής άμμου στην πίστα μπορεί να γίνει φλέγον ζήτημα καθώς απαιτεί χρόνο για να καθαριστεί και ενδέχεται να προκαλέσει τοπική φθορά στα ελαστικά. Επομένως, η διαχείριση ελαστικών θα είναι και πάλι κρίσιμη στο Μπαχρέιν, με την πρόσφυση του πίσω τμήματος να είναι καθοριστική για μία καλή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές και γρήγορο ρυθμό στο αγώνα».
Από τη θέση του οδηγού Pedro de la Rosa, HRT: «Το Bahrain International Circuit καταπονεί τρομερά τα πίσω ελαστικά επειδή υπάρχουν πολλές στροφές με πρώτη, δεύτερη και τρίτη σχέση όπου απαιτείται άφθονη ελκτική και πλευρική πρόσφυση και τα ελαστικά υποφέρουν πολύ. Γι’ αυτό ενδείκνυται για δοκιμές ελαστικών. Κάναμε δοκιμές εδώ με Pirelli δύο φορές, όταν ήμουν οδηγός δοκιμών. Ήταν φανταστική εμπειρία και την απόλαυσα πολύ, ακόμα και όταν ξέσπασε η αμμοθύελλα! Έχω ζήσει βροχές, καταιγίδες ακόμα και χιόνι αλλά ποτέ δεν είχα συναντήσει αμμοθύελλα με μονοθέσιο της F1, ήταν κάτι το απίστευτο …Η πίστα καταπονεί και τα φρένα επειδή έχει στροφές όπως η πρώτη, η τέταρτη και η τελευταία που φρενάρεις πολύ δυνατά, κατεβαίνοντας από την έβδομη στη δεύτερη σχέση. Είναι ένα εξαιρετικό σιρκουί για προσπεράσεις με τη βασική ευθεία του ενός χιλιομέτρου, μία ακόμα μεγάλη ανάμεσα στις στροφές 1 και 4 και μία τελευταία απίστευτα μεγάλη ευθεία μεταξύ των στροφών 13 και 14. Η λειτουργία του DRS είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική: με το DRS και την εκμετάλλευση ροής αέρα του εμπρός μονοθεσίου (slipstreaming), δεν θα υπάρχει πρόβλημα στην προσπέραση. Ο αέρας στο Μπαχρέιν επηρεάζει τρομερά τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και το φρενάρισμα, επομένως όταν επιβραδύνεις από 320 χλμ/ώρα σε 70χλμ/ώρα και χάσεις το σημείο φρεναρίσματος για ένα δυο μέτρα, είναι πολύ εύκολο να μπλοκάρεις τα εμπρός ελαστικά και να τα φθείρεις τοπικά κάτι συνηθισμένο στη στροφή 1 στο Μπαχρέιν. Πρέπει να προσπαθείς να μειώσεις τη γωνία κάμπερ όσο το δυνατόν περισσότερο, για να μεγιστοποιείς την επιφάνεια επαφής του ελαστικού με την άσφαλτο με στόχο το άριστο φρενάρισμα και την ελκτική πρόσφυση. Πρέπει να περιορίζεις την αεροδυναμική πίεση λόγω των πολλών ευθειών. Από απόψεως pit stop είναι ένα τυπικό σιρκουί. Εκτιμώ ότι οι ομάδες θα υιοθετήσουν στρατηγικές δύο pit stop επειδή τα ελαστικά προσφέρουν μεγαλύτερη χιλιομετρική κάλυψη φέτος και το νέο προφίλ Pirelli αξιοποιεί τη γόμα στο μέγιστο βαθμό».
Ο οδηγός δοκιμών της Pirelli Lucas di Grassi: «Οι αναμνήσεις μου από το Μπαχρέιν θα
είναι πάντα καλές, γιατί εκεί το 2010 έκανα το ντεμπούτο μου σαν αγωνιστικός οδηγός της F1, με τη Virgin. Η πίστα του Μπαχρέιν είναι υψηλών προκλήσεων σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και το set-up του μονοθεσίου. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να βρεις την κατάλληλη ισορροπία, αλλά η επίτευξη της βέλτιστης δυνατής ελκτικής πρόσφυσης είναι σίγουρα το μυστικό για ένα καλό χρόνο γύρου. Η αποτελεσματική χρήση του DRS μαζί με τα ελαστικά θα είναι ζωτική στις κατατακτήριες δοκιμές. Πιο συγκεκριμένα, μία καλή έξοδος από τις στροφές στις ευθείες είναι ένας σίγουρος τρόπος για να κερδίσεις χρόνο. Αν σπινάρεις τους τροχούς, φθείρεις τα ελαστικά και επιβραδύνεις. Το Μπαχρέιν γενικά είναι μία απρόβλεπτη πίστα για την εξέλιξη της πρόσφυσης κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Η άμμος είναι σημαντικός παράγοντας. Όταν εισβάλλει άμμος στην πίστα, μειώνεται η πλευρική πρόσφυση και αυτό κάνει το μονοθέσιο να γλιστράει, αυξάνοντας τη φθορά των ελαστικών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου