Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

Περιοριστής ταχύτητας και στα επιβατικά οχήματα. Μύθος ή πραγματικότητα;

Έχεις το αμάξι.Έχεις τα λεφτά για βενζίνη. Θες να τρέξεις και δεν μπορείς! Σας φαίνεται εφιάλτης; Και όμως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει πραγματικότητα!


Τα σχέδιά του για πιθανή επέκταση της υποχρεωτικής εγκατάστασης του περιοριστή ταχύτητας, ή «κόφτη», και σε άλλους τύπους οχημάτων πέραν των βαρέων φορτηγών οχημάτων, αποκάλυψε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Σιμ Κάλας, απαντώντας σε σχετική γραπτή ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Σπύρου Δανέλλη.

Ο Επίτροπος κ. Κάλας επισημαίνει πως μετά από την αξιολόγηση των υφιστάμενων μέτρων για τα βαρέα φορτηγά που έχει προγραμματιστεί για φέτος, ενδέχεται να ακολουθήσουν περαιτέρω πρωτοβουλίες και για άλλες κατηγορίες οχημάτων, όπως για τα ελαφρά εμπορικά οχήματα βάρους κάτω των 3.5 τόνων.

Σύμφωνα με την οδηγία 2002/85/ΕΚ, όλα τα φορτηγά οχήματα άνω των 3.5 τόνων και τα επιβατικά οχήματα άνω των οκτώ θέσεων οφείλουν να έχουν εγκατεστημένους περιοριστές ταχύτητας μέγιστων ταχυτήτων 90 χμ/ώρα και 100 χμ/ώρα αντίστοιχα.

Η ερώτηση του έλληνα ευρωβουλευτή επικαλείται έρευνα που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008 για την Επιτροπή Ολοκληρωμένων Μεταφορών, η οποία συμπεραίνει πως η εγκατάσταση περιοριστών ταχύτητας σε επιβατικά αυτοκίνητα θα μπορούσε να μειώσει τους τραυματισμούς από ατυχήματα κατά 29%, καθώς επίσης και να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο παράγοντας της ταχύτητας οδήγησης συμβάλλει καθοριστικά στο 30% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στη μείωση του αριθμού θανάτων από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2020.

Πηγή: anatolh.com

Φωτογραφία: mantzidis.gr

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου