Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2011

Θες περισσότερα άλογα; Πληροφορίες εντός

5 τρόποι για να αναβαθμίσεις την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σου, για κάθε τσέπη και βαλάντιο παρακαλώ. Απλώς σιγουρέψου, όπως και σε κάθε τροποποίηση που κάνεις στο αμάξι, ότι θα παραμείνει street legal για να μην έχεις θεματάκια με τον νόμο.



Εισαγωγή αέρα. Τα aftermarket «air intake systems» είναι η πλέον κοινή και σχετικά οικονομική μέθοδος για να κερδίσεις λίγη ιπποδύναμη. Μην περιμένεις βέβαια θαύματα, ωστόσο κάποια αλογάκια θα προστεθούν στο δυναμικό του κοπαδιού σου εύκολα και γρήγορα. Η εισαγωγή κρύου αέρα βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, καθώς ο κρύος αέρας είναι πιο πυκνός σε μόρια οξυγόνου από τον ζεστό, συντελώντας έτσι σε μια πιο δυνατή καύση όταν αναμειχθεί με τη βενζίνη. Η αύξηση της ιπποδύναμης εξαρτάται φυσικά από τη μάρκα του intake system αλλά και τον κινητήρα πάνω στον οποίο εφαρμόζεται. Συνήθως κερδίζεις από 5-20 άλογα, ενώ το κόστος κυμαίνεται από 100-400 ευρώ. Αν ο κινητήρας σου είναι ωστόσο turbocharged, η μέθοδος της εισαγωγής κρύου αέρα δεν θα δουλέψει, καθώς η μηχανή είναι ήδη εφοδιασμένη με το δικό της intake system...

Turbocharger/supercharger. Πρόκειται για συστήματα «αναγκαστικής» εισαγωγής στον κινητήρα περισσότερου καυσίμου και αέρα. Και βέβαια όσο πιο πολύ αέρας και βενζίνη μπουν στον κινητήρα, τόσο περισσότερη δύναμη παράγει. Και τα δύο συστήματα βασίζονται στην ίδια αρχή συμπίεσης του αέρα και εισαγωγής του στον κινητήρα. Η συμπίεση του αέρα τον κάνει πιο πλούσιο σε οξυγόνο, επιτρέποντας στον κινητήρα να προσθέσει περισσότερο καύσιμο στα πιστόνια, αυξάνοντας το τελικό εξαγόμενο. Σε πολλές εφαρμογές τους, τα συστήματα turbocharger/supercharger μπορούν να δώσουν περισσότερα από 100 άλογα, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο! Το κόστος τους είναι φυσικά κομματάκι αλμυρούτσικο, καθώς μιλάμε για συστήματα που ξεκινούν από 1.500 ευρώ και μπορούν να φτάσουν πάνω από 9.000 ευρώ...

Εξάτμιση. Οι «μαμίσιες» εξατμίσεις περιορίζουν τη ροή των εξατμίσεων του κινητήρα, γεγονός που κάνει το όχημα να χάνει σε απόδοση και να καίει περισσότερο. Αντιθέτως, οι καλές aftermarket εξατμίσεις παρέχουν βέλτιστα επίπεδα ροής, καθώς είναι μεγαλύτερες σε διάμετρο και δεν παρουσιάζουν συστροφές όπως τα στάνταρ συστήματα. Ως αποτέλεσμα, η αναβάθμιση της εξάτμισης θα επιτρέψει στα αέρια της μηχανής να κυκλοφορούν πιο ελεύθερα, δίνοντάς σου την απόδοση που αποζητάς. Ολοκληρωμένα συστήματα εξατμίσεων παρέχουν χαλαρά 20-30 άλογα, ενώ κοστίζουν από 350-1.000 ευρώ. Έχεις όμως κι ένα εξτρά κέρδος με την αναβάθμιση του συστήματος εξάτμισης: δυνατότερο και πιο άγριο ήχο! Μην το παρακάνεις ωστόσο, καθώς ο νόμος καραδοκεί.

Νίτρο. Το Nitrous Οxide System (ΝΟS) ή «μαγικό φίλτρο» στα ελληνικά(!) αποτελείται από ένα kit που περιλαμβάνει νιτρώδες οξείδιο και είναι ένα από τα καλύτερα βελτιωτικά επιδόσεων. Όταν θελήσεις λίγο μπουστάρισμα στην οδήγησή σου, πατάς το κουμπάκι και το υγρό απελευθερώνεται στον κινητήρα και ποιος σε πιάνει! Όπως και το καύσιμο, τα δοχειάκια του νίτρο χρειάζονται επαναπλήρωση από καιρό σε καιρό. Όταν το νίτρο διοχετευτεί στη μηχανή, «σπάει» σε υψηλές θερμοκρασίες, αποδίδοντας περισσότερο οξυγόνο από τον ατμοσφαιρικό αέρα. Κι έχουμε ήδη πει πόση σημαντική είναι η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο για την καύση της μηχανής. Το νίτρο παρέχει «εκτόξευση» της ιπποδύναμης από 50 μέχρι και 500 άλογα τη φορά! Καταλαβαίνεις βέβαια ότι δεν πρόκειται για μόνιμο μπουστάρισμα της ιπποδύναμης, αφού διαρκεί μόνο για όσο χρόνο η χημική αντίδραση παραμένει στον κινητήρα. Οι τιμές ποικίλουν από 500-1500 ευρώ.

Τσιπάκι. Τοποθετείται στον εγκέφαλο του αυτοκίνητου και αναβαθμίζει σημαντικά την απόδοσή του, καθώς οι εργοστασιακοί εγκέφαλοι είναι προγραμματισμένοι με βάση τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Τα aftermarket τσιπάκια (chip tuning) είναι προσανατολισμένα προς τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα, γι' αυτό και δίνουν επιπλέον δύναμη (ροπή) στη μηχανή. Οι τιμές εδώ ποικίλουν πολύ, μην περιμένεις πάντως τίποτα φτηνότερο από 200 ευρώ για σωστό τσιπάρισμα. Τι κερδίζεις; Καμιά 20αριά αλογάκια ή και παραπάνω, ανάλογα με τα χρήματα που θες να σπρώξεις.

Πηγή: www.newsbeast.gr

Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου