Κερδίζοντας στην Ινδία τον 11ο αγώνα του τη φετινή σεζόν, ο Sebastian Vettel της Red Bull Racing συνεχίζει την προσπάθειά του να ισοβαθμήσει το ρεκόρ νικών σε μια χρονιά που κατέχει ο Michael Schumacher από το 2004 με 13 νίκες.
Η ολοκαίνουργια πίστα Buddh στα περίχωρα του Νέου Δελχί υπέστη σημαντικές αλλαγές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με ταχύτερο γυρολόγιο καθώς η πίστα καθάριζε και περισσότερη γόμα στρωνόταν στην άσφαλτο. Τα P Zero Yellow soft και P Zero Silver hard ήταν τα ελαστικά του αγώνα, με το μαλακό να αποδεικνύεται περίπου δύο δευτερόλεπτα ταχύτερο ανά γύρο σε σχέση με το σκληρό.
Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στις ομάδες να εφαρμόσουν κάποιες ενδιαφέρουσες στρατηγικές, καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να περιορίσουν τη χρήστη των σκληρών ελαστικών. Ο Paul di Resta (Force India), ο Vitaly Petrov (Lotus Renault) και ο Sergio Perez (Sauber) ήταν οι μόνοι που ξεκίνησαν με σκληρή γόμα, αλλά γρήγορα άλλαξαν σε μαλακή μέσα σε πέντε γύρους.
Ο Vettel οδήγησε την κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος, χρησιμοποιώντας στρατηγική δύο pit stop καταφέρνοντας να ξεφύγει από την απειλή του Jenson Button της McLaren – ο οποίος ανέβηκε δύο θέσεις μετά την εκκίνηση. Οι έξι πρώτοι πιλότοι χρησιμοποίησαν στρατηγική δύο pit stop, ενώ ο Lewis Hamilton ήταν ο οδηγός που τερμάτισε στην υψηλότερη θέση μετά από τρεις στάσεις στα pits – έβδομη θέση μετά από σύγκρουση.
Έχοντας εγκαταλείψει από την πρώτη δεκάδα μετά τη σύγκρουση με τον Hamilton, ο Felipe Massa ήταν ο πρώτος που άλλαξε σε σκληρά ελαστικά στον 31ο γύρο, αλλά ο πιλότος της Ferrari δεν κατάφερε να τερματίσει λόγω σπασμένης ανάρτησης. Ο Fernando Alonso μετά από δύο στάσεις στα pits διασφάλισε μία θέση στο βάθρο, σταματώντας δύο γύρους μετά τον Mark Webber της Red Bull Racing για να αλλάξει σε σκληρά ελαστικά στον 37ο γύρο. Το δίδυμο είχε διαφορά μικρότερη των δύο δευτερολέπτων από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα.
Ο Vettel, ο οποίος πήρε την pole position το Σάββατο, άλλαξε σε σκληρή γόμα στην τελευταία στάση του, 13 γύρους από το τέλος. Ο Γερμανός σημείωσε επίσης τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (τελευταίος γύρος) με σκληρά ελαστικά P Zero Silver, κερδίζοντας με διαφορά 8,433s από τον Button.
Ο Bruno Senna της Lotus Renault πραγματοποίησε το μεγαλύτερο stint με μαλακά ελαστικά, μία απόσταση 34 γύρων, ενώ ο οδηγός της Williams, Rubens Barrichello έκανε το μεγαλύτερο stint με σκληρή γόμα, επίσης 34 γύρους ακριβώς.
Ο καιρός ήταν στεγνός και ζεστός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, που ξεκίνησε με εξωτερική θερμοκρασία 310C και θερμοκρασία πίστας 37 βαθμών, κάτω από ήλιο με ελαφρά καταχνιά.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς πώς θα είναι η πίστα, αποφασίσαμε να φέρουμε το σκληρό ελαστικό στην Ινδία, που ήταν σκόπιμα μία συντηρητική επιλογή. Έτσι είδαμε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες στρατηγικές, με κάποιους οδηγούς να τρέχουν με σκληρή γόμα στην αρχή και άλλους στο τέλος του αγώνα. Το μυστικό κατά τη διάρκεια της τελευταίας φάσης για τους δύο πρώτους ήταν να καταλάβουν σε ποιο σημείο ένα καινούργιο σετ σκληρών ελαστικών ήταν ταχύτερο από ένα φθαρμένο σετ μαλακών. Ήταν ένας σκληρός αγώνας, αλλά διαπιστώσαμε εξαιρετική αντοχή και από τις δύο γόμες καθώς και άριστες επιδόσεις – με τον Vettel να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο με σκληρό ελαστικό P Zero Silver. Επίσης, συγκεντρώσαμε άφθονες πληροφορίες που θα είναι πολύ χρήσιμες όταν φτάσει η ώρα της επιλογής ελαστικών του χρόνου».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου