Ο Lewis Hamilton πήρε την τρίτη του νίκη για φέτος στο Abu Dhabi χρησιμοποιώντας ελαστικά Pirelli P Zero. Ο οδηγός υιοθέτησε στρατηγική δύο pit-stop κάνοντας δύο stint με μαλακή γόμα P Zero Yellow και ένα stint με μεσαία P Zero White. Ο Hamilton σημείωσε την 17η νίκη της καριέρας του, οι προηγούμενες φέτος ήταν στην Κίνα και τη Γερμανία.
Παρόμοια στρατηγική εφάρμοσαν οι τρεις πρώτοι οδηγοί, ενώ ο Mark Webber της Red Bull Racing έκανε τρεις στάσεις στα pits, επιλέγοντας το σκληρότερο ελαστικό για τον τελευταίο γύρο πριν τον τερματισμό. Ο οδηγός της Force India Paul di Resta ήταν ο μόνος που τερμάτισε με ένα pit stop, αλλάζοντας από μεσαία σε μαλακά ελαστικά στον 27ο γύρο και τρέχοντας τους υπόλοιπους 28 γύρους μέχρι το τέλος με P Zero Yellow. Η πλειοψηφία των αγωνιζόμενων χρησιμοποίησε στρατηγική δύο pit stop για τους 55 γύρους.
Ο Hamilton πέρασε μπροστά στον πρώτο γύρο αφού ο πρόσφατα εστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel εγκατέλειψε λόγω ζημιάς που υπέστη το πίσω τμήμα του μονοθεσίου του από κλατάρισμα ελαστικού στον πρώτο γύρο. Η αιτία που προκάλεσε την ξαφνική απώλεια αέρα δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα και διερευνάται από τους μηχανικούς της Pirelli. Το αποτέλεσμα αυτό, δίνει τέλος στο σερί 19 συνεχόμενων τερματισμών της Red Bull Racing στο βάθρο, ενώ ήταν η πρώτη φορά στους 19 αγώνες που ο Vettel εγκατέλειψε.
Όπως πάντα, ο αγώνας στο Αμπού Ντάμπι ξεκίνησε σούρουπο και ολοκληρώθηκε νύχτα, με τις θερμοκρασίες της πίστας να σταθεροποιούνται γύρω στους 28 βαθμούς προς το τέλος του αγώνα. Αυτό συνετέλεσε στην παράταση ζωής των ελαστικών, με τα μαλακά να έχουν διάρκεια περίπου 25 γύρων και τη μέση γόμα να αντέχει γύρω στους 30 γύρους. Ο αγώνας σηματοδοτήθηκε από την άγρια μάχη μεταξύ του Hamilton και του Fernando Alonso της Ferrari, ο οποίος ανέβηκε από την πέμπτη στη δεύτερη θέση στον πρώτο γύρο. Στον τελευταίο γύρο των pit stops, ο Alonso έμεινε στην πίστα δύο γύρους περισσότερο από τον Hamilton – πράγμα που μείωσε τη διαφορά του αρκετά ώστε να έχει τη δυνατότητα να προσπεράσει. Ο Ισπανός τερμάτισε δεύτερος, κατακτώντας μία 10η θέση στο βάθρο για το 2011 και την πρώτη στο Άμπου Ντάμπι: ο μοναδικός από τους αγώνες στον οποίο δεν είχε τερματίσει στην πρώτη τριάδα.
Παρά το ότι ξεκίνησε τελευταίος λόγω μηχανικών προβλημάτων κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, ο Rubens Barrichello κατάφερε να αναρριχηθεί και να τερματίσει στη 12η θέση χάρη σε στρατηγική δύο pit stop, χρησιμοποιώντας αρχικά μεσαία ελαστικά και συνεχίζοντας για δύο stint με μαλακά. Ο Kamui Kobayashi κέρδισε επίσης βαθμούς για τη Sauber για πρώτη φορά σε επτά αγώνες με παρόμοια στρατηγική.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Μαζί με τη Red Bull Racing, εξετάζουμε ακόμα ό,τι απέμεινε από το ελαστικό του Sebastian Vettel ώστε να διαπιστώσουμε τι συνέβη. Σίγουρα, πρόκειται για ένα πολύ ασυνήθιστο περιστατικό και ήδη το διερευνούμε μαζί με τον Sebastian: αυτή τη στιγμή δεν διαφαίνεται άμεσα κάποια αιτία και το σετ των ελαστικών ήταν αυτό που είχε ήδη χρησιμοποιήσει στις κατατακτήριες δοκιμές. Μέχρι να σιγουρευτούμε δεν χρειάζεται να πιθανολογούμε. Λόγω πτώσης της θερμοκρασίας, τα μαλακά και μεσαία ελαστικά μας αντιμετώπισαν ελαφρώς διαφορετικές από τις συνήθεις συνθήκες στην πίστα, με τις διάφορες ομάδες να εφαρμόζουν ποικίλες στρατηγικές, από ένα μέχρι τρία pit stop. Μου είπαν ότι πέρσι έγιναν μόνο 11 προσπεράσεις εδώ, επομένως φέτος η κατάσταση ήταν τελείως διαφορετική. Συνήθως, στο σημείο αυτό θα επιστρέφαμε στην πατρίδα αλλά τώρα θα περιμένουμε τη δοκιμή νέων οδηγών που θα πραγματοποιηθεί εδώ προς το τέλος της εβδομάδας, όπου θα δοκιμάσουμε για πρώτη φορά μερικά από τα ελαστικά του 2012.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου