Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Grand Prix Ινδίας 2011

Το ολοκαίνουργιο Buddh International Circuit αντιπροσωπεύει μία νέα αχαρτογράφητη περιοχή για όλες τις ομάδες και για την Pirelli. Καθώς η πίστα δεν έχει ξαναχρησιμοποιηθεί ποτέ πριν, η Pirelli επέλεξε ένα συνδυασμό ελαστικών για όλα τα ενδεχόμενα και συγκεκριμένα το σκληρό P Zero Silver – που κάνει ντεμπούτο τη φετινή σεζόν – και το μαλακό P Zero Yellow. Η διαφορά είναι ότι η μαλακή γόμα ορίστηκε prime στην Ινδία και η σκληρή option. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες θα έχουν πιο πολλά από τα μαλακά ελαστικά στη διάθεσή τους κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Εκείνη την ημέρα, οι ομάδες θα έχουν για πρώτη φορά την ευκαιρία να τρέξουν στην πίστα μήκους 5,137χλμ. Επιπλέον, θα τους δοθεί ένα έξτρα σετ μαλακών ελαστικών την Παρασκευή, ώστε να μπορέσουν να μεγιστοποιήσουν την παραμονή τους στην πίστα και να προσφέρουν στην Pirelli κάποιες πολύτιμες πληροφορίες για το μέλλον.

Όλοι θα προσπαθήσουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, αλλά η πίστα θα είναι πιθανόν ‘φρέσκια’ και ολισθηρή καθώς δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν. Όπως και στην Κορέα, τα χαρακτηριστικά αυτά θα αλλάξουν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καθώς θα στρώνεται περισσότερη γόμα στην άσφαλτο με αποτέλεσμα να αλλάζει και η πρόσφυση. Κάτι ανάλογο προκαλείται και από τον καθαρισμό του νέου ασφαλτοτάπητα, πριν διαχυθούν τα έλαια της ασφάλτου και ξεκινήσει η φθορά της.

Από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της δεξιόστροφης πίστας του Buddh είναι οι Στροφές 10 και 11 παρόμοιες με τη διάσημη Στροφή 8 στην Τουρκία. Είναι γρήγορη και μεγάλη και καταπονεί τα ελαστικά με πλευρικά φορτία, αλλά αντίθετα με τη Στροφή 8 της Τουρκίας κλίνει αντί να ανοίγει.
Δηλώσεις του αγωνιστικού Διευθυντή της Pirelli Paul Hembery: «Σκόπιμα κάναμε μία συντηρητική επιλογή ελαστικών – συνδυασμό σκληρής και μαλακής γόμας - απλά επειδή σε μία νέα πίστα δεν μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος για το τι ακριβώς θα συναντήσεις στον αγώνα. Αλλά με την κατανομή που επιλέξαμε πιστεύουμε ότι οι ομάδες θα τρέξουν περισσότερο με τα μαλακά ελαστικά, κυρίως επειδή θα τους δώσουμε ένα έξτρα σετ soft την Παρασκευή. Αυτό θα μας βοηθήσει να πάρουμε μερικές αποφάσεις σε σχέση με τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε του χρόνου, έχοντας προηγουμένως διαπιστώσει την άριστη αντοχή των πιο μαλακών γομών. Είναι πολύ νωρίς για να προβλέψουμε τον αριθμό των pit stops για το Σαββατοκύριακο, αλλά αναμένουμε μία αρκετά μεγάλη χρονική διαφορά μεταξύ των δύο ελαστικών ανά γύρο».
Από τη θέση του οδηγού Narain Karthekiyan (Hispania Racing Team): «Θα είναι
ένα από τα σιρκουί υψηλών προκλήσεων της F1 και καθώς οι νέες πίστες είναι πάντα ένα βήμα στο άγνωστο μπορώ να δικαιολογήσω την επιλογή ελαστικών της Pirelli. Η άσφαλτος είναι εξαιρετικά λεία συγκριτικά με των περισσοτέρων σιρκουί του ημερολογίου και πιστεύω ότι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα. Η διαφορά στο χρόνο μεταξύ σκληρής και μαλακής γόμας ανά γύρο θα είναι τεράστια, ενδεχομένως ξεπερνά τα δύο δευτερόλεπτα. Προβλέπω ότι οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν ελάχιστα τη σκληρή γόμα: ίσως ένα μικρό τελευταίο stint στον αγώνα καθώς τα πλεονεκτήματα ταχύτητας των soft μπορούν να αντισταθμίσουν τη μικρότερη διάρκεια ζωής τους με το δεδομένο ότι η άσφαλτος δεν είναι καθόλου τραχιά και πιστεύω ότι οι θερμοκρασίες δεν θα ξεπεράσουν τους 40 βαθμούς μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Το μεγάλο pit lane θα παίξει ρόλο και στη στρατηγική, καθώς οι ομάδες να προσπαθούν να ολοκληρώσουν τον αγώνα με όσο το δυνατόν λιγότερες στάσεις. Η διάταξη της πίστας προβλέπεται να καταπονήσει πολύ τα ελαστικά – κυρίως η κεκλιμένη, παρατεταμένη και πολλαπλών κορυφών Στροφή 10, παρόμοια με τη Στροφή 8 στην Τουρκία. Το εμπρός αριστερό σίγουρα θα δεχτεί πολύ φορτίο εκεί – ενώ υπάρχουν και μία-δύο αργές που θα καταπονήσουν τα πίσω στην έξοδο. Επομένως, συνολικά θα είναι μεγάλη πρόκληση για τα ελαστικά και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα ανταποκριθούν. Ανυπομονώ».






Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου