Ο υποκυβισμός του κινητήρα,επιτρέπεται με νόμο και πλέον όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες 2 λίτρων και άνω με το ανάλογο τίμημα μπορούν να γλιτώσουν από τις έκτακτες εισφορές, τα αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα “τσουχτερά” τεκμήρια. Διαβάσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του Γιώργου Ανδρή για το θέμα αυτό και αναμεταδίδουμε!
" Πενία τέχνας κατεργάζεται θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της εφευρετικότητας του Ελληνα καθώς για ακόμη μία φορά απέδειξε πως όχι μόνο είναι γνώστης του νόμου αλλά κάνοντας χρήση αυτού γλιτώνει πολλές εκατοντάδες ευρώ.
Πάντως σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της “ΗτΣ” τα γνωστά κυκλώματα που ασχολούνται με διπλώματα, ΚΤΕΟ και αλλαγές κινητήρων έχουν αναλάβει δράση και στους υποκυβισμούς ώστε οι κάτοχοι ΙΧ να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους αλλά και να ξεφύγουν των τεκμηρίων διαβίωσης. Βέβαια όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται σύμφωνα με πληροφορίες μόνο στα χαρτιά με κόστος από 1.000 έως και 3.000 ευρώ ανάλογα με την περίπτωση καθώς τα συγκεκριμένα κυκλώματα στην πραγματικότητα δεν προβαίνουν σε καμία αλλαγή κινητήρα αλλά προσκομίζοντας στις Αρχές τα έγγραφα που χρειάζονται ώστε να αλλάξουν τα στοιχεία της Αδειας Κυκλοφορίας του κάθε αυτοκινήτου.
Ωστόσο σύμφωνα με το νόμο είναι δυνατή η τοποθέτηση νέου κινητήρα του οποίου η πραγματική ισχύ και ο κυλινδρισμός δε μπορεί να διαφέρει παρά μόνο μέχρι 25%, σε σχέση με τα μεγέθη του αρχικού κινητήρα. Αλλά αν ο προηγούμενος κινητήρας του μοντέλου που έχει κάποιος στην διάθεσή του είναι πολύ μικρότερος από 25% τότε βάσει πάλι της νομοθεσίας ο κυλινδρισμός και η πραγματική ισχύς του νέου κινητήρα θα πρέπει να προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής του αυτοκινήτου για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, ή να περιλαμβάνονται μέσα στα όρια κυλινδρισμού και πραγματικής ισχύος που προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής, για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου. Επίσης ο κινητήρας θα πρέπει να αντικατασταθεί σύμφωνα με έγγραφη συναίνεση του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπίας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής, όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, που τυχόν επηρεάζονται από το νέο κινητήρα, όπως πέδησης, ανάρτησης, αντιρρύπανσης κ.λ.π, εφόσον στην έγγραφη συναίνεση του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπίας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής, αναγράφονται τέτοιες προυποθέσεις.
Τι γίνεται στην πράξη
Οι Ελληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω χρειάζεται να καταβάλλουν περισσότερα από 1.000 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και την Εκτακτη εισφορά ενώ από το 2012 τα τεκμήρια διαβίωσης ανέρχονται σε απαγορευτικά επίπεδα για τους περισσότερους εξαιτίας της κατοχής κάποιου σπιτιού αλλά και από τη μεγάλη μείωση που παρατηρείται στα εισοδήματα τόσο των στελεχών επιχειρήσεων όσο και σε ελεύθερους επαγγελματίες.
Η αρχή έγινε από κάποιους αυτόνομους ιδιώτες οι οποίοι ακολουθώντας το γράμμα του νόμου και βέβαια επωφελούμενοι πως το μοντέλο τους κυκλοφορούσε και με μικρότερο κινητήρα προέβησαν στη νόμιμη αντικατάσταση του κινητήρα τους μειώνοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, μηδενίζοντας την έκτακτη εισφορά ενώ παράλληλα μείωσαν τα ασφάλιστρα αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.
Τα γνωστά κυκλώματα ενημερώθηκαν άμεσα για την εν λόγο εξέλιξη και από εκείνη τη στιγμή αναζητούσαν πελάτες με αυτοκίνητα 2 λίτρων και άνω ώστε να τους προτείνουν με το αζημίωτο βέβαια την αλλαγή του κινητήρα τους.
Η πρώτη ενέργεια των ιδιωτών είναι απολύτως νόμιμη και βέβαια κανείς δεν μπορεί να τους αγγίξει καθώς όλα έγιναν σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία.
Στην δεύτερη περίπτωση όμως οι τόσο οι κάτοχοι των ΙΧ όσο και οι υπεύθυνοι της αλλαγής του κινητήρα κάποιου αυτοκινήτου η οποία έγινε μόνο στα χαρτιά οι κυρώσεις που προβλέπονται είναι πολύ βαριές...
Ειδικές περιπτώσεις
Υπάρχουν βέβαια κάποιες περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχουν χαμηλότερου κυβισμού κινητήρες σε κάποια μοντέλα με αποτέλεσμα τα κυκλώματα να προβαίνουν σε αντικατάσταση κινητήρα άλλης εταιρείας κοινώς πατέντα οι οποίες είναι διαδεδομένες κυρίως στα οχήματα που προέρχονται από τον ΟΔΔΥ. Αλλωστε σε πάρα πολλές αγγελίες οχημάτων τα οποία προέρχονται από τον ΟΔΔΥ βλέπουμε πολύ μεγάλα τζιπ να τα κινούν ακόμη και κινητήρες 1.600 κ.εκ. ενώ από το εργοστάσιο τα συγκεκριμένα ΙΧ έβγαιναν με κινητήρες 2,5 λίτρων!
Μάλιστα στις αγγελίες αναγράφεται με έντονα γράμματα πως για Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλουν μόλις 250 ευρώ ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να καταβάλλουν περισσότερα από 800 ευρώ...
ΚΤΕΟ μέσω ΦΑΞ!
Τα κυκλώματα που αναλαμβάνουν τους υποκυβισμούς των κινητήρων αναλαμβάνουν και να περάσουν από ΚΤΕΟ τα “περίεργα” αυτοκίνητα έναντι βέβαια αμοιβής η οποία ξεκινά από τα 300 ευρώ και μπορεί να φθάσει έως και τα 1.500 ευρώ ανάλογα με την περίπτωση χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να μεταβεί το αυτοκίνητο στις γραμμές ελέγχου των ΚΤΕΟ!
Η διαδικασία είναι γνωστή σε όλους και η αποστολή των Δελτίων Τεχνικών Ελέγχων γίνεται μέσω φαξ ενώ τα αυτοκόλλητα παραλαμβάνονται είτε μέσω ταχυδρομείου είτε μέσω ιδιωτικών εταιρειών courier.
Πάντως η απόφαση του υπουργείου βάσει της οποίας πρέπει να τοποθετηθούν κάμερες (οι οποίες τραβούν 4 φωτογραφίες στο κάθε όχημα από διαφορετικά πλευρά) έως τις 10 Ιουνίου του 2012 σε όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ώστε να πιστοποιείται η παρουσία των ελεγχόμενων ΙΧ στις γραμμές ελέγχου αναμένεται να βάλει “φρένο” στο φαινόμενο. Ωστόσο για τα Δημόσια ΚΤΕΟ που δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί αλλά ούτε διαθέτουν μηχανοργάνωση συνδεδεμένη με το υπουργείο Μεταφορών δεν προβλέπεται κάτι ανάλογο και θα συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς κανένα έλεγχο!
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για αλλαγή κινητήρα
● Αίτηση - υπεύθυνη δήλωση (το παρόν έντυπο)
● 'Αδεια κυκλοφορίας του οχήματος
● Τιμολόγιο αγοράς κινητήρα ή δελτίο παροχής υπηρεσιών τοποθέτησης αυτού
● Παραστατικό καταβολής ισχύοντος τέλους αδείας οχήματος από τράπεζα συμβεβλημένη με την αρμόδια Ν.Α. (Το ποσό που πρέπει να καταβληθεί γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών)
● Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου-μηχανικού, στην οποία θα δηλώνονται τα πλήρη στοιχεία του νέου κινητήρα και θα αποτυπώνεται ο τύπος του και ο αριθμός πλαισίου σύμφωνα με την 20270/73 όπως ισχύει
● Πιστοποιητικό καυσαερίων το οποίο εκδίδεται από την Δ/νση ΚΤΕΟ-Ελληνικό (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.)
● Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου μηχανολόγου-μηχανικού και του υπευθύνου λειτουργίας συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων που λειτουργεί νόμιμα, στις εγκαταστάσεις του οποίου έγιναν οι σχετικές εργασίες. (Απαιτείται για διασκευή κινητήρων ή συστημάτων του αυτοκινήτου.
● Επιστολή του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπείας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής. Μπορεί να υποβληθεί η σχετική τεχνική μελέτη διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου - μηχανικού, με την οποία θα προσδιορίζονται τα συστήματα του αυτοκινήτου, που ενδέχεται να απαιτείται η αντικατάστασή των, εφόσον επηρεάζονται από το νέο κινητήρα και θα υπολογίζονται οι επί των αξόνων επιπτώσεις του νέου κινητήρα. (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.)"
Πηγή: www.imerisia.gr
Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης
Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011
Γλιτώστε τέλη κυκλοφορίας με υποκυβισμό του αυτοκινήτου!
3:09:00 μ.μ.
Κανένα σχόλιο ακόμα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου