Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011

Πολυτέλεια θεωρούν οι Έλληνες την επίσκεψη σε συνεργείο αυτοκινήτων

Περιττή πολυτέλεια θεωρείται πλέον για τους Έλληνες η επίσκεψη σε συνεργεία αυτοκινήτων. Σε έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, φανερώνει ότι 2 στους 10 κάνουν σέρβις στο αυτοκίνητο τους, μόνο όταν δεν πάει άλλο! Τι χρειάζεται για να ανέβει ο τζίρος των συνεργείων; Έξι στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η μείωση τιμών θα αποτελούσε κίνητρο ώστε να επισκέπτονται το συνεργείο αυτοκινήτων την προκαθορισμένη ημερομηνία. Τρεις στους δέκα θέλουν υπενθύμιση από τον μηχανικό τους για το καθορισμένο ραντεβού τους ενώ ένας στους δέκα θέλει ευκολίες πληρωμών.



Στοιχεία έρευνας

Είναι χαρακτηριστικό ότι εννέα στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη είδαν τον τελευταίο χρόνο τα έσοδα τους να περιορίζονται, με τη μείωση κατά μέσο όρο να αγγίζει το 57%.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που εκπόνησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) σε δείγμα 253 επισκευαστών/μηχανικών –μελών του Επιμελητηρίου και 405 καταναλωτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 14 Σεπτεμβρίου.
Η οικονομική ανομβρία, μάλιστα, όπως λένε οι ιδιοκτήτες συνεργείων τους ώθησε να βάλουν νερό στο κρασί τους ρίχνοντας τις τιμές στις παρεχόμενες υπηρεσίες κατά μέσο όρο κατά 28%. Την ίδια ώρα τρεις στους δέκα (32%) επιχειρηματίες προσανατολίζονται στη λύση της απόλυσης, επτά στους δέκα (67%) στη διατήρηση του προσωπικού τους και μόλις 1% στην πρόσληψη.

Αγκάθι τα παράνομα συνεργεία
Αγκάθι για το 42,7% των συμμετεχόντων αποτελούν τα παράνομα συνεργεία ενώ το 66,4% δείχνει ως σημαντικό πρόβλημα του κλάδου τα λειτουργικά κόστη (εξοπλισμός, εργαλεία, ενοίκια κ.α.). Επιπλέον στα προβλήματα για τον κλάδο καταγράφονται το κόστος εκπαίδευσης (12%), η δύσκολη πρόσβαση στην τεχνογνωσία των αντιπροσωπειών (15,5%) ενώ μόλις το (0,4%) αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ερώτηση οι συμμετέχοντες είχαν διπλή επιλογή.
Στην ερώτηση «σαν επισκευαστής, τι τύπος σεμιναρίων θα σας ενδιέφερε;» με δυνατότητα δύο επιλογών, το 65,6% απάντησε ότι επιθυμεί σεμινάρια τεχνογνωσίας, το 10,7% σεμινάρια για κοστολόγηση των υπηρεσιών του μηχανικού/κατασκευαστή, το 21,3% σεμινάρια για την εξοικείωση και χρήση ηλεκτρικών υπολογιστών. Διαφορετική άποψη έχει το 10,9% καθώς απάντησε ότι λόγω πολυετούς εμπειρίας δεν τους χρειάζονται σεμινάρια.

Δεν ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση
Μπορεί οι υπερπτήσεις της αμόλυβδης βενζίνης, σε αρκετές περιπτώσεις να σπρώχνει τους οδηγούς σε αναζήτηση νέων εναλλακτικών μεθόδων για τη μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου τους, ωστόσο οκτώ στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων ανέφεραν ότι δεν ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση. Συγκεκριμένα το 84% απάντησε αρνητικά και μόλις το 16% θετικά. Την ίδια ώρα οκτώ στους δέκα εμφανίζονται απαισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους ενώ επτά στους δέκα σημειώνουν ότι συνάδελφοι τους, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τους, έβαλαν λουκέτα στις επιχειρήσεις τους.

Κάνουν σέρβις όποτε μπορούν…
Πέντε στους δέκα καταναλωτές απαντούν ότι είναι συνεπείς στα σέρβις των αυτοκινήτων τους, ενώ τρεις στους δέκα ομολογούν ότι κάνουν όποτε μπορούν. Εκείνο πάντως που προκαλεί ανησυχία για το στόλο αυτοκινήτων που κινείται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι ότι δύο στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ λένε ότι κάνουν σέρβις όταν δεν πάει άλλο… Την ίδια ώρα ικανοποιημένοι δηλώνουν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των συνεργείων τα οποία επισκέπτονται. Μάλιστα έξι στους δέκα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα συνεργεία, με τέσσερις στους δέκα να λένε ότι επιλέγουν την αντιπροσωπεία για τα σέρβις των αυτοκινήτων τους.
Στην ερώτηση «τι σας αναγκάζει να αναβάλλετε το σέρβις ή την επισκευή του αυτοκινήτου σας;» τέσσερις στους δέκα (36%) ανέφεραν η οικονομική στενότητα, 15% η έλλειψη του χρόνου ενώ το 49% εμφανίζεται τυπικό καθώς κάνει επισκευές και σέρβις στην ώρα τους.
Στην υγραεριοκίνηση σκέφτεται να στραφεί το 25% των ερωτηθέντων, το 70% δεν το θεωρεί καθόλου πιθανό ενώ το 5% έχει εγκαταστήσει ήδη κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητο του. Τέλος, υπέρ της πετρελαιοκίνησης δήλωσε το 71% των συμμετεχόντων στην έρευνα ενώ το 29% εμφανίστηκε αρνητικό.

Πηγή: Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης
Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου