Το μικρομεσαίο coupé της Opel δημιούργησε αίσθηση στην αγορά μόλις ξεκίνησαν οι παραγγελίες του τον Ιούνιο. Με ένα εντυπωσιακό στυλ που υπογράφει ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της Opel, το GTC έχει βάλει στόχο να κατακτήσει τις καρδιές των πελατών και να κλονίσει τους πρωτοκλασάτους ανταγωνιστές του. Όμως η γοητεία του GTC δεν σταματά στις καυτές γραμμές του. Αντίθετα με τις περισσότερες τρίθυρες εκδόσεις των μικρομεσαίων hatchback της αγοράς, το GTC – όπως και ο προκάτοχός του – είναι ένα αυτόνομο μοντέλο της Opel που απευθύνεται σε πιο σπορ πελάτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις πέρα από την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό, οι μηχανικοί των κέντρων μηχανολογίας της Opel στο Rüsselsheim και της Vauxhall στο Millbrook (Βρετανία) δημιούργησαν μία αποκλειστική πλατφόρμα για το GTC. Τα βασικά εξαρτήματα – όπως τα γόνατα HiPerStruts στον εμπρός άξονα – προέρχονται από το Insignia OPC239 kW/325 hp, ενώ έχουν γίνει σημαντικές αναβαθμίσεις στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt. Ενώ λοιπόν η σειρά GTC περιλαμβάνει μία ευρεία γκάμα κινητήρων από 88 kW/120 hp - 132 kW/180 hp, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν κορυφαία επίπεδα δυναμικού ελέγχου. High tech εμπρός ανάρτηση εκτοξεύει στα ύψη τη γοητεία του GTC Από την αρχή του προγράμματος εξέλιξης του GTC, στόχος ήταν να επιτύχουμε μία σπορ αίσθηση για τον οδηγό σε συνάρτηση με τις απαιτήσεις των Βρετανικών δρόμων. «Θέλαμε το GTC να συμπεριφέρεται καλύτερα από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία» δήλωσε ο Michael Harder, υπεύθυνος μηχανολογίας της Opel στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. «Θέλαμε επίσης να διαφοροποιήσουμε την αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και τους αποσβεστήρες σε σχέση με το 5-θυρο Astra, διαμορφώνοντας ένα σετάρισμα με γνώμονα τη σπορ συμπεριφορά αλλά και την άνεση στους πιο απαιτητικούς δρόμους της Ευρώπης και της Βρετανίας». Το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης επικεντρώθηκε στην εισαγωγή του HiPerStrut στο GTC, για πρώτη φορά σε μοντέλο Astra. Βασισμένο στο σύστημα του Insignia OPC239 kW/325 hp, το HiPerStrut χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα σημεία έδρασης του Astra, αλλά μειώνει την γωνία του βασιλικού πείρου κατά 44% και περιορίζει το μήκος του άξονα (offset βασιλικού πείρου) κατά 46% συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που φέρουν γόνατα MacPherson. Αυτό βοηθά στην αποφυγή των αντιδράσεων στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση – χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών ισχυρών προσθιοκίνητων αυτοκινήτων – ώστε οι οδηγοί να αξιοποιούν καλύτερα την ισχύ του GTC χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα διεύθυνσης. Η προσθήκη του HiPerStrut έχει μειώσει επίσης την αλλαγή της γωνίας κάμπερ των εμπρός τροχών του GTC στις στροφές, αυξάνοντας την πρόσφυση. Η αίσθηση από το τιμόνι έχει βελτιωθεί κάτι στο οποίο έχουν συντελέσει τα μειωμένα επίπεδα τριβής του συστήματος διεύθυνσης. Οι αλλαγές της γεωμετρίας που έχουν επέλθει λόγω HiPerStrut επιτρέπουν τη χρήση τροχών διαμέτρου μέχρι 20 ιντσών. «Το σημερινό 5-θυρο Astra είχε ανέκαθεν εξαιρετική συμπεριφορά» δήλωσε ο Michael Harder. «Αλλά με το GTC, ανεβάσαμε τον πήχη ακόμα περισσότερο. Οι οδηγοί θα εκτιμήσουν αμέσως την αναβαθμισμένη αίσθηση – και πρόσφυση – καθώς θα μπορούν να αξιοποιούν περισσότερο τις δυνατότητες της βασικής πλατφόρμας του Astra». Αναβάθμιση πίσω ανάρτησης, μείωση απόστασης από το έδαφος, αύξηση πλάτους μετατροχίων Συγκριτικά με το 5-θυρο Astra, η απόσταση αμαξώματος του GTC από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 15mm, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 10mm, από 2685mm σε 2695mm. Τα δύο μετατρόχια είναι φαρδύτερα - 1584mm (+40mm) μπροστά και 1585mm (+30mm) πίσω. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας με σύνδεσμο Watt του Astra GTC έχει επανασχεδιαστεί με ειδικές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους γεωμετρικού κέντρου κλίσεων. Το σύστημα έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με μία σύγχρονη σχεδίαση πολλαπλών συνδέσμων, όπως βελτιωμένο πακέτο διαστάσεων, μεγαλύτερη ακαμψία κάμπερ τροχών και μειωμένη τριβή ανάρτησης. Ο σύνδεσμος Watt συμβάλλει στη διατήρηση της πλευρικής ευστάθειας. Ο σύνδεσμος Watt εδράζεται σε ένα μικρό εγκάρσιο στοιχείο προσαρτημένο στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου πίσω ακριβώς από την ευθεία των κέντρων των πίσω τροχών. Αποτελείται από έναν κοντό κεντρικό αρθρωτό βραχίονα με σφαιρικούς συνδέσμους στα άκρα του, όπου και βιδώνονται οι εγκάρσιοι σύνδεσμοι από τους τροχούς. Μοναδικό σύστημα διεύθυνσης για το GTC Ακρίβεια, Πληροφόρηση, Αυτοπεποίθηση. Αυτοί ήταν οι τρεις στόχοι για το σύστημα διεύθυνσης του GTC. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθεί η άνεση σε χαμηλότερες ταχύτητες και να βελτιωθεί η αίσθηση σε συνδυασμό με μείωση της υποβοήθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Το Astra GTC χρησιμοποιεί σύστημα κρεμαγιέρας με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας. Για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού, ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος τοποθετείται απευθείας στην κρεμαγιέρα, και όχι στη βάση της κολόνας του τιμονιού. Το FlexRide αυξάνει το κύρος ενός GTC Το πλαίσιο του Astra GTC ενσωματώνει το ευφυές σύστημα ελέγχου πλαισίου FlexRide της Opel. Αυτό αυξάνει την οδηγική ευστάθεια βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στο στρίψιμο και την απόκριση του τιμονιού, προσαρμοζόμενο αυτόματα στις οδικές συνθήκες, στην ταχύτητα στριψίματος, στις κλίσεις αμαξώματος και στο προσωπικό στυλ οδήγησης. Το καλύτερο κράτημα και η βελτιωμένη ισορροπία του οχήματος αυξάνουν την οδηγική ασφάλεια σε κρίσιμες συνθήκες. Επιπλέον, το FlexRide προσφέρει τρία διαφορετικά σεταρίσματα που αλλάζουν το ‘χαρακτήρα’ του αυτοκινήτου κατά περίπτωση μέσω ενός μπουτόν: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε στιγμή το Standard mode για ισορροπημένες επιδόσεις, το ‘Tour’ mode για μεγαλύτερη άνεση ή το ‘Sport’ για σπορ αίσθηση. Κακή ποιότητα οδοστρώματος: Η απόλυτη πρόκληση για τους μηχανικούς πλαισίου «Το οδικό δίκτυο της Βρετανίας δεν μοιάζει με κανένα στην Ευρώπη» δήλωσε ο Gary Baker, υπεύθυνος οδικής συμπεριφοράς οχημάτων στο Κέντρο Μηχανολογίας της Vauxhall. «Ασφαλώς δοκιμάζουμε αυτοκίνητα σε πολλές διαφορετικές χώρες αλλά οι έντονες μεταβολές στην ποιότητα του οδοστρώματος και οι μεγάλες κλίσεις των δρόμων της Βρετανίας συχνά αποκαλύπτουν αδυναμίες που θα έμεναν απαρατήρητες στους πιο ομαλούς και προβλέψιμους δρόμους της Ηπειρωτικής Ευρώπης. Όμως δεν είναι μόνον η ποιότητα του οδοστρώματος. Στροφές με μεταβαλλόμενη ακτίνα είναι κάτι συνηθισμένο στη Βρετανία, όπως τα ‘τυφλά’ σαμαράκια και οι λοφίσκοι, που αυξάνουν τις απαιτήσεις από τα αυτοκίνητα και τους οδηγούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: ο οδηγός προσπαθεί να διορθώσει την πορεία του στη μέση της στροφής σε άγνωστο δρόμο, όπου η στροφή κλείνει ξαφνικά περισσότερο οπότε και πρέπει να αφήσει το γκάζι ή να πατήσει φρένο απότομα. Το αυτοκίνητο πρέπει να συνεργάζεται μαζί του, να ανταποκρίνεται προβλέψιμα στις εντολές διεύθυνσης, αλλά και να μη χάνει τον απολαυστικό χαρακτήρα του σε κανονικές συνθήκες. Καθώς οι οδηγοί καλούνται να αντιμετωπίζουν όχι πάντα τις πλέον ομαλές οδικές συνθήκες, το GTC έχει σεταριστεί ώστε να κινείται στα πλέον διαβρωμένα και ανώμαλα οδοστρώματα, ακόμα και με τις προαιρετικές ζάντες 19- και 20-ιντσών (οι18άρες είναι στάνταρ).
Στην ευθεία, το σετάρισμα διασφαλίζει άριστη ευστάθεια αλλά στις στροφές ελαχιστοποιεί την πλευρική μετατόπιση, όπως ένα σύγχρονο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Οι μηχανικοί της Opel εκτιμούν ότι αντισταθμίζει περίπου το 80% των πλευρικών φορτίων της πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, ο σύνδεσμος Watt επιτρέπει τη χρήση πιο μαλακών σαϊλεντμπλόκ, που δεν χρειάζεται πλέον να αντισταθμίζουν τις αλλαγές της γωνίας σύγκλισης πίσω, βελτιώνοντας έτσι την απόσβεση και την οδηγική άνεση.
Τα κύρια πλεονεκτήματα ενός συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) είναι γνωστά. Στις χαμηλές ταχύτητες, το επίπεδο υποβοήθησης διεύθυνσης αυξάνεται ώστε να ελαχιστοποιείται η ‘προσπάθεια’ στο τιμόνι. Στις υψηλότερες ταχύτητες, η υποβοήθηση μειώνεται αυτόματα για να έχει ο οδηγός καλύτερη αίσθηση. Το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η μείωση της κατανάλωσης καθώς καταργείται η ενεργοβόρα υδραυλική αντλία και προσφέρεται άμεσα το απαιτούμενο ποσοστό υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα.
Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011
Opel Astra GTC: Αποκλειστικό Πλαίσιο Υψηλών Επιδόσεων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου