Επιδόσεις με σεβασμό στο περιβάλλον
Oι προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και αυστηρότερες παγκοσμίως και η Fiat έχει δεσμευτεί σε μια τεράστια προσπάθεια για την κατασκευή αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον, χωρίς όμως να απεμπολεί τις παραδοσιακές αρετές των ιταλικών αυτοκινήτων στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Η σύγχρονη τεχνολογία, εφ' όσον χρησιμοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο, μπορεί να προσφέρει ταυτόχρονα καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Και η Fiat έχει και τη θέληση και την τεχνογνωσία για να πετύχει αυτό το δύσκολο συνδυασμό.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας παρουσίασε και το Bravo με το νέο κινητήρα 1.4 τούρμπο που χρησιμοποιεί την επαναστατική τεχνολογία Multiair και αποδίδει 140 ίππους. Παρά τη μεγάλη ισχύ του, ο κινητήρας 1.4 Multiair, που έχει 20 ίππους παραπάνω και αυξημένη κατά 16% ροπή στις χαμηλές στροφές σε σύγκριση με τον 1.4 16v T-JET των 120 ίππων, έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CΟ2 μόλις 132 g/km, που συνεπάγεται ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόλις 132 ευρώ. Ο εξαιρετικός αυτός συνδυασμός υψηλής απόδοσης, μεγάλης οικονομίας και χαμηλών ρύπων οφείλεται στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσης του κινητήρα χάρη στο σύστημα Multiair και στην υιοθέτηση συστήματος Start&Stop στο στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται προσωρινά (π.χ. φανάρι), ώστε να μη σπαταλάει άσκοπα βενζίνη και να μην εκπέμπει ρύπους.
Αναβαθμισμένο σχεδιαστικά και ποιοτικά, πλούσια εξοπλισμένο και ευρύχωρο, το Bravo δημιουργεί νέα δεδομένα στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ με την προσθήκη του κινητήρα 1.4 Multiair στην γκάμα του. Πρακτικό και οικολογικό, αλλά ταυτόχρονα σπορτίφ και σχεδιαστικά ελκυστικό, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πλήρους προσαρμογής της αυτοκίνησης στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα.
Oι προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και αυστηρότερες παγκοσμίως και η Fiat έχει δεσμευτεί σε μια τεράστια προσπάθεια για την κατασκευή αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον, χωρίς όμως να απεμπολεί τις παραδοσιακές αρετές των ιταλικών αυτοκινήτων στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Η σύγχρονη τεχνολογία, εφ' όσον χρησιμοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο, μπορεί να προσφέρει ταυτόχρονα καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Και η Fiat έχει και τη θέληση και την τεχνογνωσία για να πετύχει αυτό το δύσκολο συνδυασμό.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας παρουσίασε και το Bravo με το νέο κινητήρα 1.4 τούρμπο που χρησιμοποιεί την επαναστατική τεχνολογία Multiair και αποδίδει 140 ίππους. Παρά τη μεγάλη ισχύ του, ο κινητήρας 1.4 Multiair, που έχει 20 ίππους παραπάνω και αυξημένη κατά 16% ροπή στις χαμηλές στροφές σε σύγκριση με τον 1.4 16v T-JET των 120 ίππων, έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CΟ2 μόλις 132 g/km, που συνεπάγεται ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόλις 132 ευρώ. Ο εξαιρετικός αυτός συνδυασμός υψηλής απόδοσης, μεγάλης οικονομίας και χαμηλών ρύπων οφείλεται στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσης του κινητήρα χάρη στο σύστημα Multiair και στην υιοθέτηση συστήματος Start&Stop στο στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται προσωρινά (π.χ. φανάρι), ώστε να μη σπαταλάει άσκοπα βενζίνη και να μην εκπέμπει ρύπους.
Το Bravo 1.4 Multiair, όμως είναι ένα Fiat κι αυτό σημαίνει ότι η οδηγική απόλαυση βρισκόταν ψηλά στις προτεραιότητες των μηχανικών που το δημιούργησαν.. Έτσι, εκτός από τη δύναμη του κινητήρα, που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, για πιο δυναμικές οδηγικές εμπειρίες υπάρχει (στις εκδόσεις Sport) η λειτουργία Sport, που ενεργοποιείται με ένα διακόπτη και αλλάζει την απόκριση στην πίεση του γκαζιού και την απόκριση στο τιμόνι, δίνοντας μία ακόμα πιο «σπορτίφ» αίσθηση στο αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα για την έκδοση Sport, αξίζει μια αναφορά στο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, Blue&Me (σύστημα ανοιχτής συνομιλίας μέσω Bluetooth και θύρα USB), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ESP με MSR & Hill Holder, ζάντες αλουμινίου 17’’ και αισθητήρες παρκαρίσματος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου