Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Δύναμη και κομψότητα...

Αθλητικό, ισχυρό, κομψό, το "SXC", ένα Πρωτότυπο Αυτοκίνητο από το Σχεδιαστικό Κέντρο της Peugeot στο China Tech Center στην Σαγκάη, εξερευνά τον κόσμο ενός αποκλειστικού και μοντέρνου Crossover.
Με το SXC, που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, η Peugeot επιβεβαιώνει τις διεθνείς φιλοδοξίες της, επεκτείνοντας τη δυνατότητά της να προσαρμόζεται στις ειδικές απαιτήσεις κάθε αγοράς, ενώ παράλληλα εκφράζει το όραμά της για το μέλλον και επιδεικνύει την ικανότητά της να συνδυάζει την αναζήτηση της υπεροχής με το συναίσθημα.

Το 2010, η Peugeot αποκάλυψε την εξέλιξη στους σχεδιαστικούς της κώδικες μέσω διαφόρων πρωτότυπων αυτοκινήτων: το SR1 (roadster μεγάλου τουρισμού), το BB1 (αυτοκίνητο πόλης, μήκους 2.50m, για 4 άτομα), το EX1 (διθέσιο roadster, 100% ηλεκτρικό, που ξεπέρασε τα καταγεγραμμένα ρεκόρ επιτάχυνσης σε Γαλλία και Κίνα) και το HR1 (αποκλειστικό, καινοτομικό αυτοκίνητο πόλης). Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάη, οι σχεδιαστές της εταιρίας εκφράζονται σε μία άλλη κατηγορία, που γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κινεζική αγορά, αυτή των Crossover. Έτσι, με το SXC (Shanghai Cross Concept), γίνεται μία μελέτη του ίδιου θέματος: αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο υιοθετεί συγκεκριμένα χαρακτηριστικά από τον κόσμο των SUV (δύναμη, ψηλή θέση οδήγησης, ασφάλεια, κλπ), με έμπνευση από τον μοντέρνο σχεδιασμό, είναι κομψό και εκλεπτυσμένο, παρόμοιο με μια μπερλίνα μεγάλης κατηγορίας.
Ήταν οι σχεδιαστικές ομάδες της Peugeot με βάση το China Tech Center στην Σαγκάη, που σχεδίασαν το όχημα. Ως αποτέλεσμα, η Peugeot επιβεβαιώνει ένα σχεδιαστικό όραμα που είναι ισχυρό και αναγνωρίσιμο, και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά είδη αμαξώματος, όπως επίσης όπως και στις διαφορετικές απαιτήσεις των αγορών.

Το SXC είναι ένα όχημα με ισχυρό χαρακτήρα, με σχεδιασμό που εκφράζει δύναμη και ισχύ, χωρίς διάθεση επίδειξης, μέσω γραμμών που είναι απλές και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένες, κομψές και ρευστές, που τονίζουν τον αθλητικό, μυώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Κάθε λεπτομέρεια είναι ακριβώς σμιλευμένη σε ένα αμάξωμα εντυπωσιακού μεγέθους (με μήκος 4.870 m, ύψος 1.610 m και πλάτος 2.035 m).

Εμπρός, το SXC φέρει τους ‘νέους στυλιστικούς κώδικες’ της Peugeot. Το θέμα της μοναδικής γρίλιας, που φαίνεται να ξεχωρίζει από το πλαίσιο, ταιριάζει αρμονικά. Τα αμυγδαλωτά φώτα, δίνουν στο όχημα ένα έντονο βλέμμα που ταιριάζει με το έμβλημα της Εταιρίας, το λιοντάρι, που είναι περήφανα τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του καπώ. Αυτό το βλέμμα τονίζεται από μία φωτεινή γραμμή LED, αναγνωρίσιμη ημέρα και νύχτα. Αυτή η οπτική υπογραφή υπάρχει και στα πίσω φώτα, σε σχήμα boomerang που έχουν σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή.
Και άλλες λεπτομέρειες υψηλής τεχνολογίας έχουν μελετηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, όπως οι καθρέπτες που διαθέτουν κάμερες για ορατότητα πίσω.
Οι μπάρες οροφής, με πρωτότυπο σχεδιασμό, το πλαίσιο της πλευρικής κρυστάλλινης επιφάνειας,… πολλές λεπτομέρειες είναι κατασκευασμένες από ματ αλουμίνιο, ένα ελαφρύ και κομψό υλικό, που ενισχύει τον αποκλειστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το σχέδιο των τροχών μεγάλων διαστάσεων (22"), υποδηλώνει εκλεπτυσμό και δύναμη, και συμβάλλει στην γενική ισορροπία του αυτοκινήτου.
Τέλος, ο σχεδιασμός του οχήματος, το μεγάλο μέγεθος, η διαιρούμενη σε δύο μέρη πανοραμική του οροφή, η προσβασιμότητα μέσω αντίθετα ανοιγόμενων πορτών, … υπόσχονται έναν ιδιαίτερα ευρύχωρο χώρο επιβατών, μέσα στον οποίο καθένας από τους 4 επιβάτες θα απολαύσει την φροντίδα που του αξίζει.

Μία από τις προτεραιότητες της Peugeot είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης στην περιβαλλοντική διαχείριση στα επόμενα χρόνια. Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία HYbrid4: με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης εμπρός (που κινεί τους εμπρός τροχούς) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα πίσω (που οδηγεί τους πίσω τροχούς), αυτή η τεχνολογία επιτρέπει κίνηση και στους 4 τροχούς όταν οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα, προς όφελος της ασφάλειας και της πρόσφυσης σε ακραίες συνθήκες. Επιτρέπει επίσης την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και «μηδενικές εκπομπές ρύπων» μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα.
Κάτω από το καπώ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης 1.6 l THP αποδίδει ισχύ 160 kW (218 hp): ο Όμιλος PSA χρησιμοποιεί την πιο εξελιγμένη τεχνολογία για να κατασκευάζει κινητήρες μικρού κυβισμού που συνδυάζουν υψηλό επίπεδο επιδόσεων και περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό κινητήρα 70 kW (95 hp), η συνδυασμένη απόδοση είναι 230 kW (313 hp) με μεικτή κατανάλωση καυσίμου μόλις 5.8 l/100 km και εκπομπές CO2 143 g/km.
Η αποτελεσματικότητα αυτών των κινητήρων σε συνδυασμό με την αναγνωρισμένη τεχνογνωσία της εταιρίας αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, επιτρέπουν στο πρωτότυπο SXC να συνδυάζει την αίσθηση της πραγματικής οδηγικής απόλαυσης με την αναζήτηση της τελειότητας για ένα υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας … υποσχόμενο στον οδηγό μία μοναδική οδηγική εμπειρία.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου