Σάββατο, 2 Απριλίου 2011

Αυτοκίνητα από τροπικά φρούτα και στάχτες!

Απίστευτο κι όμως αληθινό! «Πράσινα» αυτοκίνητα από ανανάδες, μπανάνες και καρύδες μπορεί να κυκλοφορούν στους δρόμους σε δύο χρόνια, σύμφωνα με ερευνητές στη Βραζιλία, οι οποίοι χρησιμοποιούν φυτικές ίνες για να δημιουργήσουν μια νέα γενιά υπερανθεκτικών εξαρτημάτων, αμαξωμάτων, ακόμη και τμημάτων του κινητήρα! 
 
Παράλληλα, άλλοι επιστήμονες στις ΗΠΑ σχεδιάζουν ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος από στάχτες άνθρακα!

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο, σύμφωνα με τη βρετανική «Daily Mail», που παρουσίασαν την πρωτοποριακή εργασία τους σε συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας στην Καλιφόρνια, ανέφεραν ότι η ενίσχυση του πλαστικού των οχημάτων με μικροσκοπικές ίνες από φρούτα, προσδίδει στο υλικό πολύ μεγάλη ανθεκτικότητα. «Οι ιδιότητες αυτών των πλαστικών είναι απίστευτες», δήλωσε ο επικεφαλής μελετητής. Όπως είπε, τα «φρουτοπλαστικά» είναι ελαφρά αλλά πολύ δυνατά, περίπου 30% ελαφρύτερα και τρεις έως τέσσερις φορές δυνατότερα σε σχέση με ένα κοινό πλαστικό. Μερικές από τις φρουτοίνες είναι ανθεκτικές σαν «Κέβλαρ», το υλικό από το οποίο κατασκευάζονται αλεξίσφαιρα γιλέκα. Επίσης, τα φυτικά πλαστικά προστατεύουν καλύτερα έναντι της ζέστης, ενώ λερώνονται λιγότερο από λεκέδες σε σχέση με τα συμβατικά πλαστικά και φυσικά είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Την ίδια στιγμή, στις ΗΠΑ, ερευνητές του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου της Ν. Υόρκης, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο εξειδικευμένο περιοδικό για μέταλλα «Journal of Metals», σύμφωνα με το «Scientific American», εστιάζουν την προσοχή τους στα υπολείμματα από την καύση άνθρακα, τα οποία, όπως πιστεύουν, μπορούν να αξιοποιηθούν για να παραχθούν πιο ελαφριά και λιγότερα ενεργοβόρα αυτοκίνητα (βενζινοκίνητα και ηλεκτρικά). Οι μελετητές αναπτύσσουν μια πρωτοποριακή τεχνολογία που χρησιμοποιεί ένα μέρος της στάχτης για να κατασκευάσει οχήματα τουλάχιστον κατά 10% πιο ελαφριά από τα συμβατικά. Αυτό καθίσταται εφικτό επειδή οι στάχτες του άνθρακα περιέχουν μικροσκοπικές σφαιρικές δομές, ένα είδος δυνατών φυσαλίδων, που μπορούν να απομονωθούν από την υπόλοιπη στάχτη. Η επικάλυψη αυτών των κενών σφαιριδίων με νικέλιο, χαλκό ή άλλο συνθετικό μέταλλο ή κεραμικό υλικό καταλήγει στη δημιουργία ενός σούπερ ανθεκτικού νέου υλικού, που στη συνέχεια μπορεί να αναμιχθεί με ποικίλα μέταλλα και να αξιοποιηθεί στην παραγωγή αυτοκινήτων. Οποιοδήποτε είδος μετάλλου είναι δυνατό να περιέχει μέχρι 60% αυτά τα σφαιρίδια της στάχτης άνθρακα, ένα ποσοστό που είναι δυνατό να αυξομειωθεί ανάλογα με την επιδιωκόμενη ανθεκτικότητα του εξαρτήματος του οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, είναι εφικτό να μειωθεί δραστικά η περιεκτικότητα του αυτοκινήτου σε χάλυβα και αλουμίνιο, πράγμα που θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του βάρους του (χωρίς το όχημα να χάνει σε ανθεκτικότητα) αλλά και της κατανάλωσης καυσίμων.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου