Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Το MiTo και σε 1300 κ.εκ.

Alfa Romeo MiTo με κινητήρα 1.3 MultiJet ECO (95 hp)

Ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας έρχεται να εμπλουτίσει τη διαθέσιμη γκάμα της Alfa Romeo MiTo και να φέρει επανάσταση με τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες του.
Η έκδοση χρησιμοποιεί τον δεύτερης γενιάς κινητήρα των 1.3 λίτρων που με τη βοήθεια υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμού Common Rail, από τα 1.3 λίτρα επιτυγχάνει την κορυφαία απόδοση των 95 ίππων και 200 Nm ροπής, συνδυασμένα με κατανάλωση που κατά μέσο όρο -σε μικτό κύκλο- βρίσκεται μεταξύ 4,0 και 4,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Μπορεί ο νέος κινητήρας να έχει «πράσινο» προσανατολισμό όμως και οι επιδόσεις είναι σύμφωνες με την παράδοση της Alfa Romeo, παραμένοντας μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία, αφού το αυτοκίνητο επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 180 χιλιομέτρων ανά ώρα και επιταχύνει από στάση στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 11,6 δευτερόλεπτα.

Έχοντας σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την FPT -Fiat Powertrain Technologies, ο νέος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας 1.3 JTDM-2 ανήκει στη δεύτερη γενιά των JTDM κινητήρων και διαθέτει νέο ψεκασμό τεχνολογίας Common Rail ο οποίος γίνεται σε συνεργασία με την εντελώς νέα βαλβίδα ψεκασμού, ελέγχοντας την ποσότητα του πετρελαίου που διοχετεύεται στο θάλαμο καύσης με υψηλότατο βαθμό ακρίβειας, έτσι ώστε η διαδικασία του ψεκασμού του καυσίμου να είναι ταχύτερη και πιο «έξυπνη» από το παρελθόν. Λόγω του αυξημένου αριθμού των ψεκασμών (έως και 8 ανά χρόνο περιστροφής του κινητήρα), οι ψεκαστήρες βελτιστοποιούν την εισαγωγή του καυσίμου στο θάλαμο και ως εκ τούτου η διαδικασία καύσης του πετρελαίου γίνεται πιο προοδευτική, με θετικές συνέπειες όχι μόνο στην κατανάλωση καυσίμων, αλλά και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στο θόρυβο του κινητήρα καθώς και στην απόδοσή του. Ως αποτέλεσμα τούτου, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Common Rail, ο νέος 1.3 JTDM-2 κατατάσσεται στην κατηγορία Euro 5 αναφορικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η δεύτερη γενιά των κινητήρων JTDM εκπροσωπεί την εξέλιξη του συστήματος ψεκασμού Common Rail που σήμερα, μετά την JTD (1997) και JTDM (2003), επιτρέπει στην Alfa Romeo να πρωτοπορήσει στον τομέα της περιβαλλοντικής προστασίας και να αποτελέσει πρότυπο σύμφωνο με τους μελλοντικούς κανονισμούς για τους εκπεμπόμενους ρύπους. Οι JTDM-2 κινητήρες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο προηγμένες στρατηγικές για τη βελτίωση της καύσης: για παράδειγμα, η χρήση του εξελιγμένου ψεκαστήρα μειώνει όχι μόνο το θόρυβο, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου και, ενόψει των κανονισμών Euro 6, μειώνει τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων (30% μείωση των οξειδίων του αζώτου).

Σε σύγκριση με την πρώτη γενιά κινητήρων 1.3 JTDM, ο νέος JTDM-2 που τροφοδοτεί την Alfa Romeo MiTo διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας που εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη υπερσυμπίεση σε όλο το φάσμα λειτουργίας: η αύξηση της απόδοσης φθάνει έως και τους 5 ίππους με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 6% (αστικός κύκλος), χάρη και στο σύστημα Start&Stop, ένα σύστημα που σταματά προσωρινά τη λειτουργία του κινητήρα και στη συνέχεια τον επαναθέτει σε λειτουργία, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και το θόρυβο στο θάλαμο των επιβατών όταν είναι σε λειτουργία. Σε συνδυασμό με το Start&Stop, ο νέος 1.3 JTDM-2 κινητήρας που τοποθετείται στην Alfa Romeo MiTo προσφέρει επίσης ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό για την προστασία του περιβάλλοντος: την «Ένδειξη Αλλαγής Ταχύτητας» (Gear Shift Indicator), ένα σύστημα που προτείνει πότε πρέπει να γίνει αλλαγή σε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ή αντίστοιχα «κατέβασμα» σε μικρότερη σχέση βελτιώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.

Ο νέος κινητήρας ήρθε για να εμπλουτίσει την γκάμα ενός άκρως επιτυχημένου μοντέλου που έχει αποσπάσει διακρίσεις όπως το Auto Europa 2009 από την UIGA (ιταλική ένωση δημοσιογράφων αυτοκινήτου) και ανώτατη διάκριση πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης Euro NCAP. Το μυστικό της επιτυχίας του βρίσκεται σε ένα έξυπνο συνδυασμό εμφάνισης και επιδόσεων. Το ιταλικό στιλ και η μηχανική υπεροχή στοχεύουν στη μέγιστη οδηγική απόλαυση εξασφαλίζοντας απόλυτη ασφάλεια.

Οι ισχυροί και φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικά κιβώτια αλλά και με τα νέας τεχνολογίας αυτόματα κιβώτια TCT. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν και την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.400 κ.εκ. με 120 ίππους με κινητήρα διπλής καύσης (υγραέριο ή βενζίνη), ένα συναρπαστικό μείγμα δύναμης και τεχνολογίας, σύμφωνο με τις αξίες της μάρκας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου