Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Ford KA - Παρουσιάστηκε στο τεύχος Νο7

Ford KA
Γράφει ο Νίκος Σκέμπερης
Τα πράγματα στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης έχουν αλλάξει αρκετά τον τελευταίο καιρό και δεν είναι λίγες οι φορές που διαβάζουμε για συγχωνεύσεις εταιρειών ή συνεργασίες (joint ventures) για παραγωγή κινητήρων, εξαρτημάτων ή ακόμα και ολόκληρων αυτοκινήτων. Ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις, η Ford αποφάσισε να φέρει στην αγορά τον αντικαταστάτη του πετυχημένου μικρού KA και για το σκοπό αυτό ήρθε σε συνεργασία με την Fiat, για την από κοινού παραγωγή του νέου KA, του Fiat Panda και του Fiat 500.
Η αντικατάσταση ενός καλού και εξελιγμένου αυτοκινήτου είναι πάντα δύσκολη η Ford όμως δε σάστισε. Χρησιμοποίησε τη μεγάλη εμπειρία της Fiat στα μικρά αυτοκίνητα και έβαλε το γούστο της στην εμφάνιση (Kinetic Design) και τη δική της τεχνογνωσία στην οδική συμπεριφορά. Μοντέλα, όπως το πρώτο KA (ειδικά το SportKA), το Fiesta, το Focus και το Mondeo σε όλες τους τις εκδόσεις, έθεταν πάντα ψηλά τον πήχη στην οδήγηση παράδοση η οποία, από ότι φαίνεται, συνεχίζεται.
Η εμφάνιση θυμίζει πολύ το πανέμορφο Fiesta σε μια cartoon σμίκρυνση, έχει έντονη την εταιρική ταυτότητα, χωρίς όμως να είναι βαρετό. Τα χαρούμενα χρώματα δίνουν έξτρα πόντους, ενώ στο εσωτερικό, το ταμπλό και οι χρωματισμοί είναι ό,τι πρέπει για τις ατέλειωτες ώρες κίνησης στην πόλη. Η κονσόλα είναι βολική για τον οδηγό και το κάθισμα ψηλό και κάπως επίπεδο για εύκολη επιβίβαση-αποβίβαση. Οι χώροι είναι καλοί μπροστά σε γόνατα και κεφάλι, ενώ και πίσω θα χωρέσουν 2 άτομα, αρκεί να μη ξεφύγει πολύ η βόλτα στο κέντρο. Η κατηγορία όμως αυτή δεν αξιώνει τόσο τεράστιους χώρους, όσο τσαχπινιά, ευκολία και άνεση στις μετακινήσεις εντός πόλης.
Στην πόλη, το KA είναι όσο μικρό (3,62μ. μήκος) και στενό (1,65μ. πλάτος) χρειάζεται ο οδηγός. Το KA, σε συνδυασμό με τον 8βάλβιδο 1.25αρη κινητήρα της Fiat που φορά και το 500, «ακούει» τον οδηγό και καταφέρνει να είναι οικονομικότατο αλλά και ευκολοδήγητο. Παρ’ ότι το πλαίσιο είναι κοινό με το Fiat 500, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, υπάρχουν αλλαγές στην κρεμαγιέρα του τιμονιού, στα ελατήρια και στα silent block, αλλά και προσθήκη αντιστρεπτικής πίσω για καλύτερο κράτημα.
Αποτέλεσμα; Μην απορήσετε αν βλέπετε συχνά τα KA να οδηγούνται σβέλτα. Το αμάξι αυτό έχει τον τρόπο να βάζει τον οδηγό στο παιχνίδι με την προθυμία του μοτέρ, τις μικρές διαστάσεις αλλά και τη φιλική του συμπεριφορά. Και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερο κόστος αγοράς ή συντήρησης.
O CEO της Ford, Alan Mulally, δήλωσε ότι θα ήθελε αυτό το αυτοκίνητο να εισαχθεί και στην αμερικάνικη αγορά, τώρα που αυτή άρχισε να στρέφεται σε πιο μικρά μεγέθη αμαξωμάτων και κινητήρων. Αυτό σημαίνει πολλά για το συγκεκριμένο μοντέλο, ενώ οι απανταχού φίλοι των μικρών GTi καλό θα ήταν να βομβαρδίσουν με e-mail την Ford ζητώντας ένα νέο SportKΑ, του οποίου η επιτυχία θα ήταν δεδομένη, πάνω σε μια τέτοια βάση.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει RadioCD με mp3 και υποδοχή εξωτερικών πηγών ήχου AUX, αυτόματο κλιματισμό, 6 αερόσακους και ESP, Bluetooth σύνδεση με κινητό τηλέφωνο και φώτα Guide Me Home. To KA όμως μπορεί να γίνει πιο ιδιαίτερο με τα εξωτερικά πακέτα Grand Prix, Piste, Jump, Sunrise και Electric Orange. Οι εκδόσεις που υπάρχουν είναι η Ambiente, η Trend και η Titanium και ξεκινούν από 8.995€ έως 10.775€.
Κυβισμός: 1.242 κ.εκ.
Ισχύς: 69/5500 (ίπποι/σαλ)
Ροπή: 10,4/3000 (kgm/σαλ)
0-100 χλμ/ώρα: 12,8”
Τελική ταχύτητα: 160 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση λ/100 χλμ: 5,1
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3620x1658x1505
Χώρος αποσκευών: 224 λίτρα

Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 έτη
Βαφή: 2 έτη
Διάτρηση: 12 έτη
Βασική τιμή μοντέλου: 8.995€
Έκδοση δοκιμής: 8.995€

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Ή ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου