Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Η PIRELLI φέρνει την επανάσταση στα ελαστικά F1 για το 2013

Η Pirelli ξεκινά τη σεζόν του 2013 στη Formula 1 με μία πλήρως ανανεωμένη γκάμα P Zero για στεγνό καιρό και Cinturato για βροχή. Τα νέα ελαστικά έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τις επιθυμίες των ομάδων και τους κανονισμούς της FIA, του κυβερνώντος σώματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Χάρη στις τελευταίες εξελίξεις οι γόμες έχουν γίνει πιο μαλακές, οι σκελετοί πιο εύκαμπτοι, ενώ η κορώνα έχει ενισχυθεί. Στόχος αυτών των καινοτομιών που αλληλοσυμπληρώνονται, είναι η βελτίωση των επιδόσεων και η αύξηση του θερμικού degradation (πτώση απόδοσης), ώστε να διασφαλίζονται τουλάχιστον δύο pit stops ανά αγώνα και να αυξάνονται οι στρατηγικές επιλογές των ομάδων. Τα προφίλ έχουν επίσης διαφορετική εμφάνιση με χρώματα πιο εντυπωσιακά και με νέα σήμανση: πορτοκαλί, στη θέση της περσινής ασημί η οποία δήλωνε τη σκληρή γόμα. Υπολογιστικές Προσομοιώσεις και Χιλιάδες Χιλιόμετρα Δοκιμών Στη φάση εξέλιξης των σειρών 2013 P Zero και Cinturato έγιναν χιλιάδες υπολογιστικές προσομοιώσεις από τους μηχανικούς της Pirelli όλο το 2012, με χρήση προηγμένου λογισμικού προβλέψεων. Οι προσομοιώσεις αυτές που υποστηρίχτηκαν από εργαστηριακά τεστ των γομών, ενσωματώθηκαν στα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί κατά τη διάρκεια των grand prix και των επτά χιλιάδων χιλιομέτρων που καλύφθηκαν σε πέντε ιδιωτικές δοκιμές με το Renault R30. Το μονοθέσιο δοκιμών της Pirelli οδήγησε ο Jaime Alguersuari και ο Lucas Di Grassi σε Χερέθ, Σπα Βαρκελώνη (σε δύο δοκιμές) και ο Paul Ricard (δοκιμή σε χειμερινές συνθήκες). Το ντεμπούτο της νέας γκάμας ελαστικών Pirelli για το 2013 θα γίνει στην πρώτη δοκιμή της Formula 1 στη Χερέθ, αρχές Φεβρουαρίου. Υψηλότερες Θερμοκρασίες, Πιο Μαλακά Προφίλ, Αυξημένες Επιδόσεις Το χαρακτηριστικό γνώρισμα των ελαστικών Pirelli F1 για φέτος είναι πιο μαλακές γόμες για ταχύτερη επίτευξη μέγιστης θερμοκρασίας λειτουργίας και χρόνους γύρου περίπου 0,5 δευτ. ταχύτερους από πέρσι. Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας ελαστικών Pirelli, το νέο σκληρό ελαστικό PZero Orange δεν απέχει πολύ από το περσινό μεσαίο. Αποτέλεσμα: ταχύτερο θερμικό degradation με μεγαλύτερο παράθυρο μέγιστων επιδόσεων του ελαστικού. Η πρόσφυση έχει επίσης βελτιωθεί, κάτι που μεταφράζεται σε ταχύτερους χρόνους γύρου, κυρίως κατά την έξοδο από στροφές και σε σημεία με απαιτήσεις συνδυασμένης πρόσφυσης - από φρενάρισμα σε επιτάχυνση και το αντίθετο. Η διαφορά επιδόσεων μεταξύ των γομών θα ξεπερνά πλέον τα 0.5s στο γύρο, σε αντίθεση με πέρσι που συχνά ήταν μικρότερη, ιδιαίτερα μετά τα μέσα της σεζόν. Η ταχύτερη θερμική πτώση απόδοσης (degradation) σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη διαφορά επιδόσεων μεταξύ γομών θα ενθαρρύνει τις προσπεράσεις. 11 Σετ Ελαστικών Slick ανά Μονοθέσιο με Barcode Καταγραφής Τα ελαστικά Formula 1 σχεδιάζονται στα εργαστήρια της Pirelli στο Μιλάνο και κατασκευάζονται στις ειδικές εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Izmit (Τουρκία). Αφού περάσουν τον έλεγχο ποιότητας και λοιπούς ελέγχους, τα ελαστικά αποστέλλονται στον κόμβο logistics (διακίνησης) της Pirelli στο Didcot (Βρετανία) από τον οποίο φορτώνονται για τις διάφορες πίστες του ημερολογίου. Και πάλι, κάθε μονοθέσιο της Formula 1 θα έχει στη διάθεσή του 11 σετ ελαστικών το Σαββατοκύριακο του grand prix, με έξι σετ σκληρότερης και πέντε σετ πιο μαλακής γόμας. Συνολικά, η Pirelli παρέχει περίπου 1800 ελαστικά σε κάθε αγώνα. Τα ελαστικά παρέχονται σε κάθε ομάδα τυχαία, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, με τη χρήση barcodes. Οι υπεύθυνοι της FIA κατανέμουν τα ελαστικά στις ομάδες χωρίς εμπλοκή της Pirelli στη διαδικασία. Κάθε ελαστικό φέρει ένα barcode στο προφίλ που χαράσσεται πριν τη διαδικασία βουλκανισμού και αποτελεί και την ταυτότητα του ελαστικού. Η ομάδα της Pirelli στην πίστα θα αποτελείται από 55 άτομα περίπου και φέτος, μεταξύ των οποίων τεχνικοί τοποθέτησης, προσωπικό logistics, προσωπικό φιλοξενίας και μηχανικό. Όπως πάντα, κάθε ομάδα θα έχει το δικό της αποκλειστικό μηχανικό Pirelli.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου