Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2012

Η καλή διαχείριση ελαστικών διασφάλισε στον Vettel μία νίκη στην Κορέα

Η τρίτη συνεχόμενη νίκη του πιλότου της Red Bull, Sebastian Vettel, μετά τις επιτυχίες του σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία, σφίγγει ακόμα περισσότερο τον κλοιό στο πρωτάθλημα των οδηγών, τέσσερις μόλις γύρους πριν την ολοκλήρωση της σεζόν. Ο Vettel ξεκίνησε τον αγώνα 2ος με πολύ μαλακά ελαστικά Pirelli P Zero Red, και στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο stints με μαλακά P Zero Yellow διεκδικώντας τη νίκη από τον team mate του Mark Webber, ο οποίος ξεκίνησε από την pole position. Η τέταρτη νίκη του Vettel για φέτος του δίνει το προβάδισμα στην κατάταξη των οδηγών, ενώ η τρίτη και τέταρτη θέση της Ferrari με τους Fernando Alonso και Felipe Massa αντίστοιχα, φέρνει την Ιταλική ομάδα στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Ο Lewis Hamilton της McLaren ήταν ο πρώτος από τους πρωτοκλασάτους οδηγούς ο οποίος ήρθε στα pits στο 13ο γύρο σε μία πίστα που καταπονεί τρομερά το εμπρός δεξί ελαστικό. Εν τούτοις, με χαμηλό συντελεστή φθοράς και οι δύο γόμες επέδειξαν αντοχή και απόδοση στο σιρκουί Yeongam. Μετά από δύο γύρους, ο επικεφαλής του αγώνα Vettel έκανε την πρώτη του στάση στα pits για αλλαγή σε μαλακές γόμες όπως ο Hamilton. Διαφορετική στρατηγική ακολούθησε ο Sergio Perez της Sauber, ο οποίος ξεκίνησε με μαλακό ελαστικό και στη συνέχεια άλλαξε σε πολύ μαλακό στο 18ο γύρο, ενώ ολοκλήρωσε τους τελευταίους 22 γύρους με μαλακές γόμες. Ο Webber δοκίμασε να χρησιμοποιήσει τη στρατηγική ελαστικών προς όφελός του, κάνοντας pit stop νωρίτερα από τον team mate του και στις δύο περιπτώσεις με σκοπό να τον προσπεράσει. Ο Vettel έκανε ένα δεύτερο pit stop διάρκειας μόλις 2,9 δευτερολέπτων για μαλακά ελαστικά στον 35ο γύρο και επιστρέφοντας τέθηκε πάλι επικεφαλής. Το τελευταίο σετ μαλακών ελαστικών τον κάλυψε για 20 γύρους, ενώ ο Webber διατήρησε το τελευταίο του σετ επί 23 γύρους – σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα ένα γύρο πριν το τέλος. Οι πρώτοι 10 οδηγοί ξεκίνησαν με πολύ μαλακά ελαστικά, που αποδείχτηκαν από 0,2 μέχρι 0,6 δευτερόλεπτα ταχύτερα ανά γύρο σε σχέση με τα μαλακά. Ο οδηγός με την υψηλότερη θέση (11η) που ξεκίνησε με μαλακή γόμα ήταν ο Jenson Button της McLaren αλλά βγήκε εκτός αγώνα στον πρώτο γύρο μετά από περιστατικό στην εκκίνηση. Έτσι στην κορυφή των πιλότων με μαλακά ελαστικά τέθηκε ο Perez, και ο Μεξικανός τερμάτισε τελικά 11ος με στρατηγική δύο pit-stop. Ο Hamilton υιοθέτησε στρατηγική τριών pit stop και τερμάτισε 10ος έχοντας ολοκληρώσει τον αγώνα με τα γρήγορα πολύ μαλακά ελαστικά μετά την τελευταία επίσκεψη στα pits στον 42ο γύρο. Ο Άγγλος προσπάθησε να κερδίσει θέσεις κατά τη διάρκεια του τελευταίου stint, αξιοποιώντας τις πρόσθετες επιδόσεις των πολύ μαλακών γομών της Pirelli, αλλά δέχτηκε πίεση από τον Perez με την McLaren του να σέρνει ένα κομμάτι συνθετικού γκαζόν που μάζεψε από πλάι της πίστας. Αντίθετα, ο Pastor Maldonado της Williams επέλεξε στρατηγική ενός pit-stop, αλλάζοντας από supersoft σε soft στον 21ο γύρο, ενώ οδήγησε επί 34 γύρους με το τελευταίο σετ μαλακών ελαστικών του. Ο Βενεζουαλός οδηγός τερμάτισε στην 14η θέση.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου