Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

Ετήσια αναφορά Pirelli 2011 με καινοτόμες εφαρμογές ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ MULTIMEDIA & IPAD


Α, Β, Γ: τρία γράμματα που ταξινομούν τους αριθμούς σε αλφαβητική σειρά, για να διαβάσει κάποιος - πέρα από τους αριθμούς και τις εικόνες - την κουλτούρα και ιστορία μιας εταιρίας, με τρόπο που δεν απευθύνεται μόνο σε ειδικούς αλλά στο κοινό γενικότερα. Αυτός είναι ο στόχος του δημοσιογραφικού project για την ετήσια αναφορά της Pirelli 2011 που παρουσίασε ο Πρόεδρος & CEO Marco Tronchetti Provera. Οι αριθμοί της ετήσιας αναφοράς αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης αφήγησης η οποία στόχο έχει να αποτυπώσει το πνεύμα και τις αξίες της Pirelli, πλαισιώνοντας το σύνηθες οικονομικό-δημοσιονομικό περιεχόμενο με εικόνες και κείμενα ειδικά επιλεγμένα ώστε να εξιστορούν το πιο 'άυλο' κομμάτι της εταιρίας. Ένας ελέφαντας, κυνηγημένος από ένα ποντίκι, βρίσκει καταφύγιο σε ένα ελαστικό, ένας άνδρας που γίνεται αυτοκίνητο, το επιμηκυμένο P που δηλώνει την ελαστικότητα της γόμας, η σόλα ενός παπουτσιού που παραπέμπει σε αγωνιστική πίστα της F1 είναι μερικές από τις εικόνες που - εμπνευσμένες από τον Ιταλικό φουτουρισμό και την Art Déco - δίνουν χρώμα και αίσθηση στις σελίδες της ετήσιας αναφοράς 2011. Εικόνες που ενσαρκώνουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Pirelli, όπως: αξιοπιστία, ευελιξία, ταχύτητα, τεχνολογία και καινοτομία.

Για να δώσει σ’ αυτές τις άυλες έννοιες μορφή και οντότητα, η Pirelli επέλεξε το δημιουργικό πνεύμα ενός ανερχόμενου νερού ταλέντου, του Ολλανδού εικονογράφου Stefan Glerum, και επιστράτευσε τέσσερις διεθνούς φήμης συγγραφείς: τον Γερμανό διανοούμενο H. M. Enzensberger και τους συγγραφείς Guillermo Martinez, William Least Heat-Moon και Javier Cercas. Παράλληλα με τις εικόνες, ο Stefan Glerum επινόησε μία ειδική γραμματοσειρά η οποία, με τη σφαιρικότητά της, παίζει με την ιδέα και τη φόρμα του ελαστικού προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερο σφρίγος και γραφιστική ταυτότητα σε μερικά σημεία του κειμένου. Έτσι, η Pirelli μεταμόρφωσε την ετήσια αναφορά της σε ένα έγγραφο με συλλεκτική αξία που θέλεις να το διαβάσεις πολλές φορές και να το κρατήσεις. Και εάν ο Αμερικανός William Least Heat-Moon διαβλέπει στο δρόμο και το ταξίδι – στρώνοντας κυριολεκτικά με γόμα το δρόμο - τη βάση για την οικονομική και πολιτιστική εξέλιξη μιας κοινωνίας πολιτών στην Αμερική σε σημείο που προτείνει να αντικατασταθούν τα αστέρια στη σημαία με ελαστικά, ο Javier Cercas αμφισβητεί τη σχέση μεταξύ καινούργιου και αγνώστου, τέχνης και τεχνολογίας. «Η σύγχρονη τέχνη και τεχνολογία ρισκάρουν για την ανακάλυψη του καινούργιου, αλλά μόνον η τεχνολογία μπορεί να εκπληρώσει το ανέφικτο όνειρο της μοντέρνας τέχνης: να διασφαλίζει ότι σχεδόν πάντα, το καινούργιο είναι το καλύτερο» καταλήγει ο Ισπανός συγγραφέας. Οι σκέψεις διάσημων συγγραφέων που συμμετέχουν στην ετήσια αναφορά και η δημιουργικότητα ενός ανερχόμενου νεαρού ταλέντου συναντώνται σε ένα γραφιστικό project την υλοποίηση του οποίου υπογράφει ο έμπειρος καλλιτεχνικός διευθυντής Francesco Valtolina. Αυτός κατάφερε να μεταμορφώσει κάθε τόμο σε αντικείμενο υψηλής τέχνης. Τρεις τόμοι – ‘Ετήσια Οικονομική Αναφορά’, ‘Αναφορά για τη Διακυβέρνηση και Δομή της κοινής ιδιοκτησίας’, ‘Αναφορά Βιωσιμότητας’ οι οποίοι αντιπροσωπεύουν την εξέλιξη της ετήσιας αναφοράς του προηγούμενου έτους που ήδη περιλάμβανε μία αρχική ερμηνεία της Pirelli στη φωτογραφία των φοιτητών της Nuova Accademia di Belle Arti di Milano (NABA). 

Μέσα από αυτό το project, η Pirelli επιβεβαιώνει πόσο σημαντική θεωρεί την επικοινωνία σαν βασικό όργανο για την ενίσχυση της μάρκας που σήμερα είναι από τις πιο διάσημες σε όλο τον κόσμο, ενσαρκώνοντας έννοιες όπως καινοτομία, έρευνα, ποιότητα και δημιουργικότητα. Επί 140 χρόνια στην αιχμή της διάδοσης της εταιρικής κουλτούρας της, αναζητώντας πάντα περισσότερες καινοτόμες φόρμες γλωσσικής έκφρασης και επικοινωνίας, η Pirelli έχει συνεργαστεί με τοπικά και διεθνώς καταξιωμένους δημιουργούς από το χώρο των γραφικών τεχνών και της φωτογραφίας, όπως οι Jeanne & Franco Grignani, Alessandro Mendini, Bruno Munari, Ugo Mulas, Ermanno Scopinich και άλλους που σχεδίασαν το διαφημιστικό πρόγραμμα της Μιλανέζικης εταιρίας, ενώ ονόματα όπως οι Carlo Emilio Gadda, Eugenio Montale και Umberto Eco έχουν συμβάλλει στη δημιουργία του περιοδικού της Pirelli, το σημείο συνάντησης τεχνολογικής και ανθρωπιστικής κουλτούρας, επιστήμης και τεχνολογίας. Pirelli iPad App Για την απλούστερη και πιο άμεση πρόσβαση στην Ετήσια Αναφορά 2011, η Pirelli δημιούργησε μία δωρεάν εφαρμογή iPad – την οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κατεβάσουν από το Apple’s App Store – που παρουσιάζει μία περίληψη με τα σημαντικότερα θέματά της: όχι μόνον αριθμούς, φωτογραφίες και κείμενα, όπως στην έντυπη έκδοση, αλλά και πρόσθετο περιεχόμενο multimedia για την υποστήριξη και ανάδειξη των οικονομικών μεγεθών. Μέσα από τη νέα εφαρμογή μπορεί κάποιος να βρει τις πιο πρόσφατες πληροφορίες: να ενημερωθεί για επιδόσεις, τα τελευταία εταιρικά νέα, το ημερολόγιο της εταιρίας, οικονομικές και σπορ δραστηριότητες. Η ψηφιακή πλατφόρμα της Pirelli στόχο έχει να κάνει το περιεχόμενο και τις πληροφορίες ευκολότερα προσπελάσιμες από διάφορες συσκευές: PC, ταμπλέτες και smartphones που μπορούν να εγγυηθούν τη συνεχή ενημέρωση των χρηστών οπαδών της Pirelli.



Πηγή: Pirelli



Περιοδικό Autokinisimag

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου