Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2012

Ταχύτητα, συνοχή και αντοχή για τη Βαλένθια


Το Ευρωπαϊκό Grand Prix είναι ο τρίτος συνεχόμενος αγώνας του ημερολογίου της F1 που διεξάγεται σε πίστα δημόσιων δρόμων και περιλαμβάνει το μεγαλύτερο αριθμό στροφών (25) από όλα τα σιρκουί της σεζόν. Λόγω των προβλεπόμενων υψηλών θερμοκρασιών, έχουν επιλεγεί μεσαίες P Zero White και μαλακές γόμες P Zero Yellow. Αυτός ο συνδυασμός υπογραμμίζει την αντοχή και τις επιδόσεις των ελαστικών σε μία πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες. Όπως στο Μονακό, οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ουσιαστικής σημασίας, ενώ οι επιδόσεις των μαλακών ελαστικών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην κατάταξη εκκίνησης των οδηγών. 

Στον αγώνα, η αντοχή και συνοχή του μεσαίου ελαστικού θα διαμορφώσει μέχρις ενός σημείου τη στρατηγική. Πολλές από τις στροφές είναι γρήγορες και συνεχόμενες, κάτι που δυσκολεύει τις προσπεράσεις και αφήνει ελάχιστα περιθώρια για ελιγμούς, με τα μονοθέσια να κινούνται κολλημένα το ένα πίσω από το άλλο. Στην τελευταία αλληλουχία στροφών αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι 290χλμ/ώρα, ενώ ακολουθεί δυνατό φρενάρισμα στην είσοδο της τελευταίας στροφής με την ταχύτητα να πέφτει από 310χλμ/ώρα στα 60 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 130 μέτρα. Η μέγιστη επιβράδυνση φτάνει στο 5,2g, με υψηλό κίνδυνο να μπλοκάρει κάποιος τροχός, αλλά η χάραξη της στροφής δεν αφήνει πολλά περιθώρια για προσπεράσεις. 

Έτσι η έμφαση μεταφέρεται στη στρατηγική, καθώς τα μονοθέσια προσπαθούν να κερδίσουν κάποιο πλεονέκτημα τόσο στα pits όσο και στην πίστα. Πέρσι, οι πρώτοι οδηγοί υιοθέτησαν όλοι την ίδια στρατηγική: εκκίνηση με μαλακό ελαστικό και τρία pit stop πριν την ολοκλήρωση του τελευταίου stint με μεσαίο ελαστικό. Καθώς τα μονοθέσια τρέχουν σε απόσταση αναπνοής το ένα από το άλλο, η σωστή τακτική θα είναι ακόμα πιο σημαντική αυτή τη φορά. Όπως συμβαίνει σε όλα τα σιρκουί δημόσιων δρόμων, το επίπεδο πρόσφυσης θα εξελίσσεται αισθητά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς όλο και περισσότερη γόμα στρώνεται στην πίστα.


Πηγή: Pirelli



Περιοδικό Autokinisimag

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου