Μετά την Ιαπωνία η Pirelli κινείται πρόσω ολοταχώς για την Κορέα για το δεύτερο εκτός Ευρώπης συνεχόμενο αγώνα της σεζόν - προηγήθηκε Μαλαισία & Κίνα στις αρχές της χρονιάς. Η ιδιαίτερα τεχνική πίστα Yeongam που βρίσκεται στο Mokpo, 400 χλμ. νότια της Σεούλ, διαμορφώνει ένα τελείως διαφορετικό σκηνικό σε σχέση με τη Suzuka. Όμως παρά τη δυσκολία του σιρκουί, η Pirelli φέρνει έναν από τους πιο τολμηρούς συνδυασμούς ελαστικών μέχρι σήμερα: P Zero Yellow soft και P Zero Red supersoft.
Τα ελαστικά αυτά θα αντιμετωπίσουν μία τεράστια πρόκληση στο Κορεατικό σιρκουί, το οποίο ήταν νέο στο ημερολόγιο της F1 πέρσι. Υπάρχουν αρκετές τεχνικές στροφές χαμηλών ταχυτήτων, και μερικές ταχύτερες καμπές που απαιτούν υψηλή ευελιξία από τα ελαστικά και το σετάρισμα του μονοθεσίου. Ο ασφαλτοτάπητας της πίστας, που χρησιμοποιείται για δεύτερη χρονιά, πιθανότατα θα έχει φθορές που αρχικά θα εκθέτουν το άγριο υπόστρωμα, κάτι που θα επιταχύνει τη φθορά των ελαστικών – κυρίως επειδή υπάρχουν αρκετά σημεία που απαιτούν βέλτιστη πρόσφυση.
Λόγω γρήγορων στροφών, η Κορέα έχει το υψηλότερο πλευρικό φορτίο από όλα τα σιρκουί όπου έχει χρησιμοποιηθεί ο συνδυασμός soft & supersoft: Μονακό, Ουγγαρία, Καναδάς και Σιγκαπούρη. Όπως ο Καναδάς, η πίστα Yeongam είναι ημι-μόνιμη, με το κομμάτι της που εκτείνεται δίπλα στο λιμάνι να αποτελείται από δημόσιους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν μεταβλητά επίπεδα πρόσφυσης, που επηρεάζουν το σετάρισμα. Η μεγάλη ευθεία πριν από την πρώτη αλληλουχία στροφών δεν βοηθά τα ελαστικά να ζεσταθούν αποτελεσματικά και όταν ξαφνικά πρέπει να αντιμετωπίσουν απότομες στροφές ενώ είναι κρύα, ο κίνδυνος ψυχρής αποκόλλησης και φθοράς αυξάνεται.
Ο καιρός στην Κορέα είναι μία ακόμα μεταβλητή παράμετρος, καθώς λόγω της παραθαλάσσιας θέσης του το Mokpo πλήττεται συχνά από τοπικές καταιγίδες. Πέρσι, η εκκίνηση καθυστέρησε και ο αγώνας διακόπηκε στη συνέχεια για 45 λεπτά λόγω νεροποντής.
Δηλώσεις του αγωνιστικού Διευθυντ'η της Pirelli Paul Hembery: «Η Κορέα υποβάλει τα supersoft ελαστικά στη σκληρότερη δοκιμασία της χρονιάς, αλλά με δεδομένο ότι το πρωτάθλημα έχει ήδη κριθεί, μας προσφέρεται μία πολύτιμη ευκαιρία να δοκιμάσουμε εναλλακτικές επιλογές, ώστε να συγκεντρώσουμε περισσότερα στοιχεία για του χρόνου. Λόγω της τραχιάς ασφάλτου και του συγκριτικά υψηλού πλευρικού φορτίου στην Κορέα ενδεχομένως να υπάρξει συγκριτικά μεγαλύτερος αριθμός pit stop από οδηγούς που βασίζουν τις στρατηγικές τους στο πιο μαλακό ελαστικό. Μερικοί ίσως προτιμήσουν να επικεντρωθούν στη σκληρότερη γόμα, επομένως ο αγώνας θα έχει και πάλι ιδιαίτερο ενδιαφέρον από άποψη στρατηγικών που θα εφαρμοστούν. Αλλά, όλες αυτές οι εικασίες δεν θα έχουν κανένα νόημα εάν βρέξει - που επίσης είναι πολύ πιθανό. Ανεξάρτητα από την εξέλιξη των πραγμάτων, ιστορικά θα είναι ένας αγώνας μεγάλης σημασίας για εμάς, καθώς είναι ο πρώτος στον οποίο πηγαίνουμε με ένα παγκόσμιο πρωταθλητή F1 με ελαστικά Pirelli μετά από 50 και πλέον χρόνια».
Από τη θέση του οδηγού Heikki Kovalainen (Team Lotus): «Η Κορέα είναι μία ενδιαφέρουσα πίστα αφού ένα τμήμα της έχει μεγάλες εξόδους διαφυγής, ενώ το άλλο αποτελείται από δημόσιους δρόμους με μπαριέρες που δεν αφήνουν περιθώρια για λάθη. Η επίτευξη του μέγιστου ρυθμού από την αρχή είναι αρκετά κρίσιμη καθώς η μεγάλη ευθεία στην έξοδο της Στροφής 2 με την πολύ κλειστή δεξιά στο τέλος είναι μία καλή ευκαιρία για προσπέραση αλλά στη συνέχεια, το υπόλοιπο του γύρου είναι ένα μίγμα στροφών χαμηλών και μεσαίων ταχυτήτων - γι αυτό πρέπει να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία και στα δύο τμήματα.
Η ιδιαιτερότητά της σε σχέση με τα περισσότερα άλλα σιρκουί έγκειται στο το ότι η πίστα είναι αριστερόστροφη. Αυτό δεν επηρεάζει το σετάρισμα αλλά μπορεί να έχει επίδραση σε μερικούς από τους οδηγούς. Όλοι εκπαιδεύουμε τους μύες του αυχένα μας για να αντιμετωπίσουμε τις απαιτήσεις του αγώνα, αλλά καθώς οι περισσότερες πίστες είναι δεξιόστροφες, πρέπει να δουλέψουμε λίγο σκληρότερα για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα, όπως πχ. στην τριπλή αριστερή Στροφή 8.
Από πλευράς ελαστικών πιστεύω ότι ίσως είναι παρόμοια με της Ιαπωνίας. Έχουμε μαλακά και πολύ μαλακά, αλλά επειδή η φθορά είναι μεγάλη στην Κορέα, κυρίως από τη Στροφή 10 στη Στροφή 17, πιστεύω ότι η στρατηγική και η αντοχή των ελαστικών θα παίξει κρίσιμο ρόλο. Πέρσι επειδή έβρεχε δεν είδαμε τις στρατηγικές των ελαστικών να αποδίδουν, αλλά πιστεύω ότι αν φέτος οι συνθήκες είναι στεγνές θα αποζημιωθούμε με ένα συναρπαστικό αγώνα».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου