Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα καθιστά το αυτοκίνητο στις περισσότερες περιπτώσεις διασκεδαστικό, αλλά μπορεί τα πράγματα να γίνουν και επικίνδυνα.
Εφόσον θελήσουμε να κινηθούμε γρήγορα με πισωκίνητο αυτοκίνητο, καλό είναι να γνωρίζουμε μερικά πράγματα.
Αν σκοπός μας είναι το παιχνίδι με το πίσω μέρος, δε χρειάζεται να έχουμε μεγάλη ταχύτητα κίνησης, αφού τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα. Το κατέβασμα ταχύτητας πριν τη στροφή και η πίεση στο γκάζι προκαλούν υπερστροφή ισχύος και εξαρτάται από τις ικανότητες του οδηγού και την κατάσταση της ασφάλτου το πόσο εύκολα θα αντιμετωπιστεί. Το ανάποδο τιμόνι είναι η βασική γνώση που πρέπει να έχει κάποιος.
Σε περίπτωση που θέλουμε απλά να κινηθούμε γρήγορα, αποφεύγουμε τις έντονες τιμονιές στις στροφές και διατηρούμε σταθερό το γκάζι, ιδιαίτερα στις εξόδους των στροφών. Αν γλιστρήσει για οποιοδήποτε λόγο (υπερστροφή τοποθέτησης) το πίσω μέρος, απαιτείται ψυχραιμία. Με ένα δυνατό πισωκίνητο που διαθέτει μπλοκέ διαφορικό, μπορείς με τους ανάλογους χειρισμούς να μετατρέψεις αυτήν την υπερστροφή σε ελεγχόμενη. Χρειάζεται εμπειρία όμως και πλήρης γνώση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και του οδηγού.
Όπως και στα προσθιοκίνητα, έτσι και στα πισωκίνητα, η οδική συμπεριφορά μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έτσι υπάρχουν και πισωκίνητα αυτοκίνητα, που μπορούν να είναι ουδέτερα ή και υποστροφικά στο όριο (μεσαία οικογενειακά, πολυτελείας κλπ.) ή αμιγώς υπερστροφικά, στοχεύοντας στην ευχαρίστηση του οδηγού (ρόουντστερ και κουπέ).
Από κει και ύστερα ,υπάρχουν και άλλες παράμετροι που ορίζουν τη συμπεριφορά ενός πισωκίνητου, όπως είναι το ζύγισμα ανάμεσα στους άξονες, η ιπποδύναμη, η παρουσία -ή μη- μπλοκέ διαφορικού, η θέση του κινητήρα (μπορεί να βρίσκεται στο κέντρο ή και πίσω).
Πηγή: www.newsbomb.gr
Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης
Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011
Οδηγίες για οδήγηση πισωκίνητου αυτοκινήτου
4:19:00 μ.μ.
Κανένα σχόλιο ακόμα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου