Το σκηνικό
Το P Zero Silver προδιαγραφών 2012, το σκληρότερο και πιο ανθεκτικό ελαστικό F1 της Pirelli, θα κάνει ντεμπούτο στο Grand Prix Μαλαισίας. Είναι ένας αγώνας που εξωθεί τα ελαστικά στα όρια των δυνατοτήτων τους λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών με τις θερμοκρασίες συχνά να σκαρφαλώνουν στα ύψη και πάντα αιωρούμενη την απειλή καταρρακτώδους βροχής.
Η τραχιά άσφαλτος του Sepang είναι μία από τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ελαστικά στις δύο μεγάλες ευθείες και τις αρκετές φουρκέτες του σιρκουί όπου δοκιμάζεται η ελκτική πρόσφυση.
Λόγω τέτοιων υψηλών απαιτήσεων, το Sepang είναι ιδανικό για το P Zero Silver από το οποίο προήλθε το πρόσφατο P Zero Silver αυτοκινήτων δρόμου, που παίρνει εύσημα για την αντοχή και τις επιδόσεις του.
Μαζί με το P Zero Silver hard για τη Μαλαισία έχει επιλεγεί το P Zero White medium που είδαμε στην Αυστραλία. Ο συνδυασμός καλύπτει άριστα το μεγάλο εύρος συνθηκών της Μαλαισίας, ενώ το πλήρως βρόχινο Cinturato Blue είναι σε ετοιμότητα για την περίπτωση καταρρακτώδους βροχής, συνηθισμένο φαινόμενο καθώς η περιοχή βρίσκεται μόλις βόρεια του ισημερινού. Ακόμα και όταν δεν βρέχει, η υγρασία παραμένει γύρω στο 80%, δοκιμάζοντας τη φυσική κατάσταση των οδηγών.
Η αυξημένη φθορά πέλματος που προκαλείται από την ιδιαιτερότητα των συνθηκών της Μαλαισιανής πίστας ενδέχεται να απαιτήσει περισσότερες στάσεις στα pits. Και πέρσι ο νικητής υιοθέτησε στρατηγική 3 pit stop. Ωστόσο, οι φετινές γόμες της Pirelli είναι γενικά πιο μαλακιές και ταχύτερες. Η σκληρή γόμα που θα δούμε αυτό το Σαββατοκύριακο στη Μαλαισία μοιάζει περισσότερο με τη μεσαία γόμα του 2011, γεγονός που υπογραμμίζει τη συνεχή εξέλιξη των νέων P Zero.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli Paul Hembery: «Η Μαλαισία αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες φετινές προκλήσεις και αυτό πολύ απλά οφείλεται στη φύση της πίστας και τον καιρό. Οι θερμοκρασίες στην πίστα ενδέχεται να αγγίξουν τους 50 βαθμούς Κελσίου και να υπάρξει διαφορά επιδόσεων μεταξύ των δύο γομών παρόμοια με της Αυστραλίας. Στόχος μας παραμένει να πετύχουμε διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου – αν και ουσιαστικά 'λείπει' μία διαβάθμιση μεταξύ μαλακής και σκληρής γόμας. Η πίστα της Μαλαισίας είναι καλή για προσπεράσεις, κάτι που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά των P Zero ελαστικών μας τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για να διευκολύνουν τις προσπεράσεις μέσω του προδιαγεγραμμένου ‘degradation’. Η στρατηγική ελαστικών θα είναι πολύ σημαντική, κυρίως σε ό,τι αφορά την 'προστασία' τους στην αρχή ενός stint. Πέρσι, η μάχη για τις θέσεις του βάθρου κρίθηκε στον τελευταίο γύρο και στόχος για τα φετινά ελαστικά είναι να πετύχουμε ακόμα μικρότερες διαφορές μεταξύ των οδηγών, μετά την αγωνιώδη εκκίνηση που είδαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία».
Από τη θέση του οδηγού Romain Grosjean, Lotus F1 Team: «Το Sepang είναι μεγάλη πρόκληση και μάλλον η αγαπημένη μου πίστα. Έτρεξα εκεί το 2008 στο Ασιατικό Πρωτάθλημα GP2 και πραγματικά τη λάτρεψα. Έίναι απολαυστική και φαρδιά, με γρήγορες στροφές και πολλές εναλλαγές κάτι που αυξάνει την οδηγική απόλαυση . Η τελευταία στροφή κρύβει παγίδες, αλλά απολαμβάνω ό,τι έχει σχέση με την αγωνιστική δράση στη συγκεκριμένη πίστα. Ίσως όχι τη ζέστη ή την υγρασία, αλλά είναι κι αυτή μία ακόμα πρόκληση. Η αλήθεια είναι ότι ανυπομονώ να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που αναδείξαμε στην Αυστραλία. Έχω καλές αναμνήσεις από τη συνεργασία μου με την Pirelli στον παρελθόν, όταν ήμουν οδηγός δοκιμών το 2010 την εποχή που ετοιμαζόταν να επιστρέψει στη Formula 1. Για μένα, τότε, ήταν μία εκπληκτική ευκαιρία να οδηγήσω πάλι μονοθέσιο F1 και να μάθω τα ελαστικά, πρωτόγνωρη εμπειρία. Στόχος μου ήταν να επιστρέψω στους αγώνες, που το πέτυχα και είμαι σίγουρος ότι η εμπειρία μου με την Pirelli βοήθησε. Από τότε πολλά συνέβησαν: Είμαι της άποψης ότι δεν πρέπει να εγκαταλείπουμε ποτέ το όνειρό μας».
Τεχνικές πληροφορίες:
• Αν και η άσφαλτος της Μαλαισίας προσφέρει άφθονη πρόσφυση, η όποια γόμα στρώνεται στην πίστα παρασύρεται από την σχεδόν καθημερινή δυνατή βροχή, η οποία την επαναφέρει στην αρχική της κατάσταση σε κάθε εκκίνηση.
• Τα ελαστικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου κάνουν την περισσότερη δουλειά στη Μαλαισία. Το πίσω αριστερό καταπονείται ιδιαίτερα καθώς διασφαλίζει την ελκτική πρόσφυση, με τη θερμοκρασία του να φτάνει τους 130 βαθμούς Κελσίου λόγω πλευρικής επιτάχυνσης έως και 3 G.
• Το σιρκουί του Sepang έχει μήκος 5,543 χλμ., με 56 γύρους που μεταφράζονται σε συνολική απόσταση 310.408 χλμ. Η πίστα εγκαινιάστηκε το 1999 και αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή παλιότερα ήταν ζούγκλα.
• Η πίστα δεν έχει πολλές ανωμαλίες, καθώς στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας το 2007, ενώ η μεγάλη ποικιλία στροφών απαιτεί σετάρισμα μέτριας αεροδυναμικής πίεσης. Η διάταξη της πίστας δε διαφέρει πολύ από της Βαρκελώνης: ένα από τα σιρκουί όπου η Pirelli έχει κάνει τις περισσότερες δοκιμές.
• Πέρσι, η Pirelli επέλεξε σκληρή γόμα προδιαγραφών 2011 και μαλακή γόμα, με αποτέλεσμα μία διαφορά περίπου 1,2 δευτερολέπτων μεταξύ των δύο ελαστικών. Φέτος, η διαφορά υπολογίζεται πολύ μικρότερη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου