Ζωντάνεψε η νότια πύλη της
Δ.Ε.Θ., χαμογέλασε ο Πολύγυρος, αναστέναξε ο Χολομώντας, ευχαριστήθηκαν οι θεατές και έδωσαν μάχη με το χρονόμετρο οι αγωνιζόμενοι. Τι άλλο θα μπορούσε να ευχηθεί ο οποιοσδήποτε από έναν αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος και δη από ένα Ράλλυ Δ.Ε.Θ. ; Μόνο μια ευχή στην περίπτωση του 44
ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ., λιγότερες εγκαταλείψεις.
Τέλος καλό… όλα καλά; Ναι και κάτι παραπάνω αφού ο αγώνας ήταν ολοκληρωμένος από κάθε άποψη. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή…
Γιατί ζωντάνεψε η Νότια Πύλη της Δ.Ε.Θ.; Γιατί τεχνικός έλεγχος και πανηγυρική εκκίνηση έγιναν συνεχόμενα στη Νότια Πύλη, δίνοντας την ευκαιρία στους περαστικούς να απολαύσουν τα αγωνιστικά για 6 συνεχόμενες ώρες. Γιατί τα πληρώματα αφού τελείωσαν τον τεχνικό έλεγχο δεν χρειάστηκε να μετακινήσουν τα αγωνιστικά, πέρα από το να τα ανεβάσουν στην ράμπα εκκίνησης. Γιατί η μουσική άρεσε στη νεολαία και τέλος επειδή τέσσερις χορεύτριες ντυμένες μαζορέτες έδωσαν το δικό τους εορταστικό στίγμα στην διαδικασία εκκίνησης.
Γιατί χαμογέλασε ο Πολύγυρος; Γιατί εκεί στήθηκε ο χώρος του
service park και ο τερματισμός, επιτρέποντας στους κατοίκους του Πολυγύρου από το πρωί της Κυριακής και καθ ΄ όλη την διάρκεια της μέρας να δουν τι συμβαίνει όταν τα αγωνιστικά δεν «μάχονται» στις ειδικές διαδρομές αλλά και να απολαύσουν τον τερματισμό και την απονομή κυπέλλων στους πρωταγωνιστές. Τέλος, γιατί μόλις ένα χιλιόμετρο από την πόλη ξεκινούσε η τρεις φορές επαναλαμβανόμενη ειδική διαδρομή Πολύγυρος, με εύκολη πρόσβαση από την παλιά εθνική οδό Πολυγύρου - Θεσσαλονίκης.
Γιατί αναστέναξε ο Χολομώντας; Γιατί μετά την πρόβα τζενεράλε στο Ράλλυ Θερμαϊκού η ειδική διαδρομή των 28 χλμ. απέδειξε στο 44ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. ότι μπορεί όχι μόνο να σταθεί ως ειδική διαδρομή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, αλλά να δώσει συγκινήσεις σε αγωνιζόμενους και θεατές , τις οποίες θυμόμαστε οι περισσότεροι μόνο από αγώνες περασμένων δεκαετιών.
Γιατί ευχαριστήθηκαν οι θεατές; Γιατί πέρα από τον υπέροχο καιρό, τα ωράρια ήταν προσιτά και οι προσβάσεις στις ειδικές διαδρομές εύκολες. Έτσι δεν ταλαιπωρήθηκαν οι θεατές, που αυτήν την χρονιά πραγματικά πλημμύρισαν το βουνό. Γιατί φέτος βρέθηκαν κοντά στους αγωνιζόμενους, όσο ποτέ άλλοτε. Γιατί είδαμε παιδιά να ενθουσιάζονται αλλά και να τρέχουν για αυτόγραφα, όπως κάναμε εμείς οι 40συν πριν από πολλά χρόνια.
Γιατί έδωσαν μάχη οι αγωνιζόμενοι; Γιατί στο 44ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. τα πληρώματα βίωσαν έναν αγώνα τόσο καλά σχεδιασμένο ώστε μόνο τους μέλημα ήταν η μάχη με τα χρονόμετρο. Από την αρχή ο αγώνας κράτησε σε εγρήγορση τα πληρώματα, σε αρκετά μάλιστα η θέση στην τελική κατάταξη κρίθηκε στο δευτερόλεπτο ή ακόμα και στα εκατοστά του δευτερολέπτου.
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι η αυλαία του 44
ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. έπεσε με τους Κύρκο – Πολυζώη και
Mitsubishi Evo IX να τερματίζουν στην 1
η θέση γενικής και στην 1
η θέση της κατηγορίας Ν4. Το πλήρωμα πήρε μια σχετικά άνετη νίκη, καθώς από την δεύτερη ειδική διαδρομή και μετά η διαφορά από τον ανταγωνισμό αυξήθηκε στα 25 δευτερόλεπτα επιτρέποντάς τους να ελπίζουν από νωρίς για τη νίκη. Πέρα όμως από τους πρώτους γενικής τα πράγματα δεν ήταν και τόσο ρόδινα καθώς τα πληρώματα που ακολουθούσαν, χρειάστηκε να δώσουν σκληρές μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις της δωδεκάδας. Οι μονομαχίες που ξεχώρισαν ήταν αυτές των Κοσμόπουλο – Ευτυχιάδη με
Renault Clio R3
Maxi vs Βαγγέλη και Σπύρο Ζάχο
Renault Clio Ragnotti και των Τοψή – Τσότσο με
Mitsubishi Evo IX vs Καλούδη – Ρούφο με
Mitsubishi EVO VIII.
Στην πρώτη μονομαχία νικητές αναδείχθηκαν οι Κοσμόπουλος – Ευτυχιάδης οι οποίοι κατάφεραν να τερματίσουν στην 2η θέση γενικής κατάταξης και στην 1η θέση της κατηγορίας F2 αφήνοντας την 3η θέση γενικής και την 2η θέση στην F2 στους Βαγγέλη και Σπύρο Ζάχο, οι οποίοι προηγούνταν μέχρι και την 3η ειδική διαδρομή. Στην προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα ένα ελαστικό άρχισε να χάνει αέρα με αποτέλεσμα να χαθούν και οι ελπίδες του πληρώματος για την δεύτερη θέση γενικής.
Στην δεύτερη μονομαχία το αποτέλεσμα κρίθηκε στην τελευταία ειδική διαδρομή διαψεύδοντας πολλούς οι οποίοι έλεγαν πως η ειδική είναι τόσο μικρή που δεν μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στα τελικά αποτελέσματα. Οι Καλούδης – Ρούφος ήρθαν όμως από τον Έβρο με το
Mitsubishi Evo VIII για να το διαψεύσουν. Μετά και την 4
η ειδική διαδρομή υστερούσαν κατά 0.84 δευτερόλεπτα έναντι των Τοψή – Τσότσο με
Mitsubishi Evo IX. Στο τρίτο και τελευταίο πέρασμα της ειδικής διαδρομής Πολύγυρος έγινε η «αλλαγή» στην κατάταξη, με τους Καλούδη –Ρούφο να ανατρέπουν την εις βάρος τους διαφορά των 0.84 δευτερολέπτων σε διαφορά 0.81 υπέρ τους. Δικαιωματικά λοιπόν η 4
η θέση γενικής και 2
η θέση στη Ν4 πήγε στο νεαρό πλήρωμα, ενώ η 5
η θέση γενικής και η 3
η θέση στην Ν4 στους παλαίμαχους Θεσσαλονικείς.
Πέρα όμως από τις δύο συναρπαστικές μονομαχίες ο αγώνες έκρυβε και άλλες πολλές εκπλήξεις. Στην 6η θέση γενικής τερμάτισαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με Mitsubishi Evo VIII, κάνοντας μια πολύ καλή εμφάνιση, κερδίζοντας μάλιστα το τελευταίο πέρασμα της ειδικής διαδρομής του Πολυγύρου.
Τρίτοι στην
F2, 8
οι γενικής και 1
οι στην ΕΕ, οι Γιάννης και Βαγγέλης Κωνσταντινίδης με
Citroen ZX Kit Car. Μάλιστα τα αδέρφια από τα Γιαννίτσα , κατά διαστήματα φλέρταραν και με την 7
η θέση γενικής, την οποία όμως κέρδισαν με 4.5 δευτερόλεπτα διαφορά οι Ψύλλος – Κόντος με
Mitsubishi Evo X.
Στην 9η θέση τερμάτισαν οι Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος με Mitsubishi Evo X, ενώ την 10η θέση γενικής και την 3η θέση στην Α7 κατέκτησαν οι Παυλίδης – Κυρλαγκίτση με Citroen DS3 R3T.
Μάχη δόθηκε και μεταξύ των πληρωμάτων Βαλαβάνη – Τσαβδαρίδη και Γεροδήμο – Κοτσιλιανό αμφότεροι με Honda Civic Type R. Μάχη την οποία έχασαν οι πρώτοι, καθώς τα 2 δευτερόλεπτα διαφοράς δεν ήταν αρκετά για να διατηρήσουν την 11η θέση γενικής. Έτσι στην 11η τερμάτισαν τελικά οι Γεροδήμος – Κοτσιλιανός και στην 12η θέση οι Βαλαβάνης – Τσαβδαρίδης.
Στην κατεξοχήν δυνατή κατηγορία Α6 τα πράγματα έδειχναν να είναι πολύ ξεκάθαρα μέχρι και την 3
η ειδική διαδρομή. Το «παιχνίδι» ήταν μια καθαρά «οικογενειακή» υπόθεση αφού η άτυπη κόντρα μεταξύ των Σανιδά –
Tριανταφυλλίδη και Καραβασίλη – Κολλαρά αμφότεροι με
Peugeot 106
S16, εξελίχθηκε σε ένα απίστευτο κυνηγητό με τον χρόνο κατατάσσοντας τα πληρώματα όχι μόνο στην κορυφή της κατηγορίας τους αλλά και στην πεντάδα γενικής. Τέλος όμως στο όνειρο δόθηκε όταν εγκατέλειψαν στην 3
η και 4
η ειδική διαδρομή αντίστοιχα. Έτσι οι μέχρι εκείνη την στιγμή 3
οι και μετά 2
οι Αργυρίου –Γκάλφας με
Peugeot 106
S16 βρέθηκαν στην 1
η θέση της κατηγορίας τους την οποία και διατήρησαν άξια μέχρι το τέλος. Στην 2
η και 3
η θέση της Α6 τερμάτισαν αντίστοιχα οι Ξενοκώστας – Ρόμπος και Αλέξης και Ευάγγελος Δημητρίου επίσης με
Peugeot 106
S16.
Στη Ν2 νικητές αναδείχθηκαν οι Αναγνωστάκης – Χάψας με Suzuki Swift Sport, αφήνοντας την 2η θέση για τους Κυριαζή – Χατζηπαναγιώτου με Citroen Saxo VTS και την Τρίτη θέση στους ARMAKI-Μηλιάδη με Nissan Micra.
Στην Α5 μετά την εγκατάλειψη των Pazonen – Κούγια και Τσακίρη Ιντζόγλου με Toyota Yaris νικητές αναδείχθηκαν οι Βελέζης – Παρταλιός επίσης με Toyota Yaris με δεύτερους τους Κεχαγιά – Καραβασιλικό με Toyota Starelt EP91.
Στις εγκαταλείψεις πρέπει να αναφέρουμε και αυτές των Χαλιβελάκη – Μαχαίρα με
Peugeot 206
Kit Car στην Ε.Δ.1, των Κωνσταντίνου - Σαρητσόγλου και των Περάκη – Κουρουγκιαούρη στην 4
η Ε.Δ. με
Peugeot 206
XS Kit Car και των Βάτσο – Θεοφανίδη με
Renault Clio R3
Access στην 2
η Ε.Δ
Ο Α.Ο.Θ. ευχαριστεί τους Δήμους Θεσσαλονίκης και Πολυγύρου, την Ομάδα Εθελοντών Σαμαρειτών, τις εταιρίες Δ. Τζαμπάζης Α.Ε. , την εταιρεία Ζωοτροφών Τριανταφύλλου, την εταιρεία Παντελής Τοψής με τα λιπαντικά Silkoil, την Interamerican και την ΑΝΕΚ LINES για την πολύτιμη υποστήριξη στην διοργάνωση του αγώνα. Επίσης ένα ευχαριστώ στους χορηγούς επικοινωνίας Metrosport , Metropolis FM, TV100, Fm 100, XTV, ΑΘΩΣ 100.4, Ράδιο TV Σ.Ο.Α.Α.Β.Ε., ERT3, Ο.Α.Σ.Θ. και το περιοδικό Auto Τρίτη.
Η προβολή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα μας αφορά όλους. Το 44ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. πέρασε στην ιστορία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός όμως συνεχίζει να έχει ανάγκη την στήριξή σας.