Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 στον δήμο Κοζάνης θα κυκλοφορήσουν τουλάχιστον οκτώ αυτοκίνητα, με την προοπτική τα οχήματα σταδιακά να γίνουν έως και δεκαπέντε. Θα πρόκειται για επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης, που θα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες του δήμου, της περιφέρειας και των στελεχών της ΔΕΗ.
Για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων θα λειτουργήσουν σε όλη την πόλη ειδικοί σταθμοί φόρτισης, οι οποίοι μπορεί να είναι φτάσουν ακόμα και τους είκοσι. Ο καθορισμός των σημείων τοποθέτησης των σταθμών φόρτισης είναι αυτή τη στιγμή το κύριο μέλημα της δημοτικής Αρχής.
«Το ιδανικό -και αυτό που επιδιώκει ο δήμος- είναι η πρωτοβουλία αυτή να μη μείνει στο πιλοτικό στάδιο, αλλά να γίνει μια μόνιμη κατάσταση και η ηλεκτροκίνηση να μπει στη ζωή μας, με τη βοήθεια και του πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας», δηλώνει ο δήμαρχος Κοζάνης, Λάζαρος Μαλούτας, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα των δημοτικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων θέτει τις βάσεις για τον ερχομό και αντίστοιχων ιδιόκτητων αυτοκινήτων. Η τοποθέτηση των σταθμών μεταφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι ο θεμέλιος λίθος για να εξελιχθεί η Κοζάνη σε ελληνική πρωτεύουσα της ηλεκτροκίνησης!
«Θέλουμε, ουσιαστικά, να διερευνήσουμε το πώς θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση, με τα ελληνικά δεδομένα οδηγικής συμπεριφοράς, δικτύου και καταναλωτών. Βασικός στόχος που θα μας απασχολήσει θα είναι τα αυτοκίνητα να μπουν στο δίκτυο roaming της Ευρώπης και να έχουν οι κάτοχοί τους πρόσβαση σε υπηρεσίες για τη φόρτιση του οχήματός τους σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε., με ένα και μοναδικό συμβόλαιο παρόχου», λέει η Βάλυ Λιόλιου, αναπληρώτρια διευθύντρια του Κέντρου Δοκιμών Ερευνών και Προτύπων της ΔΕΗ και υπεύθυνη της Eurelectric για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
«Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνεται με το συμβατικό ρεύμα που καταναλώνουμε όλοι, το οποίο όμως μην ξεχνάμε ότι σε ένα ποσοστό προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», εξηγεί η Β. Λιόλιου. «Αλλωστε, το ζητούμενο του προγράμματος δεν είναι να ξεκινήσει η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα αποκλειστικά με ανανεώσιμες πηγές, αλλά το να εξετάσουμε και στο τέλος να εφαρμόσουμε αυτή την τεχνολογία στην ηλεκτροκίνηση, που να προσαρμόζεται στα ελληνικά δεδομένα και στις ανάγκες του Ελληνα οδηγού. Η τεχνολογία αυτή θα μας επιτρέπει στο μέλλον να έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζονται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 45 εκατ ευρώ και οι πόροι προέρχονται αποκλειστικά από την Ε.Ε.
Περιοδικό Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης
Πηγή: real.gr