Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι Carlos Sainz, ο οποίος κέρδισε και τους δύο τίτλους του με ελαστικά Pirelli, ηγήθηκε ενός βάθρου που κυριάρχησε η Pirelli στο Rally de Espana Historico: ήταν το ντεμπούτο του νέου ελαστικού P7 Corsa Classic.
Το νέο ελαστικό συνδυάζει κλασική σχεδίαση με σύγχρονη τεχνολογία, εξισορροπώντας τις θρυλικές επιδόσεις με τα τελευταία πρότυπα περιβαλλοντικής προστασίας και ασφάλειας. Το ελαστικό διατίθεται με ένα τύπο χάραξης και τρεις διαφορετικές γόμες κατάλληλες για στεγνές, βρεγμένες και ανάμικτες συνθήκες, στις ίδιες διαστάσεις με τα original.
Ο Sainz πήρε τη νίκη με συνοδηγό τον Luis Moya στο τιμόνι μιας Porsche 911 για πρώτη φορά στο Rallye de Espana Historico. Ξεπέρασε την Porsche του Ισπανού Jesus Ferreiro κατά 46 δευτερόλεπτα, ενώ η Lancia 037 με τον Ιταλό Massimo Pedretti τερμάτισε τρίτη. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μεσαία έκδοση του P7 Corsa με την ονομασία D5.
Ήταν η πρώτη φορά που η Lancia 037 εμφανίστηκε σε ιστορικό ράλι με ελαστικά original διαστάσεων (16’’) και το νέο ελαστικό αποδείχτηκε άμεσα ανταγωνιστικό. Το βάθρο βοήθησε τον Pedretti να περάσει μπροστά στην κατάταξη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Ράλι της FIA.
Ο Sainz, που κέρδισε σε οκτώ ειδικές, δήλωσε: «Πραγματικά απόλαυσα τον αγώνα και την οδήγηση με τα νέα ελαστικά της Pirelli. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα προσαρμογής και ήμασταν ανταγωνιστικοί συνεχώς παρά το ότι δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το αυτοκίνητο πολύ πριν τον αγώνα, ενώ σε κάποια φάση ο κινητήρας λειτουργούσε μόνο με 5 κυλίνδρους. Τα ελαστικά είχαν προβλέψιμη συμπεριφορά και ασφαλώς κάθε νέα νίκη σου δημιουργεί μία θαυμάσια αίσθηση. Είδα πολλά γνώριμα πρόσωπα από την εποχή μου με την Pirelli φρεσκάροντας πολλές ευχάριστες αναμνήσεις».
Την τελευταία φορά που ο Sainz κέρδισε σε ράλι με την Pirelli ήταν το Ράλι Αργεντινής το 2002 με Ford Focus RS WRC. Ο Ισπανός, 49 ετών σήμερα, κέρδισε σε 18 αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος με την Pirelli από το 1990 μέχρι το 2002 κατακτώντας δύο φορές τον τίτλο των οδηγών με ελαστικά της Ιταλικής φίρμας, το 1990 και 1992.
Ο Ferreiro που τερμάτισε δεύτερος με το νέο ελαστικό της Pirelli φάνηκε επίσης ενθουσιασμένος με τα πλεονεκτήματά του. «Ευελπιστούσα να τερματίσω στη πρώτη πεντάδα αλλά όχι τόσο ψηλά» δήλωσε. «Είναι προνόμιο να τρέχεις δίπλα στον Carlos Sainz».
Οι συνθήκες ήταν στεγνές και στις 10 ειδικές των 162 αγωνιστικών χλμ. γύρω από την πόλη Avila κοντά στη Μαδρίτη. Η άσφαλτος στο πρώτο σκέλος που έγινε νύχτα ήταν πολύ τραχιά, ενώ το δεύτερο σκέλος ήταν ταχύτερο και πιο ομαλό με σχετικά υψηλές θερμοκρασίες. Παρά τη μεγάλη ποικιλία καιρικών και εδαφικών συνθηκών, το νέο P7 Corsa Classic αποδείχθηκε γρήγορο και σταθερό σε όλες τις περιπτώσεις.
Ο προϊοντικός διευθυντής της Pirelli Terenzio Testoni σχολίασε: «Ήταν ένα φανταστικό
ντεμπούτο για το νέο ελαστικό, που συμπεριφέρθηκε άψογα σε ένα πολύ απαιτητικό ράλι όπως αποδείχθηκε. Πέρα από τις υψηλές επιδόσεις ήταν αξιόπιστο και διαχειρίστηκε με άνεση τους 300+ ίππους ακόμα και σε τραχιές επιφάνειες. Από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του P7 Corsa Classic είναι η ευελιξία του, που σημαίνει ότι είναι εξίσου κατάλληλο για μία Porsche 911 (με κινητήρα πίσω), μία Lancia 037 (με κινητήρα στη μέση) ή ένα Fiat 131 (με κινητήρα μπροστά). Στόχος μας ήταν επίσης να κάνουμε τα ιστορικά αυτοκίνητα - που παρέχουν πλούσια ισχύ χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας - πιο ελεγχόμενα βελτιώνοντας την ασφάλεια. Τα αποτελέσματα από την εμπειρία στα ράλι και από τις πρόσφατες γνώσεις μας σαν αποκλειστικοί προμηθευτές ελαστικών στο WRC το διάστημα 2008-2010, αντανακλώνται στα πλεονεκτήματα του νέου ελαστικού μας για ιστορικά ράλι, που έχει κανονική έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο και πληροί τα τελευταία περιβαλλοντικά πρότυπα».
Το P7 Corsa Classic παίρνει το όνομά του από την κλασική σειρά ελαστικών για ράλι που λανσάρισε η Pirelli τη δεκαετία του 1970. Όντας το πρώτο ελαστικό χαμηλού προφίλ που εμφανίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το P7 άνοιξε νέους ορίζοντες και σύντομα έγινε πρότυπο στη βιομηχανία. Η σχεδίασή του αύξησε την επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα και προσφέρει βελτιωμένη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες αλλά και μεγαλύτερη αντοχή στα σχισίματα, τη φθορά και τα κλαταρίσματα.