H Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011 είναι και φέτος αφιερωμένη από τον ΟΗΕ στη Μνήμη των Θυμάτων από Τροχαία Δυστυχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ, 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνονται στους δρόμους του κόσμου κάθε χρόνο. Παρά τα μέτρα που λαμβάνονται, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο προβλέπεται να αυξηθούν σε 1,9 εκατομμύρια έως το 2020.
Για τους λόγους αυτούς, ο ΟΗΕ ανακήρυξε τη δεκαετία 2011-2020 ως ‘’Δεκαετία Δράσης για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας’’ σε όλο τον κόσμο. Ο στόχος της δεκαετίας, που επικυρώθηκε από 100 κυβερνήσεις, είναι να...
«σταθεροποιηθούν» και στη συνέχεια να μειωθούν οι ανθρώπινες απώλειες στους δρόμους μέχρι το 2020.
Το πρόγραμμα eSafety Challenge (που οργάνωσαν και λειτουργούν σε συνεργασία ο οργανισμός eSafety, οι FIA / FIA Foundation), συμμετέχει ενεργά στη Δεκαετία δράσεων υποστηρίζοντας τον τρίτο πυλώνα δράσης, που είναι τα ασφαλή αυτοκίνητα.
Με στόχο την ευαισθητοποίηση του ευρωπαϊκού κοινού, συνδιοργάνωσαν μια υψηλού επιπέδου εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο με τον Michael Schumacher, -επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Φόρμουλα 1 και τον Jerzy Buzek, πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο στόχος του έργου eSafety Challenge, που υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι η προώθηση της ανάπτυξης και χρήσης των ‘’Έξυπνων Συστημάτων Ασφαλείας’’ ως μέσο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη.
Και αυτό διότι οι καταναλωτές – αγοραστές αυτοκινήτων, δεν γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των τεχνολογιών eSafety, που σώζουν διαρκώς ανθρώπινες ζωές, στο δρόμο. Οι τεχνολογίες eSafety, όπως:
Τα συστήματα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας (ESC) , Ελέγχου Τυφλών Σημείων (BSM) , Υποστήριξης της Λωρίδας Κυκλοφορίας (LSS), Υπενθύμισης/Προειδοποίησης Ταχύτητας (Speed Alerts), Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (ΕΒS) και Προσαρμοζόμενων στην κυκλοφορία Προβολέων (Adaptive Headlights) έχουν τη δυνατότητα να σώζουν ζωές, αντιμετωπίζοντας τις γενεσιουργές αιτίες στα πιο συνηθισμένα ατυχήματα. Εκτιμάται ότι μόνο η υποχρεωτική χρήση των Ηλεκτρονικών Συστημάτων Ευστάθειας (ESC) σε όλα τα αυτοκίνητα, θα μπορούσε να σώζει κάθε χρόνο 4.000 ζωές και αποφυγή 100.000 τραυματισμών κάθε χρόνο στην Ευρώπη.
Εκστρατείες ενημέρωσης των καταναλωτών για τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών eSafety οργανώνονται και προγραμματίζονται διαρκώς σε όλη την Ευρώπη, προκειμένου οι υποψήφιοι αγοραστές να πεισθούν στη χρησιμότητα και τα οφέλη των νέων, ‘’έξυπνων’’ τεχνολογιών βελτίωσης της ασφάλειας.
Παράλληλα η FIA συνεργάζεται διαρκώς με τη διεθνή κοινότητα ώστε να αναλαμβάνονται διαρκείς πρωτοβουλίες και δράσεις για να σταματήσει η καθημερινή τραγωδία των χιλιάδων αποτρέψιμων θανάτων και τραυματισμών, στους δρόμους όλου του κόσμου.
Από το 2006, που ξεκίνησε η εκστρατεία, πέτυχε την πρώτη Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια και την έγκριση των Ηνωμένων Εθνών για τη Δεκαετία της Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-20.
Τη δεκαετία δράσης, η FIA θα συνεχίσει την εκστρατεία της προς Κυβερνήσεις και πολιτικούς, κατασκευαστές οχημάτων σχεδιαστές μεταφοράς, παγκόσμια ιδρύματα όπως η Παγκόσμια Τράπεζα, προκειμένου να θέσουν πρώτη τους προτεραιότητα την οδική ασφάλεια.
Τον Ιούνιο του 2012 οι ηγέτες του κόσμου θα συναντηθούν στο Rio de Janeiro για τη Διάσκεψη του Ρίο 20- Διάσκεψη του ΟΗΕ για την Αειφόρο Ανάπτυξη, όπου θα σηματοδοτήσουν τις νέες προκλήσεις και προτεραιότητες για τη διεθνή κοινότητα. Η κλιματική αλλαγή, η ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια, η αστικοποίηση, η αρχιτεκτονική των πλανητικών περιβαλλοντικών θεσμών, θα είναι μεταξύ άλλων στην ημερήσια διάταξη. Οι τάσεις που θα προσδιοριστούν και οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα καθορίσουν τις διεθνείς δράσεις για το περιβάλλον, την ανάπτυξη και τις προτεραιότητες για τη δημόσια υγεία. Παράλληλα θα διασφαλιστεί ότι η αντιμετώπιση των θυμάτων της οδικής κυκλοφορίας αποτελεί επίσης προτεραιότητα πρώτης τάξης.
Η «Βελτίωση της οδικής ασφάλειας @ Ρίο +20», είναι μια πρωτοβουλία υπό την ηγεσία της εκστρατείας Make Roads Safe, αξιοποιώντας τα επιτεύγματα του ΟΗΕ στη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια . Επιδιώκεται αναγνώριση της αντιμετώπισης της παγκόσμιας επιδημίας τραυματισμών στους δρόμους, ώστε να είναι βασικό στοιχείο σε κάθε πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης μετά το 2015
Πηγή: elpa
Περιοδικό
Αυτοκίνηση Αν. Μακεδονίας & Θράκης