To Fiat 500 είναι το αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 ανάμεσα στα 20 αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Ανάμεσα στις δέκα αυτοκινητοβιομηχανίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, η Fiat Automobiles σημείωσε το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν κατά το πρώτο μισό του 2010: 123,5 γρ./χλμ. (σε σύγκριση με το 2009 σημειώθηκε επιπλέον μείωση κατά 4,3 γρ./χλμ.). Το ρεκόρ επιβεβαιώθηκε από την εταιρεία JATO, επικεφαλής παγκοσμίως στις συμβουλευτικές υπηρεσίες και την έρευνα στον τομέα του αυτοκινήτου, η οποία ιδρύθηκε το 1984 και δραστηριοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 40 χώρες. Η Fiat κατατάχτηκε στην πρώτη θέση, μπροστά από τις Toyota, Peugeot, Citroen, Renault, Ford, Opel/Vauxhall, Volkswagen, Audi και BMW. Στο σημαντικό αυτό επίτευγμα έρχονται τώρα να προστεθούν δύο ακόμη σημαντικά αποτελέσματα που σημείωσε η Fiat στις κατηγορίες μοντέλου και ομίλων. Παρά το γεγονός ότι και τα 20 αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη μείωσαν τις εκπομπές ρύπων κατά το πρώτο μισό του 2010, τρία αυτοκίνητα της Fiat βρίσκονται στις πρώτες θέσεις: το Fiat 500 κατατάχτηκε πρώτο με την εκπληκτική τιμή των 116,0 γρ./χλμ. CO2 (συγκριτικά με το 2009 βελτιώθηκε κατά 3,9 γρ./χλμ.), το Fiat Panda κατέλαβε τη δεύτερη θέση (118,9 γρ./χλμ.) και το Fiat Punto την τέταρτη θέση (123,5 γρ./χλμ.).
Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σχεδόν το 60% των νέων οχημάτων στην Ευρώπη βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε επίπεδα εκπομπής CO2 ίσα ή χαμηλότερα από 140 γρ./χλμ., το οποίο αντιστοιχεί σε βελτίωση κατά 6,7% συγκριτικά με το 2009, ενώ ταυτόχρονα το μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων (έως 120 γρ./χλμ. εκπομπών CO2) αυξήθηκε κατά 5%.
Η δέσμευση της Fiat είχε πάντοτε ως στόχο τις πραγματικές ανάγκες των πελατών της, δεν σταματά όμως εκεί. Τα φιλικά προς το περιβάλλον αποτελέσματα προκύπτουν από τη χάραξη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, βασισμένης σε δύο μεθόδους: την εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών που έχουν ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αλλά και την ευαισθητοποίηση των οδηγών με στόχο την ενθάρρυνση μιας πιο υπεύθυνης και οικολογικής χρήσης των αυτοκινήτων.
Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρουμε τους μοναδικούς, αποκλειστικούς κινητήρες, όπως τον ανεπανάληπτο δικύλινδρο κινητήρα TwinAir (85 HP) που λανσαρίστηκε στο Fiat 500 (επιβατικό και κάμπριο). Να προσθέσουμε επίσης ότι το Fiat 500 TwinAir είναι εξοπλισμένο με τον turbo βενζινοκινητήρα με τα χαμηλότερα μέσα επίπεδα εκπομπών στον κόσμο: 92 γρ./χλμ. με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic και 95 γρ./χλμ. με χειροκίνητο κιβώτιο. Με τον τρόπο αυτό, παρά το μικρό του μέγεθος (875 κ.εκ.), ο νέος κινήτηρας εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις και σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου: συγκρινόμενος με τον 1.4 100 HP, ο 85 HP TwinAir παρουσιάζει αύξηση ροπής κατά 25% στις 2000 σ.α.λ. με ταυτόχρονη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου κατά 30%. Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Ανάμεσα στις καινοτόμες λύσεις που είναι ήδη διαθέσιμες σήμερα περιλαμβάνεται και η τεχνολογία MultiAir για βενζινοκινητήρες: εφαρμόζοντας ένα ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων, επιτυγχάνεται ιδανική καύση κάθε στιγμή, οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 25% ενώ ταυτόχρονα η ισχύς αυξάνεται κατά 10%. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας εφαρμόζεται επίσης στον τομέα των πετρελαιοκινητήρων, με τους κινητήρες δεύτερης γενιάς 1.3 MultiJet να αποδίδουν ισχύ που φτάνει τους 95 HP. Με 8 ψεκασμούς καυσίμου ανά κύκλο λειτουργίας, ο κινητήρας 1.3 MultiJet II βελτιώνει τη ροπή στις χαμηλές στροφές μέχρι και 25% και μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 6%.
Μια σημαντική ώθηση για την επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων δόθηκε από την αλματώδη ανάπτυξη του μεθανίου, του πιο φιλικού προς το περιβάλλον και οικονομικού καυσίμου που υπάρχει σήμερα στην αγορά. Μια προφητική επιλογή, που ξεκίνησε πάνω από δέκα χρόνια πριν, κατέστησε τη Fiat αδιαφιλονίκητο πρωτοπόρο στην Ευρώπη στα εργοστασιακά συστήματα εφοδιασμού του κινητήρα με μεθάνιο (OEM), όπως αποδεικνύεται από τα σχεδόν 400.000 αυτοκίνητα με τεχνολογία Natural Power που έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα, μια ευρεία γκάμα επαγγελματικών και αστικών οχημάτων που χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο (μεθάνιο/βενζίνη), ικανά να ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη της αυτοκίνησης.
Επιπλέον, η Fiat διαθέτει και άλλες καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, οι οποίες δεν σχετίζονται άμεσα με την τεχνολογία των κινητήρων, όπως το σύστημα Start&Stop, που περιλαμβάνεται στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας Euro 5 και απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τη μέση κατανάλωση καυσίμου έως 12% στον αστικό κύκλο.
Η δεύτερη προσέγγιση της στρατηγικής που έχει υιοθετήσει η Fiat για την προστασία του περιβάλλοντος βασίζεται στην ευαισθητοποίηση των οδηγών για την υιοθέτηση μιας υπεύθυνης και οικολογικής χρήσης του αυτοκινήτου τους. Αυτές οι αρχές έχουν εφαρμοστεί στο eco:Drive, ένα πρωτοποριακό λογισμικό το οποίο, συνδεόμενο μέσω της θύρας USB του συστήματος Blue&Me, αναλύει την οδηγική συμπεριφορά και βοηθά τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Το eco:Drive είναι το πρώτο και μοναδικό σύστημα που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στους οδηγούς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και προσωπικές συμβουλές βασισμένες στο στιλ οδήγησής τους.
Από το λανσάρισμά της, τον Οκτώβριο του 2008, περίπου 140.000 οδηγοί έχουν «κατεβάσει» την εφαρμογή (δωρεάν από την ιστοσελίδα www.fiat.com/ecodrive) και περίπου 50.000 από αυτούς τη χρησιμοποιούν συστηματικά. Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία από άποψη απήχησης, και πάνω απ’ όλα μια επιτυχία για το περιβάλλον, αν αναλογιστούμε ότι η κοινότητα eco:Ville έχει εξοικονομήσει συνολικά σχεδόν 3.000 τόνους CO2. Με το eco:Drive, η Fiat αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον της δεν περιορίζεται μόνο στα προϊόντα της, αλλά και στους χρήστες τους, ενθαρρύνοντάς τους να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων που σχετίζονται με τις μετακινήσεις.
Το eco:Drive διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων της Fiat (500, 500C, Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Croma, Qubo, New Doblo) και επαγγελματικά οχήματα Fiat Professional (Grande Punto Van, Punto Evo Van, Fiorino, Nuovo Doblo και Ducato). Η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία Fiat (σύστημα Start&Stop και μεθάνιο) πρόσφατα εμπλουτίστηκε με την εισαγωγή του eco:Drive Fleet, μιας νέας και εύκολης στη χρήση έκδοσης της εφαρμογής, η οποία προορίζεται για την πιο αποδοτική διαχείριση του στόλου των επαγγελματικών αυτοκινήτων, προσφέροντας οφέλη για το περιβάλλον και την επιχείρηση.
Πηγή: Fiat Hellas
Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σχεδόν το 60% των νέων οχημάτων στην Ευρώπη βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε επίπεδα εκπομπής CO2 ίσα ή χαμηλότερα από 140 γρ./χλμ., το οποίο αντιστοιχεί σε βελτίωση κατά 6,7% συγκριτικά με το 2009, ενώ ταυτόχρονα το μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων (έως 120 γρ./χλμ. εκπομπών CO2) αυξήθηκε κατά 5%.
Η δέσμευση της Fiat είχε πάντοτε ως στόχο τις πραγματικές ανάγκες των πελατών της, δεν σταματά όμως εκεί. Τα φιλικά προς το περιβάλλον αποτελέσματα προκύπτουν από τη χάραξη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, βασισμένης σε δύο μεθόδους: την εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών που έχουν ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αλλά και την ευαισθητοποίηση των οδηγών με στόχο την ενθάρρυνση μιας πιο υπεύθυνης και οικολογικής χρήσης των αυτοκινήτων.
Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρουμε τους μοναδικούς, αποκλειστικούς κινητήρες, όπως τον ανεπανάληπτο δικύλινδρο κινητήρα TwinAir (85 HP) που λανσαρίστηκε στο Fiat 500 (επιβατικό και κάμπριο). Να προσθέσουμε επίσης ότι το Fiat 500 TwinAir είναι εξοπλισμένο με τον turbo βενζινοκινητήρα με τα χαμηλότερα μέσα επίπεδα εκπομπών στον κόσμο: 92 γρ./χλμ. με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic και 95 γρ./χλμ. με χειροκίνητο κιβώτιο. Με τον τρόπο αυτό, παρά το μικρό του μέγεθος (875 κ.εκ.), ο νέος κινήτηρας εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις και σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου: συγκρινόμενος με τον 1.4 100 HP, ο 85 HP TwinAir παρουσιάζει αύξηση ροπής κατά 25% στις 2000 σ.α.λ. με ταυτόχρονη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου κατά 30%. Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Ανάμεσα στις καινοτόμες λύσεις που είναι ήδη διαθέσιμες σήμερα περιλαμβάνεται και η τεχνολογία MultiAir για βενζινοκινητήρες: εφαρμόζοντας ένα ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων, επιτυγχάνεται ιδανική καύση κάθε στιγμή, οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 25% ενώ ταυτόχρονα η ισχύς αυξάνεται κατά 10%. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας εφαρμόζεται επίσης στον τομέα των πετρελαιοκινητήρων, με τους κινητήρες δεύτερης γενιάς 1.3 MultiJet να αποδίδουν ισχύ που φτάνει τους 95 HP. Με 8 ψεκασμούς καυσίμου ανά κύκλο λειτουργίας, ο κινητήρας 1.3 MultiJet II βελτιώνει τη ροπή στις χαμηλές στροφές μέχρι και 25% και μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 6%.
Μια σημαντική ώθηση για την επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων δόθηκε από την αλματώδη ανάπτυξη του μεθανίου, του πιο φιλικού προς το περιβάλλον και οικονομικού καυσίμου που υπάρχει σήμερα στην αγορά. Μια προφητική επιλογή, που ξεκίνησε πάνω από δέκα χρόνια πριν, κατέστησε τη Fiat αδιαφιλονίκητο πρωτοπόρο στην Ευρώπη στα εργοστασιακά συστήματα εφοδιασμού του κινητήρα με μεθάνιο (OEM), όπως αποδεικνύεται από τα σχεδόν 400.000 αυτοκίνητα με τεχνολογία Natural Power που έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα, μια ευρεία γκάμα επαγγελματικών και αστικών οχημάτων που χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο (μεθάνιο/βενζίνη), ικανά να ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη της αυτοκίνησης.
Επιπλέον, η Fiat διαθέτει και άλλες καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, οι οποίες δεν σχετίζονται άμεσα με την τεχνολογία των κινητήρων, όπως το σύστημα Start&Stop, που περιλαμβάνεται στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας Euro 5 και απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τη μέση κατανάλωση καυσίμου έως 12% στον αστικό κύκλο.
Η δεύτερη προσέγγιση της στρατηγικής που έχει υιοθετήσει η Fiat για την προστασία του περιβάλλοντος βασίζεται στην ευαισθητοποίηση των οδηγών για την υιοθέτηση μιας υπεύθυνης και οικολογικής χρήσης του αυτοκινήτου τους. Αυτές οι αρχές έχουν εφαρμοστεί στο eco:Drive, ένα πρωτοποριακό λογισμικό το οποίο, συνδεόμενο μέσω της θύρας USB του συστήματος Blue&Me, αναλύει την οδηγική συμπεριφορά και βοηθά τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Το eco:Drive είναι το πρώτο και μοναδικό σύστημα που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στους οδηγούς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και προσωπικές συμβουλές βασισμένες στο στιλ οδήγησής τους.
Από το λανσάρισμά της, τον Οκτώβριο του 2008, περίπου 140.000 οδηγοί έχουν «κατεβάσει» την εφαρμογή (δωρεάν από την ιστοσελίδα www.fiat.com/ecodrive) και περίπου 50.000 από αυτούς τη χρησιμοποιούν συστηματικά. Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία από άποψη απήχησης, και πάνω απ’ όλα μια επιτυχία για το περιβάλλον, αν αναλογιστούμε ότι η κοινότητα eco:Ville έχει εξοικονομήσει συνολικά σχεδόν 3.000 τόνους CO2. Με το eco:Drive, η Fiat αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον της δεν περιορίζεται μόνο στα προϊόντα της, αλλά και στους χρήστες τους, ενθαρρύνοντάς τους να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων που σχετίζονται με τις μετακινήσεις.
Το eco:Drive διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων της Fiat (500, 500C, Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Croma, Qubo, New Doblo) και επαγγελματικά οχήματα Fiat Professional (Grande Punto Van, Punto Evo Van, Fiorino, Nuovo Doblo και Ducato). Η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία Fiat (σύστημα Start&Stop και μεθάνιο) πρόσφατα εμπλουτίστηκε με την εισαγωγή του eco:Drive Fleet, μιας νέας και εύκολης στη χρήση έκδοσης της εφαρμογής, η οποία προορίζεται για την πιο αποδοτική διαχείριση του στόλου των επαγγελματικών αυτοκινήτων, προσφέροντας οφέλη για το περιβάλλον και την επιχείρηση.
Πηγή: Fiat Hellas
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου