Οι δοκιμές προ-σεζόν ολοκληρώθηκαν στη Βαρκελώνη στις 4 Μαρτίου και το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στην προετοιμασία της στρατηγικής ελαστικών για το πρώτο Grand Prix της χρονιάς – ενώ ο συνολικός αριθμός των χιλιομέτρων από τρεις δοκιμές ήταν 50.000 χλμ.
Βρισκόμαστε σε απόσταση αναπνοής από την έναρξη της φετινής σεζόν και οι ομάδες έχουν ολοκληρώσει 48.987 χλμ με όλα τα ελαστικά Pirelli για το 2012, σε συνολικά 12 ημέρες δοκιμών σε Χερέθ και Βαρκελώνη. Η νέα γκάμα είναι σχεδιασμένη σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς της F1. Με τη βροχή που έπεσε την τρίτη μέρα στη Βαρκελώνη, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το ενδιάμεσο ελαστικό Cinturato Green και το βρόχινο Cinturato Blue για πρώτη φορά.
Στη Βαρκελώνη όπου έγινε και το προηγούμενο τετραήμερο δοκιμών οι ομάδες κάλυψαν συνολικά 16.775 χλμ και 3.674 γύρους, με τον ταχύτερο χρόνο να σημειώνεται την τελευταία ημέρα από τον Kimi Raikkonen ( Lotus): 1m22.030s, με μαλακά ελαστικά P Zero Yellow.
Ο χρόνος αυτός ήταν τρία δέκατα του δευτερολέπτου καλύτερος από τον ταχύτερο της προηγούμενης δοκιμής της Βαρκελώνης. Επτά διαφορετικές παράμετροι αξιολογούνται κατά τη διάρκεια των δοκιμών, κάτι που δυσκολεύει την άμεση σύγκριση, αλλά η μεγαλύτερη προσοχή αυτή τη φορά δόθηκε στην προετοιμασία των ελαστικών.
Ένας σημαντικός παράγοντας στην προετοιμασία για τον αγώνα είναι να γίνει κατανοητή η συμπεριφορά των νέων ελαστικών P Zero με τα νέα μονοθέσια. Ένα μονοθέσιο που δεν καταπονεί τα ελαστικά του παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική του αγώνα, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί αποφασιστικό πλεονέκτημα. Καθώς το grand prix Αυστραλίας ακολουθεί αμέσως μετά τη Βαρκελώνη, οι ομάδες επικεντρώθηκαν στα μεγαλύτερα σερί γύρων και στις αγωνιστικές προσομοιώσεις, κυρίως το απόγευμα όπου οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες με σταθερότερες καιρικές συνθήκες. Επίσης είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στα pit stop, που πολλές φορές κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε: «Οι ομάδες κι εμείς προσπαθήσαμε να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τον πρώτο αγώνα της σεζόν στην τελευταία δοκιμή της Βαρκελώνης. Είδαμε πολλά σερί γύρων και αγωνιστικές προσομοιώσεις κατά τη διάρκεια του τετραήμερου, με έμφαση στις γόμες P Zero Yellow soft και P Zero White medium, αν και ήταν καλό που καταφέραμε τελικά να χρησιμοποιήσουμε και τα βρόχινα ελαστικά. Οι ομάδες μαθαίνουν όλο και περισσότερα για τα ελαστικά του 2012, βλέποντας πόσο μπορούν να καθυστερήσουν τη φθορά τους στις αγωνιστικές προσομοιώσεις, με γεμάτα και άδεια ρεζερβουάρ.
Αυτό θα είναι το μυστικό στη στρατηγική που θα εφαρμοστεί στην Αυστραλία. Τα σχόλια που έχουμε είναι πολύ θετικά: οι οδηγοί δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη βελτιωμένη πρόσφυση και από το ότι η συμπεριφορά των ελαστικών είναι πιο γραμμική και προβλέψιμη. Όσες δοκιμές κι αν γίνουν όμως, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει έναν πραγματικό αγώνα, γι’ αυτό και περιμένουμε να δούμε την πραγματική εικόνα στην Αυστραλία».
Δεδομένα δοκιμών:
Οι πιλότοι της Lotus, Romain Grosjean και Kimi Raikkonen είναι οι μοναδικοί οδηγοί που σημείωσαν ταχύτερους χρόνους σε δύο ημέρες δοκιμών το 2012. Οι ταχύτεροι χρόνοι τις υπόλοιπες ημέρες των φετινών δοκιμών καταγράφηκαν από διαφορετικούς οδηγούς: Schumacher, Rosberg, Alonso, Vettel, Hulkenberg, Maldonado, Kobayashi και Perez.
Το μαλακό P Zero Yellow πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο από τις τέσσερις μέρες. Μαζί με το μεσαίο P Zero White έχουν επιλεγεί για το πρώτο grand prix της χρονιάς στην Αυστραλία.
Ο οδηγός που έκανε το μεγαλύτερο σερί γύρων στη Βαρκελώνη ήταν ο Nico Rosberg με Mercedes, 257 γύρους (αντίστοιχο των 1196 χλμ).
Ο πιλότος που οδήγησε τα περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμών συνολικά σε Χερέθ και Βαρκελώνη είναι επίσης ο Rosberg, 2996 χλμ. Ο οδηγός που έχει διανύσει τη μικρότερη απόσταση είναι ο Jules Bianchi της Force India, μόλις 213 χλμ.
Πέρα από τις επίσημες ημερομηνίες δοκιμών, οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους και μία μέρα για βιντεοσκόπηση όπου μπορούν να τρέξουν 100 χλμ (το μέγιστο). Γι’ αυτή τη μέρα, η Pirelli προσφέρει ελαστικά επιδείξεων (demo) που έχουν διαφορετικές προδιαγραφές από τα αγωνιστικά και δεν είναι σχεδιασμένα για υψηλές ταχύτητες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου